  • Data: 2018-10-03 04:54:50
    Temat: Re: Zysk anteny Yagi
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/02/18 17:53, J.F. wrote:

    > Ha, w miejscu kolejnego direktora tez sie nakladaja, to on jeszcze
    > wiecej odbiera i promieniuje ...

    > Niestety, ja niewierzacy, wiec Amen nie ucina moich watpliwosci :-)

    Rozkład energii EM jest 3-wymiarowy. W przypadku pojedynczego dipola
    wykorzystujesz energie z jednego wycinka przestrzeni. Każdy kolejny
    direktor jest dipolem, który jest zasilany energią z kolejnego wycinka,
    i ją wypromieniowuje z odpowiednim przesunięciem fazowym. To wszystko
    się sumuje w płaszczyźnie dipola odbiorczego, i stąd bierze się zysk
    energetyczny. Z kolei reflektor jest tak zaprojektowany żeby
    interferencja w płaszczyźnie dipola odbiorczego była destruktywna, przez
    co "izoluje" od promieniowania dochodzącego z tyłu anteny. To
    przesunięcie fazowe jest generowane przez rozłożenie w przestrzeni, oraz
    różnicę długości, przez co elementy pasywne zachowują się jak
    indukcyjności albo pojemności przy częstotliwości rezonansowej dipola
    odbiorczego.

    Jacek.