  • 41. Data: 2020-04-22 12:26:26
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: Cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 21/04/2020 07:26, Budyń wrote:
    > weźcie mnie trochę naprowadźcie, muszę od wzmacniacza z wyjściem liniowym
    doprowadzić sygnał audio (mono) do kamery w wejściem liniowym.
    > Po drodze mam ze 30m nieekranowanej skrętki do wykorzystania. Tak się spodziewałem
    że byle która skręcona para będzie wystarczająco dobrym rozwiazaniem.
    > Ale to niezby działa, sygnał dochodzi słabiutki i zasyfony jakim szumem.
    > Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.
    >
    > Poradźcie pls.
    >
    > b.

    a tak BTW, czy na prawdę każdy kosciół musi mieć swój własny stream?

    c.

  • 42. Data: 2020-04-22 12:30:21
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 20:09, Budyń pisze:
> [...]
    P1-A.pdf

    > w naszym egzemplarzu te 41 jest opisane jako IN.
    > Próbowałem jeszcze 36 ale to dawało jakis inny dzwięk, z pogłosem czy cos takiego.
    > Natomiast w wyjsciu głosnikow 45 jest jedno bez podniesionego napiecia (dwa
    najwyższe pola: out i com). Tam jest ok. 0,8V (gdy na 23 jest 0,12)

    > no to dlatego pytałem o taki mały wzmacniacz czy sie nie nada
    > https://allegro.pl/oferta/wzmacniacz-audio-2x3w-pam8
    403-z-potencjometrem-7486484543
    > i ktos powiedział ze nie. Tak na oko czym to sie różni od tych komputerowych?

    To jest właśnie w klasie D czyli zamiast sinusa na wyjściu masz
    ordynarny PWM kilkadziesiąt KHz...
    Tutaj potrzeba coś liniowego TDAxxxx itp...

    --
    pzdr, j.r.

  • 43. Data: 2020-04-22 12:42:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezar napisał:

    > a tak BTW, czy na prawdę każdy kosciół musi mieć swój własny stream?

    Nie musi (w Piśmie nic na ten temat nie ma), ale może. A skoro dzisiaj
    to takie proste, dlaczego ma nie mieć? Bardzo dobrze, że tak jest.

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2020-04-22 12:53:00
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:30, jacek pisze:

    P1-A.pdf

    403-z-potencjometrem-7486484543

    > To jest właśnie w klasie D czyli zamiast sinusa na wyjściu masz
    > ordynarny PWM kilkadziesiąt KHz...
    > Tutaj potrzeba coś liniowego TDAxxxx itp...

    tam nie ma nawet dławika, bo za indukcyjność wygładzającą robi cewka
    głośnika.

  • 45. Data: 2020-04-22 12:59:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > tam nie ma nawet dławika, bo za indukcyjność wygładzającą
    > robi cewka głośnika.

    To nie indukcyjność cewki ma tu znaczenie -- całkowanie jest
    w większości mechaniczne, istotna jest masa drgająca mambrany.

    Jarek

    --
    Wrażliwym jest jak membrana
    Zatem wieczór i z rana

  • 46. Data: 2020-04-22 13:07:23
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-04-22 o 12:26, Cezar pisze:

    > a tak BTW, czy na prawdę każdy kosciół musi mieć swój własny stream?
    >
    > c.

    czy każdy musi mieć dostęp do usnetu,
    Nie musi ale ma

  • 47. Data: 2020-04-22 13:34:51
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.04.2020 o 10:35, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > To ze wzmacniacza brać symetryczne (przecie jest),
    > a pomiędzy końcowym XLR a wtyczką kamery symetryzator (już omawiany wyżej).

    Już dawno symetryzator powinien być kupiony i sprawdzony. 30 zł nie majątek.

    MJ

  • 48. Data: 2020-04-22 13:45:56
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > To nie indukcyjność cewki ma tu znaczenie -- całkowanie jest
    > w większości mechaniczne, istotna jest masa drgająca mambrany.
    >
    > Jarek

    na wejściu kamery tego nie będzie

  • 49. Data: 2020-04-22 13:52:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > na wejściu kamery tego nie będzie

    Dlatego przestrzegałem przed klasą D i pytałem, czy w polecanych
    głośnikach tego nie ma: <s...@f...lasek.waw.pl>

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2020-04-22 14:37:06
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk"> wrote:

    > To ze wzmacniacza brać symetryczne (przecie jest),
    > a pomiędzy końcowym XLR a wtyczką kamery symetryzator (już omawiany wyżej).

    Dokładnie tak.