eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechaników › Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • X-Received: by 2002:a25:858e:: with SMTP id x14mr482815ybk.6.1546894718574; Mon, 07
    Jan 2019 12:58:38 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a25:858e:: with SMTP id x14mr482815ybk.6.1546894718574; Mon, 07
    Jan 2019 12:58:38 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeder1.cambriumusenet.nl!feed.tweak.nl!209.85.160.216.MISMATCH!v55no9166
    422qtk.0!news-out.google.com!h3ni17330qtk.1!nntp.google.com!v55no9166409qtk.0!p
    ostnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 7 Jan 2019 12:58:38 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <q10c82$nuo$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <pvbku0$7d7$1@node2.news.atman.pl> <pvdu0u$mv2$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pvgicp$aqo$1@node1.news.atman.pl> <pvlvti$kid$2@node2.news.atman.pl>
    <pvmca6$u1f$3@node1.news.atman.pl> <pvoqts$9hm$1@node2.news.atman.pl>
    <q00su0$p39$1@node1.news.atman.pl> <q03cob$4v2$1@node1.news.atman.pl>
    <q05pvu$esr$1@node1.news.atman.pl> <q069c6$iof$1@node2.news.atman.pl>
    <q07gg2$llf$1@node2.news.atman.pl> <q08qqr$u5i$1@node2.news.atman.pl>
    <q0a5ej$4ta$1@node2.news.atman.pl> <q0b5a2$k8k$1@node1.news.atman.pl>
    <q0di2m$7vn$1@node2.news.atman.pl> <q0eenj$25g$1@node2.news.atman.pl>
    <q0fnbl$1si$1@node1.news.atman.pl> <q0ja0p$efa$1@node2.news.atman.pl>
    <q0lcse$d6d$1@node2.news.atman.pl> <q0lotv$ol3$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <q0tjoj$h2f$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <q10c82$nuo$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Mon, 07 Jan 2019 20:58:38 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647783
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 7 stycznia 2019 14:19:16 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2019-01-07 o 16:00, s...@g...com pisze:
    >
    > >> Nooo... na Otomoto wszystkie na dzień dzisiejszy są w automacie. Nie
    > >> bardzo rozumiem do czego zmierzasz?
    > >>
    > >
    > > Tam wyzej pisales ze automaty sa w mocnych autach lepsze/trwalsze.
    > > A tu zaczynasz szukac dziury w kiepskich skrzyniach.
    > > Zdecyduj sie.
    >
    > Chwila, ale ja nie wiem jakie są automaty w Stingerach. Być może
    > kiepskie. Tak też podejrzewam zresztą bo aż 39 szt. jest ich na Skąd mam
    > wiedzieć?
    >

    Dyskusja byla generalna. Bo oczywiste jest ze jak sie schodzi do szczegolu to sie
    sytuacja moze diametralnie zmienic.


    > Napisałeś wcześniej iż nie widzisz Stingerów w automacie, a ja ich widzę
    > 39 szt. z 2018r na OtoMoto. Uznałem więc, że skoro nie widzisz
    > automatów, to uważasz (jak wynika jednoznacznie z treści wypowiedzi), że
    > ręczne skrzynie są trwalsze. Wniosek wyssany z palca, choć nie
    > przeczę,że może być prawdziwy w przypadku tej marki.
    >

    Ja nie pisalem o tym. To Cavallino chyba.

    > Po raz drugi powiem: zauważyłem, że w mocnych autach stosuje się
    > automaty. Gdy googlałem co do skrzyń biegów, znalazłem wiele artykułów
    > wyjaśniających w czy rzecz: automaty są znacznie trwalsze przy dużych
    > mocach. Czemu - niby wyczytałem wyjaśnienia. Czy to prawda - nie mam
    > pojęcia. Osobista praktyka - w bieżącym aucie mimo dużej mocy nie mam w
    > skrzyni widocznych śladów zużycia po 100 tys. ostrej jazdy.
    >

    No sa automaty w tych mocnych z dwu powodow:

    1. bo w mocnych autach te automaty czesto sa nieco inne niz w pierdzidelkach (np typu
    dual clutch gearshift vs te z konwerterem momentu).
    2. Nie kazdy ludzik potrafi obsluzyc mocne auto manualem.

    W efekcie moze sie okazac ze automat w mocnym aucie bedzie trwalszy niz manual w
    mocnym aucie. ALE. Automat w mocnym aucie bedzie bardziej awaryjny niz manual w
    slabszym aucie.

    > > Optymista jestes. W kazdym miejscu gdzie amerykanie dyskutuja auta narzekaja na
    skrzynie.
    >
    > Użyłeś słowa kluczowego "amerykanie". Oni średnio dbają o trwałość. Na
    > ulicach widuje się auta tak przerdzewiałe, że u nas na byle kontroli

    Malo wiesz. Amerykanie dbaja o auta. Nie widze roznicy statystycznej pomiedzy
    europejczykiem a amerykanimen w tym zakresie.
    I ten i ten wymienia olej.
    I jeden i drugi slucha co sie z autem dzieje i wymienia co trzeba
    Jeden jezdzi i sprzedaje jak zaczynaja sie koszty i drugi to samo.

