  • 11. Data: 2012-02-18 12:36:33
    Temat: Re: alfa szczytuje
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 17-02-2012 23:59, v...@i...pl pisze:

    > Olej - trzeba wyczuc. Na pewno dolewac jak spadnie do polowy miarki, a
    > nie czekac az kontrolka zaswieci, bo wtedy czesto bedzie juz po silniku.

    Czyli źle zaprojektowany wskaźnik..?

    > Rozrzad co 40tys.km. bo jak strzeli, to nie ma co zbierac, a lubi sobie
    > strzelic...

    Źle zaprojektowany mechanizm rozrządu...?

    > Teoria: bo sie zuzywaja szybciej, gdyz silnik TwinSpark jest
    > wysokoobrotowy?

    Słabe materiały?
    Hondy, Mitsubishi jak i w zasadzie wiele innych marek ma w ofercie
    silniki wysokoobrotowe, często bardziej wysilone, które nie wymagają
    nadzwyczajnego traktowania.

    > Na pewno. Ale w bardzo wielu przypadkach samochodow nieocynkowanych
    > mechanika przetrzymywala blache, ktora sie sypala na potege :)

    Trudno stwierdzić co lepsze. Stanąć w polu z zerwanym rozrządem, czy
    dojechać z zardzewiałą klapą?

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 12. Data: 2012-02-19 02:30:06
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-18 12:36, DoQ pisze:

    > Czyli źle zaprojektowany wskaźnik..?

    Raczej tak.

    > Źle zaprojektowany mechanizm rozrządu...?

    Po prostu trzeba wymieniac na czas i tyle. Podejrzewam, ze tu bardziej
    "chinska" jakosc bardziej szkodzi i przeniesienie produkcji wszystkiego
    do krajow 3go swiata, niz zle zaprojektowany silnik.

    > Słabe materiały?
    > Hondy, Mitsubishi jak i w zasadzie wiele innych marek ma w ofercie
    > silniki wysokoobrotowe, często bardziej wysilone, które nie wymagają
    > nadzwyczajnego traktowania.

    Nie wiem, nie mialem nigdy hondy i mitsu. W Alfie tam gdzie sie
    zaczynalo "czerwone pole" to w innych samochodach sie konczyla skala na
    obrotomierzu.

    > Trudno stwierdzić co lepsze. Stanąć w polu z zerwanym rozrządem, czy
    > dojechać z zardzewiałą klapą?

    Tylko rozrzad jak na czas wymienisz to nie bedzie problemu. Podluznic
    juz nie wymienisz (przynajmniej nie za porownywalna cene).

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 13. Data: 2012-02-19 14:36:37
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-02-2012 02:30, v...@i...pl pisze:

    > Po prostu trzeba wymieniac na czas i tyle. Podejrzewam, ze tu bardziej
    > "chinska" jakosc bardziej szkodzi i przeniesienie produkcji wszystkiego
    > do krajow 3go swiata, niz zle zaprojektowany silnik.

    Ale przecież w innych markach te "chińskie" jakoś się nie zrywaja.

    > Nie wiem, nie mialem nigdy hondy i mitsu. W Alfie tam gdzie sie
    > zaczynalo "czerwone pole" to w innych samochodach sie konczyla skala na
    > obrotomierzu.

    Tzn. gdzie miałeś to czerwone pole?:)

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 14. Data: 2012-02-19 15:29:35
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Irokez wrote:

    > Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To tyczy TS'ów
    > Ja miałem 2.4JTD i teraz z punktu posiadania japońskiego gw.na, benzyny 2.0
    > z bezpośrednim wtryskiem ten JTD był niedozajechania.
    > Dwumasa 200tyś na liczniku, w sumie tylko zawiecha nie wytrzymywała w 156
    > ciężaru silnika.
    > Pomijając zawiechę auto lepsze od obecnej japońskiej parodii. Żałuję zakupu
    > japończyka.

    A skąd ten japończyk? Z Turcji?

