  • 21. Data: 2013-07-03 21:02:25
    Temat: Re: akumulatorki a aparat fotograficzny
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, July 3, 2013, 5:39:26 PM, you wrote:

    > Ale jak - po jednych wsadzisz drugie, trzeba ustawic w menu, tylko
    > aparat sie nie wlacza ? :-)

    Włączy się bez problemu. To kwestia poprawnego rozpoznawania
    bezpiecznego rozładowania akumulatorków.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-07-03 21:03:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello identyfikator:,

    Wednesday, July 3, 2013, 7:35:08 PM, you wrote:

    > chyba wątki pomyliłeś?

    Odpowiedział poprawnie choć żartobliwie. To, że nie rozumiesz, to
    nie nasz problem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-07-03 22:00:46
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:kr19gj$9v$1@node2.news.atman.pl...

    > a czym ładuje się te enelopy? trzeba jakiejś specjalnej ładowarki?

    Są to NIMH nowej generacji.
    Ładuje się normalnie.
    Na moich Recyko 2050mAh napisane jest, żeby ładować 16 godzin prądem 200mA.
    (co mniej więcej zgadza sie z regułą, by ładować 15 godzin prądem=pojemność
    akumulatora/10).

  • 24. Data: 2013-07-03 22:11:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Wednesday, July 3, 2013, 10:00:46 PM, you wrote:

> [...]
    > (co mniej więcej zgadza sie z regułą, by ładować 15 godzin prądem=pojemność

    Od ponad 5 lat (wtedy kupiłem pierwszy komplet) ładuję moje Eneloopy
    prądem 700mA i jeszcze żadnego nie wyrzuciłem. Ładowarka BC-700. Czas
    ładowania ok. 3 godzin.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-07-04 04:37:29
    Od: r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl (astro)

    identyfikator: 20040501 wrote:
    > mam kilka cyfrowych aparatów fotograficznych,
    > żaden z nich nie chce działać na akumulatorkach nawet w pełni
    naładowanych

    Pewnie masz stare ogniwa, ktorym wzrosla rezystancja wewnetrzna. Moze
    nawet laduja sie do napiecia niewiele nizszego, niz na poczatku, ale po
    obciazeniu duzym pradem szybko spada im V.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Op%C3%B3r_wewn%C4%99trz
    ny_ogniwa
    www.fizykon.org/elektrycznosc/el_opor_wewnetrzny.htm

    Praktycznie wszystkie aparaty obsluguja 1.2V ogniwa Ni-MH. Niechlubny
    wyjatek stanowi np Kodak EasyShare Z812 IS, ktorego komora baterii co
    prawda obsluguje akku AA, w praktyce jednak sensownie dlugo dziala jedynie
    na dedykowanym akumulatorze KLIC-8000.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 26. Data: 2013-07-04 08:03:23
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    akumulatorki są nowe...

  • 27. Data: 2013-07-04 10:49:44
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > akumulatorki są nowe...

    Nowe nie oznacza dobre. Kiedyś nieopatrznie kupiłem chińszczyznę pn.
    "Vipow". Zadziałały trzy razy i padły. To znaczy - nadają się np. do zegara.
    --
    Grzexs

  • 28. Data: 2013-07-04 11:06:04
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2013-07-02 23:14, Grzexs pisze:

    > A spróbuj włożyć akumulatorki i poczekać kilka godzin. Nie wiem, jak to
    > możliwe, ale mam aparat (BenQ C640), który po kilku miesiącach
    > nieużywania i leżenia bez zasilania, po włożeniu akumulatorków (na 100%
    > dobrych) nie dawał znaku życia. Chciałem go wywalić, ale jakoś tak
    > odłożyłem (z akumulatorami) i przypomniałem sobie następnego dnia. I -
    > ku mojemu zdziwieniu - ożył i zachowuje się zupełnie prawidłowo. Nie
    > potrafię tego wyjaśnić.

    W starym DSC Sony (chyba P92, ale nie pamiętam) był mały akumulatorek do
    podtrzymywania pamięci. Póki się nie naładował, aparat nie dawał się
    uruchomić. Ale to było najwyżej kilka minut.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 29. Data: 2013-07-06 18:58:02
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > W starym DSC Sony (chyba P92, ale nie pamiętam) był mały akumulatorek do
    > podtrzymywania pamięci. Póki się nie naładował, aparat nie dawał się
    > uruchomić. Ale to było najwyżej kilka minut.

    To ma sens! Może i po kilku minutach by wstał, ale zapomniałem sprawdzić.

    --
    Grzexs

  • 30. Data: 2013-07-10 09:32:27
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał
    >
    > Mozna wyrzucic te akumulatorki.
    > Oczywiscie tylko do odpowiedniego pojemnika.

    Błędna diagnoza :)
    Mam podobny problem. Akumulatorki naładowane w aparcie działają krótko (wiem
    pojęcie względne). Po komunikacie wymień baterie, przekładam do GPSa i
    działają jeszcze tyle samo ( :) ) Wskaźnik GPSa pokazuje że takie wyładowane
    akumulatorki z aparatu mają jeszcze połowę pojemności.

    --
    Desoft