    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Znów kadrowanie...
    Date: Fri, 15 Aug 2014 00:06:37 +0200

    W dniu 2014-08-14 22:43, Luke pisze:

    > http://imgup.pl/di/0UBF/4582.jpg
    >
    > Przy czym oryginalne też jest dobre.
    >
    > Proporcje są dobre, kadr "ciąży" brakiem tejże przeciwwagi, co mi się
    > osobiście podoba (dodanie statku zrobiłoby z tego kadr "typowo
    > podręcznikowy", brak przeciwwagi jest ciekawym zabiegiem, nawet jeśli
    > nieświadomym)

    No i sęk w tym, że to mi się właśnie podoba. Bezmiar przestrzeni i fajny
    pierwszy plan skupiający uwagę. Gdyby coś na horyzoncie wlazło w kadr,
    to bezmiar by szlag trafił.

    Jakoś nie mogę zaakceptować, że zdjęcia powinny być "podręcznikowe".
    Owszem, bywają ujęcia, które wymagałyby takiego podejścia ale nie
    określa to jedynej słusznej drogi moim zdaniem (i pewnie tylko moim).

    Co do konwersji monochromatycznej, to nie zawsze potrafię się do niej
    przekonać. Scott Kelby wzywał w jakiejś ze swoich książek aby nie bać
    się koloru :-)

    Marek