  • Data: 2014-03-02 15:25:36
    Temat: Re: alternatywa dla PI
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa <a...@l...spam_precz.com> wrote:

    > Pomysł alternatywny: klient dostaje klasę adresową /27 od dostawcy, u
    > dostawcy stawia (np. wirtualny) router połączony z drugim routerem u
    > klienta dwoma łączami - bezpośrednim i poprzez zapasowego dostawcę
    > internetu - połączone protokołem BGP z prwatnym ASN.
    >
    > Nie przekombinowałem?

    Pomysł dobry, tylko problem jaki widzę, to pod którego dostawcy ASem, klasa
    miałaby być rozgłaszana? Nie ma problemu, jeśli to jest jeden dostawca, jeden
    publiczny AS i twój prywatny AS, ale dwa łącza. Dostawca rozgłasza to pod
    swoim ASem, jako zaagregowaną pulę.
    Problem występuję w przypadku dwóch różnych dostawców,
    Prefix powinien być rozgłoszony pod jednym AS (rfc1930), który miałby to być
    AS, którego dostawcy? Technicznie, w drodze wyjątku oczywiście można rozgłosić
    prefix pod różnymi ASami, ale nie jestem przekonany czy to dobry pomysł.