eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyamperomierze w starych konstrukcjach ZSRR › Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: amperomierze w starych konstrukcjach ZSRR
    Date: Fri, 11 Oct 2013 20:35:32 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 29
    Message-ID: <l39h4n$3eq$1@mx1.internetia.pl>
    References: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-203-36.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1381517271 3546 87.205.203.36 (11 Oct 2013 18:47:51 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Oct 2013 18:47:51 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <l39fml$umn$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507074
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-10-11 20:10, BartekK pisze:
    > W starszych pojazdach, zwłaszcza militarnych, były montowane
    > amperomierze akumulatora, coś takiego jak tu:
    > http://allegro.pl/amperomierz-30a-50a-mtz-belarus-ju
    mz-t25-t150-i3545194232.html
    >
    > Wskaźnik to bardziej niż miernik, bo dokładność taka sobie, ale ma skalę
    > na + (ładowanie) i - (rozładowywanie).
    > Mam pytanie do osób technicznych - jak na tym ustrojstwie był wykonywany
    > pomiar? Tzn. czy był przy akumulatorze dodatkowy "bocznik prądowy" (na
    > którym spadek napięcia był mierzony i wskazywany przez ten ustrój), czy
    > pomiar był wykonywany na np przewodzie masowym akumulatora ("wzorcowym"
    > znaczy zawsze takim samym, z założenia oryginalnym, i na potrzeby tego
    > wskaźnika - wystarczająco powtarzalny), czy też - cały główny prąd był
    > puszczany przez ten wskaźnik (bocznik wewnątrz, albo ustrój z jednym
    > zwojem), w co wątpię?
    >
    > Spotykałem się w konstrukcjach motoryzacyjnych z rozwiązaniami pozornie
    > dziwnymi, jak np zastosowanie jednego przewodu w postaci przewodu
    > oporowego (np do zasilania cewki zapłonowej), albo właśnie pomiaru
    > spadku napięcia na kablu (np do świec żarowych) jako sygnalizacja
    > przepływu prądu, więc chyba nic mnie nie zdziwi ;) więc wolę spytać, by
    > wiedzieć na ile taki wskaźnik +/- prądu luzem (bez specjalnego bocznika
    > lub kalibrowanego 35cm kawałka przewodu masowego) jest zdatny do czegoś...
    >
    A ja wpisałem w Google " Gaz 69 schemat elektryczny " , następnie
    nacisnąłem " grafika " i już wszystko jasne .
    Ten amperomierz chyba ma wbudowany bocznik w obudowie , bo cały prąd
    oprócz zasilania rozrusznika idzie przez niego .

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: