  • 1. Data: 2009-05-01 11:34:49
    Temat: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Ostatnio słyszałem reklame o tym, zeby oszczedzac prad wylaczajac
    niepotrzebne urzadzenia.
    Monitory - ok.
    TV w stanie czuwania - ok.
    Ale ładowarki telefoczne? Czy ładowarka podlaczona do pradu (bez
    podlaczania telefonu) pobiera jakis prad? Mój miernik pokazuje 0, wiec o co
    chodzi?

    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 2. Data: 2009-05-01 11:55:38
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Ale ładowarki telefoczne? Czy ładowarka podlaczona do pradu (bez
    > podlaczania telefonu) pobiera jakis prad? Mój miernik pokazuje 0, wiec o co

    Nie wiem co Ty masz za "miernik", może taki miernik mocy z Allegro za
    20zl, który pokazuje losowy wynik dla zasilacza impulsowego ;)...
    Generalnie ładowarka (jak każdy inny zasilacz) pobiera prąd po
    włączeniu... na pewno dużo mniejszy niż przy ładowaniu!! Uwzględniając,
    że taka ładowarka ma moc maksymalną ok 2W, że w czasie czuwania pobiera
    powiedzmy 5% z tego, to masz moc 0,1W, do tego przebieg prądu to
    malutkie, króciutkie szpilki, więc jeśli nie masz porządnego miernika,
    to niewiele zmierzysz, ale pobór prądu jest i tego nie zmienisz....
    pomijając fakt, że taki zasilacz, który jest ciągle podłączony na pewno
    popracuje krócej niż taki odłączany ;)...
    A co do ekologii - wczoraj się wkurzyłem w jednym markecie!! Nie dają za
    friko "jednorazówek", bo to nie ekologiczne, trzeba kupić reklamówkę z
    dziwnej folii za 60gr, ale dla dzieci wynajmują wózki w kształcie
    samochodów całe migające diodami, w przednich reflektorach chyba żarówki
    świeciły, i non stop dzieciaki puszczały z tego wkur****** muzyczkę...
    ale to nie jest nieekologiczne marnowanie prądu, nie, nie jest :/:/:/...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 3. Data: 2009-05-01 12:05:30
    Od: "Michał Lankosz" <m...@t...pl>

    wiadomości news:01052009.0A218157@budzik61.poznan.pl...
    > Ostatnio słyszałem reklame o tym, zeby oszczedzac prad wylaczajac
    > niepotrzebne urzadzenia.
    > Monitory - ok.
    > TV w stanie czuwania - ok.

    Chętnie bym wyłączał tuner n-ki, tylko że on uruchamia się prawie dwie
    minuty, nie mówiąc o tym, że na listę programów (EPG) trzeba czekać z
    godzinę. Z tego co pamiętam w stanie czuwania pobiera 25W, a podczas
    normalnej pracy o 5W więcej. Tu mogę się mylić z wartościami, ale chodzi o
    to, że jest to jeden z niepotrzebnych pożeraków energii.

    > Ale ładowarki telefoczne? Czy ładowarka podlaczona do pradu (bez
    > podlaczania telefonu) pobiera jakis prad? Mój miernik pokazuje 0, wiec o
    > co
    > chodzi?

    Zagadka metrologiczna :)
    Połóż na wadze łazienkowej jedną parę spodni. Waga wskaże 0. Następnie
    zapakuj do walizki ile się da par spodni. Co pokaże waga na lotnisku?

    Ziarnko do ziarnka i się zbiera!

    Michał

  • 4. Data: 2009-05-01 12:21:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Konop,

    Friday, May 1, 2009, 1:55:38 PM, you wrote:

    [...]

    > pomijając fakt, że taki zasilacz, który jest ciągle podłączony na pewno
    > popracuje krócej niż taki odłączany ;)...

    Mam co do tego spore wątpliwości - większość awarii elektroniki jednak
    następuje przy włączaniu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-05-01 13:26:28
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Konop pisze:

> [...]
    > świeciły, i non stop dzieciaki puszczały z tego wkur****** muzyczkę...
    > ale to nie jest nieekologiczne marnowanie prądu, nie, nie jest :/:/:/...

    Te reklamówki są na bazie skrobi kukurydzianej z tego co pamiętam.
    No i się szybko rozkładają. To jest dobre.
    Nie podoba mi się jak w rzekach, przy drogach, w lasach leżą reklamówki
    -- i to ma sens.
    Ale czemu za to płacić?
    To wiedzą tylko "panowie z góry"...

