    From: " M.M." <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 13:27:43 +0000 (UTC)

    bartekltg <b...@g...com> napisał(a):

    > Wtedy ludzka cywilizacja jest bezradna;-)
    Hihi :)

    > Matematyka nie daje też przepisu, jak podrywać panienki. Co z tego.
    Rozmawialismy o przydatnosci matematyki w pracy programisty. Matematyka
    nie daje wzoru ktory okresla jakich trzeba uzyc w projekcie algorytmow,
    jakiego podzialu na klasy i jakiego uzyc jezyka programowania. Za to
    dzieki matematyce wiadomo ze qsort dla duzych danych powinien zadzialac
    szybciej niz sortowanie babelkowe. Gdy danych nie ma zbyt duzo, to znowu
    matematyka zawodzi, nie wiem jaki algorytm sortowania zadziala szybciej,
    ani jaka implementacja. Znowu musze intuicyjnie wybrac kilka algorytmow,
    zmierzyc czas doswiadczalnie i wybrac najlepszy. Po prostu raz
    matematyka jest przydatna, a drugi raz nie.
    Pozdrawiam