  • Data: 2009-04-07 12:55:52
    Temat: Re: algorytm generowania grafikow pracy
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 6 Kwi, 23:29, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    > I mimo tego dla małych n są rozwiązywalne metodą brute-force (pytający
    > pisał o *3* pracownikach). Dla większych n dostaje się całkiem
    > przyzwoite wyniki w ciągu kilku minut za pomocą choćby local-search czy
    > symulowanego wyżarzania.

    Rozwiązywalność metodą brute-force jest bardzo względne.
    Właśnie skończyłem projekt, gdzie algorytm brute-force (pętelki ;) )
    działał około 11 wolniej niż rozwiązanie oparte na dość zaawansowanej
    matematyce.
    Problem nie był tak trudny obliczeniowo (chociaż złożoność reguł
    była duża ) jak problem komiwojażera i wydawało się, że nic lepszego
    od
    brute-force'a (z prostymi optymalizacjami kodu) nie da się
    zaproponować.
    Chodziło o przyspiesznie obliczeń z 1 minuty do 5 sekund :). Takiej
    redukcji
    nie dało się zrobić zwykłymi trikami programistycznymi, także local-
    search
    czy symulowane wyżarzanie odpadały (nie mówiąc o innych cudach typu
    algorytmy genetyczne).
    Podsumowując. Wszystko jest względne i nie tylko wielkość zadania
    jest ważna. Także to jakie są oczekiwania zlecającego w stosunku do
    dostarczonego rozwiązania.

    Pozdrawiam,
    Wit [ http://wlogsolutions.pl ]