  • 15. Data: 2012-02-19 17:28:11
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Pietia" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A skąd ten japończyk? Z Turcji?

    Z Anglii

    --
    Irokez

  • 16. Data: 2012-02-19 19:38:48
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-19 14:36, DoQ pisze:

    > Ale przecież w innych markach te "chińskie" jakoś się nie zrywaja.

    > Tzn. gdzie miałeś to czerwone pole?:)

    tak dla przykladu pierwsze kilka co mi do glowy przyszlo:
    http://allegro.pl/golf-iii-1-6-zegary-obrotomierz-zl
    awies-i2072589611.html
    http://allegro.pl/licznik-opel-astra-f-benzyna-z-obr
    otomierzem-tani-i2103143377.html
    http://allegro.pl/licznik-z-obrotomierzem-opel-vectr
    a-b-tanio-i2105217898.html
    http://allegro.pl/licznik-zegary-obrotomierz-kilomet
    ry-laguna-i-1-8-i2084112283.html

    a tu alfa - czerwone od 7tys.obr./min., przy czym silnik bydzil sie do
    zycia dopiero po 3-3,5tys obrotow:
    http://allegro.pl/alfa-romeo-156-1-6-licznik-zegar-o
    brotomierz-i2071506336.html

  • 17. Data: 2012-02-19 20:00:26
    Od: Pietia <v...@w...pl>

    Irokez wrote:

    > Użytkownik "Pietia" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Z Anglii

    Te z Anglii nie były wcale złe. Przynajmniej na początku.

  • 18. Data: 2012-02-19 20:33:29
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    > Te z Anglii nie były wcale złe. Przynajmniej na początku.

    ale 2.0 VVT-i to sraka straszna, zimny dymi jak diezel i to jest niby
    normalne, mój się telepie jak klekot, niewiadomo czemu, obroty falują, z
    racji bezpośredniego wtrysku i odmy podłączonej pod kolektor dolotowy
    zasyfiają się kompletnie doloty i zawory (benzyna nie płucze), pali sporo,
    jechać jak na 147KM nie chce, ostatnio w przypadkowych momentach nie
    przyspiesza przez co dwa razy o mało przy właczaniu się do ruchu mnie nie
    skasowano. Żadnych błedów nie ma ot, poluje auto na mnie.

    Silnik Alfy jeździł zajebiście w porównaniu z tą padaką (tam 200tyś
    przebiegu, tutaj 130 i tak rok już próbuję coś znaleźć). A szukałem C5.

    Pozdro

    --
    Irokez

  • 19. Data: 2012-02-19 21:15:41
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-02-2012 19:38, v...@i...pl pisze:
    > tak dla przykladu pierwsze kilka co mi do glowy przyszlo:
> [...]

    Rozumiem że celowo wybrałeś najgorsze barachło, z najczęściej 8v
    silnikami? Trzeba było jeszcze diesle wyszukać..

    Dla przykładu, zegary do silników lubiących wyższe obroty - i to stare
    rumple nie wymagające pieszczenia się

    http://allegro.pl/mitsubishi-eclipse-1g-licznik-zega
    r-zegary-i2098949208.html
    http://allegro.pl/zegary-licznik-honda-crx-del-sol-9
    3-1-6-vtec-fv-i2152807560.html
    http://allegro.pl/licznik-mitsubishi-galant-96r-auto
    mat-wysylka-i2071593415.html

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 20. Data: 2012-02-19 21:28:18
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-19 19:38, v...@i...pl pisze:

    > http://allegro.pl/licznik-zegary-obrotomierz-kilomet
    ry-laguna-i-1-8-i2084112283.html

    Akurat to nie jest dobry przykład. Ten licznik jest z Laguny
    przedliftowej, w której był 1.8 8V 90/95KM. To dość niskoobrotowy silnik
    jak na wolnossącą benzynę. Swój maksymalny moment miał przy 2750obr. a
    moc maksymalną przy 5750obr.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl