    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: akumulator 2,4 V
    Date: Fri, 25 Nov 2016 22:40:36 +0100

    Użytkownik "JaNus"

    > przy okazji googlania :)
    > http://supermarket.blox.pl/2013/07/Firmy-uniemozliwi
    aja-wymiane-baterii-w.html

    Nie tylko w szczoteczkach do zębów, asortyment urządzeń tak wykonanych
    jest *szeroki*. Ja kupiłem bezmyślnie elektryczną strzyżarkę ze
    szczelnie zabudowanymi ogniwami (jak je trafi szlag, to jednak spróbuję
    jakoś się dobrać im do d*py), wraz firmową ładowarką: oczywiście nie
    pasuje ona do żadnych innych moich elektro-szpejów. Podobne zaćmienie
    miałem przy kupnie latarki: niewymienne ogniwa, zaś ładowarka wbudowana
    w korpus.
    Postąpiłem lekkomyślnie, choć zdecydowanie preferuję ładowanie ogniw
    standardowych, i użycie do tego uniwersalnej ładowarki lepszej jakości,
    dającej choćby minimalny wgląd w proces ładowania. Muszę właśnie kupić
    jakąś lepszą generację, ale brak mi ku temu pretekstu :-)
    ---
    No ale to było o bateriach (ogniwach galwanicznych) a po co wymienne
    akumulatory ? Przecież to się ładuje wielokrotnie więc prędzej urządzenie
    się zestarzeje niż te ogniwa. Chcesz żeby Ci do trumny włożyli te wraki ?

    Jestem wrogiem mieszania się aparatu państwowego w reguły gry rynkowej,
    nawet małego, ale dbanie o środowisko jednak musi być, siłą rzeczy,
    wsparte niezbędnymi przepisami, i eko-podatkami (od szkodliwości
    utylizowanych urządzeń). Powinny one w zmożony sposób obciążać takie
    produkty, które w sposób *nieuzasadniony* generują uciążliwe dla
    środowiska odpady. I do tej kategorii należą niewymienne, a i
    niestandardowe - ogniwa,
    ---
    Co tu wymieniać ??? Masz urządzenie 2 lata i wywalasz bo jest na wskroś
    przestarzałe.

    czy "firmowe" (dedykowane) ładowarki, które nie
    pasują do niczego innego.
    ---
    To już prędzej, ale ja prawie nie widzę potrzeby używania wymiennych
    akumulatorów.