    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: arduino, początki, inny edytor
    Date: Thu, 4 May 2017 20:55:43 +0200
    <oe56ep$p5n$1@node1.news.atman.pl> <oe586c$qtf$1@node1.news.atman.pl>
    <oe77qh$gs9$1@node2.news.atman.pl> <oe7k3e$62b$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <oea18a$ig2$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...v.pl>
    <oebbpb$tf2$1@node1.news.atman.pl>
    <590ac85e$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <oef6dr$nlu$1@node1.news.atman.pl>
    <590b2a7d$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>

    news:590b2a7d$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    > A zmienna jest jakiego typu ?

    To zależy od sposobu wywołania, jeśli wcześniej nie nastąpiłą jawna
    deklaracja, to pojedynczej precyzji, czyli normalna. Mnie nawet nie o to
    chodzi, że przestaje dalej liczyć. Stan taki jednak uważam za błędny i
    program powinien się w jakikolwiek sposób wyburaczyć, czy to komunikatem,
    czy z błędem wykonania, nic, cisza i zmienna, która stała się stałą. (ale
    słowa zagrały) :)

    > Jesli dobrze czytam, to on kompiluje do C, moze da sie podejrzec.

    W każdym razie jest masa źródeł w C.

    > Albo
    > http://www.qb64.net/wiki/index.php/DIM
    > zadeklaruj wyraznie jako Double, Long, czy _FLOAT

    Spróbuję, jak najbardziej, albowiem nie zamierzam tego zostawić przynajmniej
    bez zbadania. Spróbuję wszystkich deklaracji, przynajmniej wykorzystam jakoś
    rozrzutność kompilatora i szybkość systemu, zaniedbując (z konieczności)
    ściślejsze pisanie programu. Jak któraś ruszy, to może zostanę?

    > Jesli dobrze czytam - zmienna bez przyrostka bedzie domyslnie Single - i
    > masz odpowiedz.

    Zadanie by się zmieściło z pojedyńczą precyzją, a nawet stałoprzecinkową
    (-32768 - 32767 OIDP, jakby się dało unsigned, to jeszcze lepiej, ale nie
    wiem, czy kompilator to umożliwi). Martwi mnie raczej to, że powyżej pewnej
    wartości licznik się zatrzymuje i mimo dostawania kolejnych wartości do
    dodania, licznik stoi i nie sygnalizuje błędów, a przecież sygnalizacja nie
    została wyłączona, jak przekroczę zakres, to błąd jak najbardziej,
    wyskakuje. Oby nie był to problem z podziałem cecha/mantysa (bo wtedy jawnie
    będę musiał posiłkować się jakimś nieekonomicznym trybem, kiedy normalnie
    nie powinno to być potrzebne)... ale nie będę rozkminiać teraz, dziwnie się
    dziś czuję (pijany bez kropli alkoholu), nie mam siły myśleć. Może w nocy,
    jak się trochę rozkręcam...?
    A rozkminić chcę, 5 MB na sekundę, to żaden problem dla QB64, może MP3 po
    swojemu zrobię? :))

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.