  • Data: 2017-11-29 09:33:14
    Temat: Re: aktualny ranking języków oprogramowania
    Od: slawek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Nov 2017 16:24:56 -0800 (PST), Wojciech
    Muła<w...@g...com> wrote:
    > taki młotek powszechnie znanej marki

    Ale mlotki są potrzebne: sam masz jakiś w skrzynce z narzędziami.
    Nawet w torbie lekarskiej jest młotek do opukiwania.

    Podobnie z Javą. Co z tego że... Ale da się wiele rzeczy zrobić i
    nauka używania tego młotka trwa krócej niż nauka gry na skrzypcach.

    > To znaczy?

    Typowy scenariusz z C++ to taki w którym płacisz za kompilator i
    dowiadujesz się po czterech latach że musisz kupić nowy, bo standard
    znowelizowano. Ale i tak kompilator nie implementuje jakiegoś
    ficzera. W przypadku Javy Oracle za darmo daje kompilator/JDK/JRE i
    masz go od razu świeżego jak tylko cokolwiek nowego będzie.

    Oczywiście jest GCC i nie tylko.

    > la. A że
    > Java jest wolna? "Serwery teraz są tanie".

    Jak mierzyłem jest 3x wolniejsza. To nie jest jakoś strasznie dużo.
    Zwłaszcza że był to program numeryczny, taki co nie musiał dużo
    zapisywać czytać łączyć się z serwerem czy czekać aż ZU naciśnięciu
    any key.

    Zgoda: tam gdzie ważna jest prędkość to C oraz SIMD oraz GPU. Ale
    jeżeli program od razu ma działać na Windows, Linuksie i OSX to
    raczej Java. Albo C, tyle że będzie to command line.