  • Data: 2014-04-25 19:17:05
    Temat: Re: aluminium i miedź w jednej instalacji - problem
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Hm, pol bara to raptem 5m slupa wody. Teren musi byc plaski jak stol,
    > a domki parterowe, a przynajmniej bez lazienki na gorze, lub z
    > hydroforem w piwnicy.

    Znajomy kilka lat mieszkał w Kuwejcie. Jeszcze przed wojną, pierwszą.
    Tam system zaopatrzenia w wode wyglądał tak, że do każdego budynku
    doprowadzona była cienka rura, jakieś tam pół cala lub niewielw więcej.
    Zaopatrywała ona zbiornik umieszczony na dachu, który miał taki zawór
    z pływakiem, jak w spłuczce od kibla. Do mieszkań woda spływała
    grawitacyjnie.

    > Za to bardzo mnie ciekawi jak wyglada siec w Karpaczu - tam roznica
    > poziomow jest z kilkaset metrow..

    Inny znajomy ma dom w Karpaczu. Czasem bywam. Faktycznie z kranu sika
    zdrowo. Ale szczegółów nie znam. Kiedyś się temu przyjrzę.

    > Zreszta ile u kolegi wytrzymalo kolanko - 30 lat, i to byc moze tylko
    > z powodu wprowadzenia miedzianych rurek.
    > Ciekawe czy "nowoczesne plastikowe" instalacje tyle wytrzymaja.

    Dlaczego by miały nie wytrzymać? Producenci gwarantują coś koło 60 lat
    przy temperaturze bodaj do 50°C. Przy wyższych temperaturach żywotność
    spada. Jakąś taką tabelke oglądałem. Dla 95°C było jeszcze kilkanaście
    lat chyba.

    --
    Jarek