  • 1. Data: 2002-04-26 16:31:27
    Temat: adresy z ripe a tpnet
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    czy istnieje taka mozliwosc iz np ripe przyzna mi 4 klasy IP i one beda
    moje, niezalezne od dostawcy i jezeli bede korzystal z uslug TPSA to poleca
    one przez ich lacza ?
    Oczywiscie nie mam tu na mysli BGP tylko to ze RIPE wie iz jestem klientem
    TPSA i ja albo oni dogaduja sie z nimi w sprawie routingu.

    Czy to jest wogole realizowalne ?

    Marcin

  • 2. Data: 2002-04-26 20:59:09
    Temat: Re: adresy z ripe a tpnet
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    Marcin Kuczera wrote:

> [...]
    > Oczywiscie nie mam tu na mysli BGP tylko to ze RIPE wie iz jestem klientem
    > TPSA i ja albo oni dogaduja sie z nimi w sprawie routingu.
    jest zdaje sie cos takiego jak niezalezne adresy ip.. ale blizej tematu nie
    znam.. moze ktos rozeznany w temacie sie dokladniej wypowie ?
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 3. Data: 2002-04-26 21:00:52
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Fri, 26 Apr 2002 16:31:27 +0000 (UTC), Marcin Kuczera <m...@n...net> wrote:
> [...]
    > Oczywiscie nie mam tu na mysli BGP tylko to ze RIPE wie iz jestem klientem
    > TPSA i ja albo oni dogaduja sie z nimi w sprawie routingu.

    Zależy od układu z TP S.A.... ale bez BGP to raczj się nie obędzie..

  • 4. Data: 2002-04-27 14:09:05
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > Zależy od układu z TP S.A.... ale bez BGP to raczj się nie obędzie..

    ale mi chodzi zeby nie rejestrowac osobnego AS'a, tylko zeby ripe routowalo
    te adresy do AS'a tpsy - czyli niejako BGP, ale to tpsa by sie przedstawiala
    jako wlasciciel tych adresow (z punktu widzenia routingu), a potem
    przerzucala je juz do mnie

    tylko nie wiem czy z nimi idzie sie tak dogadac....

    Marcin

  • 5. Data: 2002-04-27 22:50:05
    Od: "Piotr Nowak" <l...@n...com.pl>

    Ale przeciez ktos musi rozglaszac te numery na swoim numerze AS - za pomoca
    BGP. Jezeli nie chcesz tego robic sam, to znaczy ze jestes w podsieci
    jakiegos operatora ktory rozglasza je za Ciebie! W ten sposob RIPE dogaduje
    sie z TPSA :-)

    --
    PeTeR
    NetArt - http://www.serwery.pl

  • 6. Data: 2002-04-27 22:52:40
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

> [...]
    przedstawiala
    > jako wlasciciel tych adresow (z punktu widzenia routingu), a potem

    Zaden sensowny operator BGP nie zgodzi sie prezentowac pod swoim AS'em
    obcych klas IP (nawet tych PI). Tak wiec albo bierzesz zwykle klasy od TPSA
    albo wypelniasz papierki o AS'a, klase PI (lub tez wniosek o bycie LIR'em i
    wlasna klase PA) oraz dogadujesz sie z TPSA lub innym operatorem BGP na
    routing.

    --
    pozdrawiam
    Stefan Jurczyk

  • 7. Data: 2002-04-27 22:52:53
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...Gubernat.NET>

    On Sat, 27 Apr 2002 14:09:05 +0000 (UTC), Marcin Kuczera <m...@n...net> wrote:

> [...]
    > przerzucala je juz do mnie
    >
    > tylko nie wiem czy z nimi idzie sie tak dogadac....

    Zależy od ukłądu z TP S.A. .. jak się dogadasz z BOK'iem (dyr. Sową) to
    się da, chociaż możesz za to słono zapłacić.
    Zresztą BGP nie musi być takie drogie, rozgłaszasz tylko własny prefix a
    0/0 idzie po routingu statycznym, więc ramu w routerze musisz mieć min.
    ilość.

  • 8. Data: 2002-04-28 03:05:06
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Steven Jurczyk <s...@p...pl> wrote:
    > Zaden sensowny operator BGP nie zgodzi sie prezentowac pod swoim AS'em
    > obcych klas IP (nawet tych PI).

    A cóż stoi na przeszkodzie?

    I czemu RIPE zaleca takie rozwiązania?

    Zakładam oczywiście, że posiadacz obcych klas IP ma jakieś
    łącze do sensownego operatora BGP i że takie rozgłaszanie
    byłoby (tym) uzasadnione.

    p.

  • 9. Data: 2002-04-28 13:32:32
    Od: Maciej Wierzbicki <v...@k...p.lodz.pl>

    Steven Jurczyk wrote:

> [...]
    > wlasna klase PA) oraz dogadujesz sie z TPSA lub innym operatorem BGP na

    Bzdura. RIPE twierdzi coś wręcz przeciwnego. (Albo różnimy się w
    definicji sensownego operatora).

    --
    * Maciej 'Voovoos' Wierzbicki * VOO1-RIPE * VOO1-6BONE

  • 10. Data: 2002-04-29 15:11:00
    Od: "Steven Jurczyk" <s...@p...pl>

    > A cóż stoi na przeszkodzie?
    >
    > I czemu RIPE zaleca takie rozwiązania?

    RIPE zaleca aby wszedzie gdzie jest mozliwe dawac adresy PA (czyli z puli
    providera). Wyjatkiem jest to gdy chcesz bawc sie we wlasny AS - wtedy
    mozesz albo wystosowac poprzez swojego ISP wniosek o adresy PI (i AS'a
    oczywiscie) albo zglosic sie jako LIR i potem sam zglosic wniosek o swoja
    pule PA i ASa. W obydwu przypadkach po uzyskaniu puli i AS'a zaczynasz sie
    bawic w BGP - roznica jest tylko w tym ze w przypadku pierwszym nic nie
    placisz RIPE (za bycie LIRem), w drugim pula (dla ciebie i twoich Klientow)
    moze rosnac w przyszlosci.

    Sytuacja uzyskania samych adresow PI bez AS'a prawnie jest dozwolona -
    jednak srednio ma sens. Ktos musi je rozglosic - ktos - czyli jakis inny
    ISP. A jezeli jakis inny ISP (posiadacz wlasnego AS'a) ma rozglaszac twoje
    adresy PI (czyli z definicji ty bedziesz mial lacze tylko do jednego wlasnie
    tego upstream providera) to rodzi sie od razu pytanie po co ci adresy PI jak
    rownie dobrze mozesz chodzic na adresach PA tego ISP. Chec utrzymania tych
    samych adresow przy mozliwej w przyszlosci zmianie providera nie jest tu
    dobra odpowiedzia (argumentem w rozmowach chodzby z ripe).

    pozdrawiam
    steve