    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: asm jako jezyk elitarny
    Date: Tue, 31 Jan 2012 14:33:23 +0100

    W dniu 2012-01-31 14:27, M.M. pisze:

    > Rozmawialismy o przydatnosci matematyki w pracy programisty. Matematyka
    > nie daje wzoru ktory okresla jakich trzeba uzyc w projekcie algorytmow,
    > jakiego podzialu na klasy i jakiego uzyc jezyka programowania. Za to

    Matematyka to nie (tylko) wzory. Algorytmy to tez matematyka.
    Analiza złożonośći też. Dokłądnie matematyka daje informacje,
    jakich algorytmów i struktur daje (wcześniej dając te algorytmy
    i struktury).

    Nie pojmuj matematyki jako 'zbioru wzorów', to nieporozumienie
    wyniesione ze szkoły.

    > dzieki matematyce wiadomo ze qsort dla duzych danych powinien zadzialac
    > szybciej niz sortowanie babelkowe. Gdy danych nie ma zbyt duzo, to znowu

    Oraz, że działa wolniej, gdy jest ich mało;)

    > matematyka zawodzi, nie wiem jaki algorytm sortowania zadziala szybciej,
    > ani jaka implementacja. Znowu musze intuicyjnie wybrac kilka algorytmow,
    > zmierzyc czas doswiadczalnie i wybrac najlepszy. Po prostu raz
    > matematyka jest przydatna, a drugi raz nie.

    To, że nie korzysta ktoś z matematyki, bo nie widzi potrzeby
    lub nie umie zastosować to nie dowód, ze jest nieprzydatna.

    Oczywiście czasem jest nieprzydatna (przy podrywaniu panienek).

    pzdr
    bartekltg