    From: " 666" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Zrzucanie/rejestrowanie CID ?
    Date: Mon, 18 Nov 2013 18:49:25 +0100

    No cóż, wyglada na to, że poza trudną próbą ściagnięcia danych z własnego aparatu
    stacjonarnego (jesli nie odnajdziemy jakiegoś
    złącza na płycie głównej aparatu) jest kilka metod:
    a) specjalizowany rejestrator-przystawka CID, która umożliwa późniejsze połączenie z
    komputerem (ale wcale nie łatwo znaleźć
    przystawke z wyjściem, np. usb czy innym);
    b) telefaks, który rejestruje wszystkie połączenia przychodzące nie tylko telefaksowe
    ale i czysto telefoniczne, i co jakiś czas
    automatycznie wydrukowuje całą listę (takim telefaksem jest na pewno Panasonic 773PD,
    w razie potrzeby listę można wrzuciś na OCR;
    c) specjalizowany rejestrator rozmów ("magnetofon" analogowy lub cyfrowy) wyposażony
    w Caller ID, który nagrywa te dane analogowo
    lub cyfrowo;
    d) przekierowanie połączeń przychodzących na inny numer, gdzie łatwiej możemy zapisać
    numery wyołujace (zwykle na telefon
    komkórkowy, ale też nie każdy daje taką mozliwość), być może VoIP daje tu lepsze
    możliwości;
    e) telefoniczny modem komputerowy zewnętrzny (przykładowo jakiś USRobotisc)
    ewentualnie wewnętrzny.
    f) centralka z rejestracją połączeń przychodząch.

    Uff, całkiem sporo ;-))

    Swoją drogą zupełnie nie rozumiem, dlaczego nie możemy od własnego operatora uzyskać
    listy połączeń przychodzących - ale to jakby
    osobny temat.

    W ogóle przez "tajemnicę telekomunikacyjną" i "ochronę danych osobowych" porobiło się
    dziwnie, bo jeszcze kilka lat temu dzwoniło
    się do biura numerów, podawało numer i otrzymywało dane abonenta, nawet osoby
    fizycznej, z nazwą ulicy i numerem domu (numeru
    mieszkania to IMHO nigdy nie podawali, bo w spisach abonentów nr mieszkania nie
    było). Później z roku na rok informacja krajowa była
    coraz skromniejsza. I szczęka mi opadła, jak kilka lat temu szukając znajomego w
    europejskim kraju znając jego tamtejszy numer
    telefonu otrzymałem pełną informację adresową tak, że udało się wysłać list, który
    normalnie doszedł (nie mogłem po prostu od niego
    się telefonicznie dowiedzieć o adres, bo wynajmował mieszkanie w innym mieście z
    uwagi na pracę, a swoje trzymał puste). OIDP
    szukałem przez informację międzynarodową tepsy, gdzie tepsiana sympatyczna pani ze
    swojego drugiego służbowgo telefonu czyniła
    ustalenia telefoniczne (co było słychać) ze swoją odpowiedniczką w tamtym kraju.

    PS. Przylatuje Kerry do Polski. Wita go Tusk: "Hello John, co u mnie słuchać?"

    -----