  • Data: 2010-02-16 09:24:52
    Temat: Re: antena radiowo-telewizyjna
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > widziałem u kolegi antenę ze wzmocenieniem regulowanym
    > przy zasilaczu...

    Fakt, tez kiedys widzialem takie gówienko, na dodatek chyba
    wzmocnienie było regulowane napięciem zasilania ;-). Ale
    odpusc to sobie, wez kogos kto sie na tym zna (i ma choćby
    prosty miernik poziomu sygnału) i dobierze Ci
    przedwzmacniacz montowany w puszce, taki jaki trzeba.
    Wzmacniaczy regulowanych nie robi żadna firma przy zdrowych
    zmysłach, ponieważ niemożnością jest utrzymanie rozsądnych
    parametrów. "Regulację wzmocnienia" we wzmacniaczach
    uzyskuje się za pomocą tłumików na wejściu lub między
    stopniami :-)

    > trochę szczegółów na temat tego czego poszukuję, od anteny
    > odchodzi jakieś 25 metrów kabla koncentrycznego, na końcu
    > jest rozdzielacz na sprzęt TV i na kartę telewizyjną do
    > komputera... pytanie, który wzmacniacz wybrać? bez
    > wzmacniacza sygnał jest za mały

    Dlatego musisz mieć miernik poziomu sygnału i zmierzyć co
    wychodzi z samej anteny. Inaczej będziesz błądził po omacku
    i nikt Ci nie wywróży z fusów.

    > jak rozkręcę wzmocnienie na maksa to mój stary Helios
    > TC500 nie wyrabia i w obrazie pojawiają się takie śmieszne
    > białe poziome kreski

    Bo ten wzmacniacz nie nadaje się do niczego :-).

    > no to który wybrać, ten 15 czy 25 dB?

    Ten, którego nie przesterujesz ;-)). A tak poważnie to
    odpowiedziałem wyżej, nikt nie odpowie Ci na to pytanie,
    jedynie pomiar da jasność co zastosować. Chyba że wolisz
    kupić 5 różnych przedwzmacniaczy i kombinować...