    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zrodla niskoenergetyczne
    Date: Thu, 3 May 2012 08:50:08 -0700 (PDT)

    ion-forums@vbfg3...

> [...]

    > Ciekawe czy daloby sie przerobic sprezarke od klimy w samochodzie
    > na silnik pneumatyczny? Gdyby tak to "bym byl juz w domu"...

    A turbina Tesli? To nawet domowym przemysłem byś dał radę wyprodukować. Ze starych
    płyt CD- i wcale nie robię sobie jaj!
    Wymiennik na takie ciśnienie może być drogi (lutowane płytówki takie z Castoramy tyle
    nie wytrzymają), ale dałoby się coś wymyślić wykonalnego tymi ręcami. Mam nawet kilka
    gotowych pomysłów, projektuję wymienniki ciepła od piętnastu lat. Pozostaje
    kompresor, bo musisz kondensat wtłoczyć potem do tego wymiennika. Istnieją kompresory
    chłodnicze dające tyle? A jak nie- to pompa hamulcowa od samochodu? Albo wtryskiwacz
    z silnika? Poszłoby to na freonie? A może na tym butanie, albo wręcz propanie?
    Konrad