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 6. Data: 2009-05-01 13:44:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik ustatnio słyszał reklame o tym, zeby oszczedzac prad wylaczajac
    niepotrzebne urzadzenia:

> [...]
    > Ale ładowarki telefoczne? Czy ładowarka podlaczona do pradu (bez
    > podlaczania telefonu) pobiera jakis prad? Mój miernik pokazuje 0,

    Jak nie wiadomo o co chodzi, to zawsze chodzi o pieniądze. Było tu już
    kilka dyskusji na ten temat, jedna z ostatnich jesienią ubiegłego roku.

    Date: Wed, 26 Nov 2008 00:21:00 +0100

    Bezsensowne "płacenie więcej za coś co jest zbędne" to by było wtedy,
    gdyby jakaś dyrektywa nakazywała montowanie do każdej ładowarki takiego
    układu, który wykrywa brak przepływu prądu na wyjściu i po trzech minutach
    uruchamia dźwiękowy sygnał ostrzegawczy o natężeniu minimum 85dB. Albo
    jeszcze lepiej odtwarza w szesnastu językach umoralniającą gadkę na temat
    konieczności oszczędzania prądu.

    Nie trzeba było długo czekać. Już w lutym zebrał się Mobile World Congress
    i uchwalił co potrzeba:

    Nowy standard będzie korzystał z mini USB i od dzisiejszych standardów
    będzie wydajniejsze o ok 50 proc. Co więcej ładowarki Nokii będą też
    po naładowaniu telefonu wydawać dźwięk, który przypomni użytkownikowi
    o odłączeniu sprzętu z gniazdka. Takie "zapominalstwo" też jest bowiem
    jedną z przyczyn zanieczyszczania środowiska.

    2009-02-17, ostatnia aktualizacja 2009-02-17 17:22
    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,91146,628
    8005,Jedna_ladowarka_dla_wszystkich_telefonow.html

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-05-01 15:49:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > tego nie zmienisz.... pomijając fakt, że taki zasilacz, który jest
    > ciągle podłączony na pewno popracuje krócej niż taki odłączany ;)...

    ok, chyba ze chodzi o prad rzedu 0,1W...
    Mam miernik dokładny do 1W - tak z allegro. Kłamie?

    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie
    swojej osoby, zginie raczej, niż stanie się antytezą tego wyobrażenia."
    Frank Herbert

  • 8. Data: 2009-05-01 15:55:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Friday, May 1, 2009, 5:49:47 PM, you wrote:

    [...]

    > ok, chyba ze chodzi o prad rzedu 0,1W...

    Prąd, moc - kto by się przejmował...

    > Mam miernik dokładny do 1W - tak z allegro. Kłamie?

    Dokładność, rozdzielczość - też mi różnica...

  • 9. Data: 2009-05-01 16:49:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Prąd, moc - kto by się przejmował...

    jak widac - rozmawiasz z laikiem - wiec i terminologia potoczna.
    Zle rozumiem ze jezeli miernik pokazuje mi ze np. komputer zuzywa ok. 80W
    *pradu* :) to jestem z tego wstanie wyliczyc ile zuzywa go przez dobre (ile
    mnie to kosztuje) znajac koszt kilowatogodziny?

    > Dokładność, rozdzielczość - też mi różnica...

    Ok, miernik pokazuje z dokładnoscia do 1W (a wlasciwie teraz patrze ze do
    0,1W)
    Z jaka dokładnoscia mierzy - nie mam pojecia.
    Poniewaz jednak w całej dyskusji chodziło mi o koszt - od razu zaznaczam,
    ze urzadzenia pobierajace mniej niz 1W uwazam za pomijalne w dyskusji o
    tym, co warto wylaczac.

    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 10. Data: 2009-05-01 17:24:01
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Marcin Łukasik pisze:

    > Te reklamówki są na bazie skrobi kukurydzianej z tego co pamiętam.

    Nie, to jest ten sam polietylenowy granulat co przy zwykłych
    reklamówkach, a spoiwem jest skrobia.

    > No i się szybko rozkładają. To jest dobre.

    Gówno prawda, po prostu rozpadają się na granulat. Ciekawe z czego
    łatwiej oczyścić las - stosu normalnych reklamówek, czy rozsypanego
    granulatu. Jeszcze ciekawiej będzie jak taka reklamówka trafi do wody.

    > Nie podoba mi się jak w rzekach, przy drogach, w lasach leżą reklamówki

    Tylko że takie reklamówki można łatwiej zebrać niż granulat.

    > Ale czemu za to płacić?
    > To wiedzą tylko "panowie z góry"...

    Przecież to proste. Pomnóż te miliony sprzedawanych reklamówek przez 50
    gr. Wystarczy wmówić frajerom, że to w imię ekologii i nikt nie będzie
    protestował.

    http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/869145.html