eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRR › Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • X-Received: by 10.49.119.196 with SMTP id kw4mr66065qeb.23.1381516020159; Fri, 11 Oct
    2013 11:27:00 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.119.196 with SMTP id kw4mr66065qeb.23.1381516020159; Fri, 11 Oct
    2013 11:27:00 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!i2no6956678qav.0!news-out.go
    ogle.com!9ni29475qaf.0!nntp.google.com!i2no6956668qav.0!postnews.google.com!gle
    groupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 11 Oct 2013 11:27:00 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=164.127.207.22;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 164.127.207.22
    References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Fri, 11 Oct 2013 18:27:00 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507071
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu piątek, 11 października 2013 20:10:16 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
    > W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    >
    > amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    >
    > http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    >
    > Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    >
    > na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    >
    > Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    >
    > pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    >
    > którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    >
    > pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    >
    > znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    >
    > wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    >
    > puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    >
    > zwojem), w co wątpię?
    >
    >
    >
    > Spotykałem się w konstrukcjach motoryzacyjnych z rozwiązaniami pozornie
    >
    > dziwnymi, jak np zastosowanie jednego przewodu w postaci przewodu
    >
    > oporowego (np do zasilania cewki zapłonowej), albo właśnie pomiaru
    >
    > spadku napięcia na kablu (np do świec żarowych) jako sygnalizacja
    >
    > przepływu prądu, więc chyba nic mnie nie zdziwi ;) więc wolę spytać, by
    >
    > wiedzieć na ile taki wskaźnik +/- prądu luzem (bez specjalnego bocznika
    >
    > lub kalibrowanego 35cm kawałka przewodu masowego) jest zdatny do czegoś...
    >
    >
    >
    > --
    >
    > | Bartłomiej Kuźniewski
    >
    > | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    >
    > | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

    Zdziwisz się ale amperomierz był wpięty tak jak się podłącza amperomierze. W przewód
    wychodzący z prądnicy i idący do akumulatora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: