  • 1. Data: 2014-11-17 15:55:15
    Temat: Ibiza 2003 przerywacz kierunkowskazów i żarówki LED
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Witam,
    Czy ktoś z Was wie, czy w tym modelu Ibizy jest to przerywacz bimetalowy
    (czyli zależny od mocy żarówki) czy elektroniczny (i można zastosować
    żarówki LED pobierajace mało prądu)??

    Ktoś w Was stosował żarówki LED w światłach pozycyjnych, kierunkowskazach??
    Jak się to sprawdza??

    T.

  • 2. Data: 2014-11-17 16:47:25
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Czy ktoś z Was wie, czy w tym modelu Ibizy jest to przerywacz bimetalowy

    Bimetalowy to chyba w Maluchu, to nie te czasy. :-)

  • 3. Data: 2014-11-17 16:57:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-17 16:47, nom wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bimetalowy to chyba w Maluchu, to nie te czasy. :-)

    Elektroniczne też zmieniają częstotliwość jak się żarówka przepali?
    Pytam bo w sumie nie wiem.

    Shrek.

  • 4. Data: 2014-11-17 16:59:35
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Elektroniczne też zmieniają częstotliwość jak się żarówka przepali?
    > Pytam bo w sumie nie wiem.

    a czemu nie? tylko z innego powodu

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 5. Data: 2014-11-17 17:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-17 16:59, masti wrote:

    > a czemu nie?

    Bo prościej zrobić, tak że nie zmieniają. Zawsze to kilka centów taniej;)

    > tylko z innego powodu

    Z jakiego?

    Shrek.

  • 6. Data: 2014-11-17 18:57:55
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-11-17 16:59, masti pisze:

    > a czemu nie? tylko z innego powodu

    Zdaje się, że jednak z tego samego.

    JK

  • 7. Data: 2014-11-17 19:27:28
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Bo prościej zrobić, tak że nie zmieniają. Zawsze to kilka centów taniej;)

    > Z jakiego?

    że tak ma być. Bo w elektronicznym trzeba to tak zaprojektować, żęby
    działało. W bimetalu to naturalna funkcja

  • 8. Data: 2014-11-18 00:04:27
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 17 listopada 2014 19:27:42 UTC+1 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Jak zwykle mądrujesz się na temat o którym nie masz pojęcia. W tym z bimetalem nie ma
    bimetalu tylko wydłużające się pod wpływem ciepła drut(y), elektromagnes i styki.
    Jesteś tak głupi że nawet nie sprawdziłeś jak działa i jak jest zbudowany taki
    przerywacz a rżniesz specjalistę. Błysnąłeś jak przepalona żarówka.

  • 9. Data: 2014-11-18 06:08:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-11-17 19:27, masti wrote:

    > że tak ma być. Bo w elektronicznym trzeba to tak zaprojektować, żęby
    > działało. W bimetalu to naturalna funkcja

    W bimetalu wyszło przypadkiem - wynika to z zasady działania. W
    elektronicznym z zasady działania częstotliwość będzie stała, chyba że
    specjalnie się tak zrobi. Dlatego pytam, czy specjalnie tak zrobili.

    Shrek.

  • 10. Data: 2014-11-18 08:30:25
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu wtorek, 18 listopada 2014 06:08:36 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Dlatego pytam, czy specjalnie tak zrobili.

    Znaczna wiekszosc (praktycznie wszystkie?) przerywacze tak dzialaja. Zwiekszona
    czestotliwosc blyskow oznacza spalona zarowke. Zeby sprawdzic u siebie, nie majac
    instrukcji obslugi ;) mozna wyjac jedna zarowke i zobaczyc...

    WS

    PS. Zawsze mozna zalozyc diody z rownoleglym opornikiem zwiekszajacym pobierany prad,
    bo rozumiem, ze te LEDy to +5 do lansu, bo chyba nie chodzi o oszczednoasc pradu ;)