    I teraz ciekawostka:
    W usa amerykanskie auta sa uznawane za norme. Europejskie za relatywnie trwale ale
    przekombinowane i drogie w naprawie. Azjatyckie za relatywnie dobre ale z
    zachciankami.

    Teraz spojrz z drugiej strony wody:
    W europie:
    Azjatyckie sa uznawane za ok ale mozna wtopic choc kupujac tojote sie nie ryzykuje.
    Amerykanskie sa uznawane za psujace sie. Tylko ile z nich przyplynelo do nas jako
    szkoda calkowita?
    A europejskie za nieokreslone bo trafiaja sie dobre jak i beznadziejne.

    I jaki z tego wniosek?
    Ja mam, ciekawe do jakiego ty dojdziesz :)

    > zabraliby dowód rejestracyjny.

    I tak i nie. Czesto sa to auta na ramie. Jak wygnita jest cala boczna blacha to kij z
    tym. Rama sie trzyma to sie jedzie.
    Z drugiej strony czlowiek sam bierze ryzyko na siebie. Jak auto zgnite to ryzyko
    uszczerbku na zdrowiu wieksze. A zgnite auto jest tanie. Jak ktos biedny to nie
    wybrzydza. A to znakomicie pomaga w wyrownaniu szans spolecznych.


    > Zachwalany przez Ciebie Mustang, mimo

    To nie ja, uwaga jak wyzej, Cavallino chyba.

    > niskiej ceny nie stanowi konkurencji. To typowa jednorazówka.
    >
    > https://youtu.be/LG9isl95aIc?t=929
    >

    Akurat to cadillac. Taka se niby luksusowka ale imho kiepski wybor. I kiepski
    przyklad na dowod czegokolwiek.

    > Choć jak zaznaczyłeś - nawet ta mityczna mechanika jest do bani. Brzmi
    > to raczej jak wychwalanie czasów z lat 80-tych.
    >

    No jak do bani? Wez pod uwage jakie przebiegi maja srednio amerykanskie auta.
    Ja ci zamiast tego cadillaca dam jakiegos francuza. I dowiode tezy odwrotnej.
    Besensu.

    > > To zupelnie inny obraz tego co panuje u nas. U nas skrzynie manualne w autach do
    150-200KM sa bezobslugowe, bez awaryjne. Praktycznie nie istnieja w swiadomosci
    zwyklego uzytkownika. Oczywiscie czasem sie psuja ale jest to tak rzadkie ze nikt sie
    tym nie przejmuje.
    > >
    > > Zupelnie inaczej niz w przypadku automatow.
    >
    > Skąd masz takie informacje?

    Bo taka jest statystyka. Nikt sie nie pyta przy kupnie auta czy skrzynia juz byla
    wymieniana (manual). NIKT.
    Nikt sie nie pyta czy olej byl wymieniany. NIKT.

    Ale jak automat kupuja to sie pytaja kiedy olej wymieniony. Albo sprawdzaja jakie sa
    DTC dotyczace skrzyni.

    > http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=87&t=45303&
    start=550
    >
    > https://www.autofakty.pl/czy-warto-kupic/uzywany-sea
    t-leon-iii/
    > "Użytkownicy Seata Leona III skarżą się na haczącą lub zgrzytającą
    > skrzynię biegów, najwięcej kłopotów przysparza wbicie biegu wstecznego.
    > Rozwiązaniem problemów w większości przypadków okazuje się dopiero
    > wymiana przekładni na nową"
    >
    > Nie chce mi się cytować pierdyliona postów na ten temat.
    >

    No, leon kiepski. A reszta aut nie. Bawimy sie w dyskusje anegodtyczna?
    A moja skrzynia we fokusie nie miala problemow. Bam! obalilem twoj pierdylion postow.
    Bezsensu.

    > Ja nie upieram się co do MB aby to jasne było. Jednakże upieram się przy
    > automacie w silnych autach. Co nie oznacza, że dany model nie jest
    > spartaczony więc o detale pytam w wątku.
    >


    I ja ci tlumacze:
    Automat w silnym aucie moze nie byc trwalym komponentem.
    Szczegolnei jak byl zaniedbany.

    I podkreslam, z uporem maniaka probujesz transponowac wnioski z slabych aut na mocne.
    A prawda jest taka ze sprawiajac sobie mocne auto nie mozesz oczekiwac tej samej
    trwalosci co przy aucie slabym.
    Nie widze sensu aby ci ponownie tlumaczyc to co pisalem chyba tydzien temu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: