  • Data: 2019-03-18 21:44:44
    Temat: Re: aplikacja do fotek
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-03-17 o 23:18, 1634Racine pisze:

    > i tak to potraktowalem. jako mozliwe. dostepu do (opisu) algorytmu
    > obrobki raw - nie mam... Cos trzeba zalozyc. Poza tym: jednak ta
    > zewnetrzna app (z ustawieniem "100%" jakosci jpeg) dala przy tym samym
    > powiekszeniu znaczaco mniejsze ARTEFAKTY *) niz natywna. Wiec zalozylem,
    > ze jesli cos obstawiac, to kompresje.

    To zrób teraz zdjęcie tą lepszą apką i zapisz z jakością 90. Pewnie
    żadnej wizualnej różnicy nie będzie :-)

    > cos takiego chyba napisalem w innym poscie...
    > 80 juz moze robic...

    Na innej grupie przytoczyłem test z Photoshopa wykazujący coś innego niż
    piszesz. Jeśli chcesz, to znów to zrobię dla Ciebie. Różnica będzie
    zerowa a plik 5MB vs 12 MB.

    Przypuszczam, że może chodzić o coś innego - tego z kolei nie
    sprawdzałem. W Programie A jakość 80% może być odpowiednikiem 40% w
    innym. Ja bym to zweryfikował po wielkości pliku, lecz nie chce mi się
    bawić w instalowanie przeróżnych aplikacji. Jeśli chcesz, to wykonaj
    taki test.

    > W zwyklym irfan bierzesz jpeg-foto 100%, 90% i 80%
    > - powiekszasz iles tam razy kazde foto i te sama zawartosc kadru
    > (powiekszonego) przeklikujesz: wersje 100/wersje 90 --> dopiero przy
    > naprawde duzym powiekszeniu zobaczy sie "ruch" artefaktowy,
    > przeklikujac zas wersje 100/wersje 80 --> widac "ruch artefaktowy"  juz
    > przy mniejszym powiekszeniu. To tak na szybko i na pierwszej lepszej
    > foto. Dla mnie 80% "poziom kompresji" to juz za duzo. W sumie.

    Korzystałem kiedyś z Irfan. Pożegnałem się z tym softem ze względu na
    jego jakość. Przeszedłem na Acdsee do katalogowania i Photoshopa do edycji.

> [...]
    > natywnej, ma ustawienie "poziomu kompresji", bralem 100% i jakas
    > mniejsza wartosc (w zasadzie - kilka wartosci, krokowo)  --> ewidentna
    > roznica "artefaktowa". Do licha, wiem nad czym deliberuje, cudow z
    > komorki nie wycisnie sie, ale jesli najprostsze przymierzenie pokazuje,
    > ze "poziom kompresji" do jpega znaczaco roznicuje foto co najmniej w
    > sprawie artefaktow, jesli wiadomo, ze to akurat dotyczy
    > kwantyzacji,probkowania i ze roznie jest to w app zaprogramowane - to
    > warto chocby o te kwantyzatory i probkowanie zawalczyc.

    Chyba to jednak nie to. Stawiam na różnicę w intepretacji poziomu
    kompresji przez różne apki. Tak jak wyżej napisałem - spróbuj porównać
    wielkości skompresowanych plików by ustalić rzeczywisty poziom
    kompresji. Innego testu nie potrafię wymyślić.

    Zresztą nie wiem czy jest sens się bawić. Jeśli uznajesz, że aplikacja X
    robi lepsze foty niż Y, to nie ma sensu zastanawiać się nad kompresją
    lecz brać X.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek