  • 31. Data: 2020-04-21 23:28:00
    Temat: Re: audio po skrętce
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 21 kwietnia 2020 12:09:23 UTC-5 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    doprowadzić sygnał audio (mono) do kamery w wejściem liniowym.
    spodziewałem że byle która skręcona para będzie wystarczająco dobrym rozwiazaniem.

    > podałem ze smartfona 440Hz jako zródło sygnału do mikrofonów koscielnych przy
    głośnosci w przestrzeni koscioła tak na oko/ucho jakiegos normalnego poziomu. Na
    wyjsciu liniowym miałem 0,12V, i dosc dokładnie tyle samo na drugim końcu skrętki
    (bez obciążenia).

    Dziwne. Bo napiecie wyglada znosnie i jak twierdzisz nie ma strat.

    Zrob inny test:
    Podepnij tego smartfona na drugim koncu. Jak bedzie dobrze to wiesz ze kabel kiepski.
    Jak nie to znaczy ze ten docelowy wzmacniacz ma problem z wyjsciem smartfona.

    No i upewnij sie ze dobrze podpiales kabelki, na takiej odleglosci moze dzialac nawet
    jak podepniesz zle i sprzegnie sie pojemnosciowo.

    I dla pewnosci podepnij jeszcze sluchawki na koncu tej skretki i zobacz jak dziala.

    jest po prostu za duzy opor. Dodaj przedwzmacniacz na poczatku kabla a na drugim
    koncu dodaj potencjometr zeby dopasowac poziom sygnalu.

    > jaki przedwzmacniacz, linkę do aledrogo poproszę.

    Jakikolwiek, choc te tanie w klasie D moga siac zakloceniami. Drozsze beda lepsze ale
    moze byc trzeba nieco naszperac sie na allegro aby cos sensownego dopasowac.

    Mozesz sprobowac po prostu podpiac zwykly wzmacniacz z wyjscia glosnikowego i go
    wyregulowac aby cicho gral.
    Ale to moze sprawic problemy bo ktos moze pokrecic galka i uszkodzic docelowe
    urzadzenie.

    Ale ja sie sklaniam ze albo masz po drodze jakies urzadzenie ktore sieje ci po kablu
    albo kabel uszkodzony albo zle polutowales. Bo 30m to duzo nie ma. jak puszczales
    sygnal z smartfona to nie powinno byc az tak zle...

  • 32. Data: 2020-04-22 01:08:20
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 21-04-2020 o 08:26, Budyń pisze:
> [...]
    > Ale to niezby działa, sygnał dochodzi słabiutki i zasyfony jakim szumem.
    > Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.

    Zrobiłem dokładnie to co Ty potrzebujesz zrobić i jest świetnie.
    Audio z wyjścia line-out wzmacniacza idzie jedną parą skrętki Ethernet
    kat.5e (około 40 metrów) do wejścia Line-In w kamerze.
    Albo wyjście ze wzmacniacza jest uszkodzone i jest za cicho albo wejście
    w kamerze szwankuje.
    Jeszcze jest taka możliwość, że wzmacniacz ma wyjście niesymetryczne, a
    Ty wtyczką zwierasz jedną linię z masą i wzmacniacz to wykrywa i się
    wycisza.

    yabba

  • 33. Data: 2020-04-22 01:41:19
    Od: yabba <...@...pl>

    > Ale dlaczego kamerą, a nie jak Pan Bóg przykazał, programem
    > do streamingu wprost z nagłośnienia?! Z kamery brać lokalnie
    > strumień wideo, połączyć ze strumienem audio -- i niech leci
    > urbi et orbi. Jeszcze można na przykład napisy dorzucić.
    > Soft w kamerze nie jest niczym innym niż to, co można samemu
    > zainstalować i skonfigurować.

    Kamera, którą chce użyć Budyń, ma już w sobie obsługę protokołu RTMP
    wymaganego prze Youtube.
    Program do streamingu wymaga dodatkowego komputera, łączenie dźwięku z
    obrazem w programie wymaga dodatkowej zabawy przy ich zsynchronizowaniu.
    Program do streamingu (np. OBS razem z VLC) potrafi sprawiać problemy.

    A tak kamera synchronicznie koduje razem obraz i dźwięk i jeszcze sama
    dogaduje się z Youtubem.

    yabba

  • 34. Data: 2020-04-22 08:57:12
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2020-04-21 o 08:26, Budyń pisze:
> [...]
    > Ale to niezby działa, sygnał dochodzi słabiutki i zasyfony jakim szumem.
    > Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.

    na takie odległości to sygnał symetryczny. Dwa tanie DiBox-y powinny
    sprawę załatwić.

    Postroofki!

  • 35. Data: 2020-04-22 08:57:21
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 21.04.2020 o 08:26, Budyń pisze:
    > Co robić i jak łączyć, co kupić jesli trzeba cos dokupić.

    Podłączył bym pozostałe druty do masy i zobaczył czy szumy się nie
    zmniejszą.
    I tak jak ktoś napisał transformator symetryzujący, znaczy się dwa takie
    i powinno być po sprawie.

    --
    AWa.

  • 36. Data: 2020-04-22 10:35:45
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-21 11:16, Budyń wrote:
> [...]
    roups.com>

    > ze wzmacniacza cinch, potem metr dalej złączka srubowa do skretki. Skrętka na
    drugiej stronie konczy sie na scianie gniazdem xlr, wiec do kamery leci kabel
    xlr-mały jack

    > b.

    To ze wzmacniacza brać symetryczne (przecie jest),
    a pomiędzy końcowym XLR a wtyczką kamery symetryzator (już omawiany wyżej).

    W.

  • 37. Data: 2020-04-22 10:38:19
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-04-22 08:57, DaNsOuNd wrote:

    > na takie odległości to sygnał symetryczny. Dwa tanie DiBox-y powinny
    > sprawę załatwić.

    Ma symetryczne wyjścia w tym wzmacniaczu!
    Problem zakończenia tego przed kamera, tak by nie było strat, czyli
    trafo :-)

    W.

  • 38. Data: 2020-04-22 11:43:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ten pomysł może być dobry, acz nie musi. Nie wiem co teraz montują
    > w tanich głośniczkach komputerowych, być może wzmacniacz klasy D.
    > To by mogło stać się źródłem niespodzianek.

    Z racji, że widziałem i obsługiwałem najprzeróżniejszy sprzęt, to tutaj
    popróbowałbym wziąć sygnał dla kamery albo podpinając się równolegle do
    głośniczka, albo raczej szeregowo, a głośnik by robił za żarówkę -
    czasami montowaną w "piecykach" estradowych w charakterze zabezpieczenia
    przeciążeniowego.

    Raczej nie naprawiałem głośniczków komputerowych, natomiast w starych (z
    przed lat kilkunastu) najczęściej był prosty wzmacniacz w klasie B, coś
    w rodzaju UL1481. Teraz są niewątpliwie lepsze i skuteczniejsze, a jeśli
    tańsze, to na pewno wykorzystywane.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 39. Data: 2020-04-22 12:09:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

> [...]
    > dźwięku z obrazem w programie wymaga dodatkowej zabawy przy ich
    > zsynchronizowaniu. Program do streamingu (np. OBS razem z VLC)

    Nie wiem co ma kamera, bo żadnej wzmianki na ten temat nie było.
    Nie było nawet o tym, że ma iść przez Youtube (tego się akurat
    domyśliłem). Streaming przez ffmpeg do YT (lub w inne miejsce)
    to linijka z wywołaniem programu i długaśną listą opcji. Działa.
    To samo ze wstępną obróbką strumienia. Problemów nie sprawia.
    Choć pewnie potrafi -- bo jak patrzę jak się tym wszystkim bawi
    Chińczyk (a dość często patrzę), to czasem mam wrażenie, że dostał
    klocki nieodpowiednie do przedziału wiekowego.

    > A tak kamera synchronicznie koduje razem obraz i dźwięk i jeszcze
    > sama dogaduje się z Youtubem.

    Co z tego, że dogaduje się z Youtube, skoro nie potrafi dogadać
    się z księdzem dobrodziejem? Bo ten wątek jest o tym, że go nie
    słucha, a jeśli słucha, to skrzeczy przy tym lub buczy, czego
    robić nie wypada. Blisko czterdzieści wiadomości-podpowiedzi w
    wątku -- i jakoś nie widać, żeby coś się lepiej od tego zrobiło.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2020-04-22 12:11:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

> [...]
    > przed lat kilkunastu) najczęściej był prosty wzmacniacz w klasie B, coś
    > w rodzaju UL1481. Teraz są niewątpliwie lepsze i skuteczniejsze, a jeśli

    A dlaczego właściwie używać dodatkowego wzmacniacza, skoro tam jest
    wszędzie nagłośnienie -- można wpiąć się do instalacji i wyciągnąć
    sygnał? Najlepiej separując się transformatorem, choćby nawiniętym
    na gwoździu.

    To oczywiście pytanie teoretyczne, bo cały czas mam wrażenie, że
    zamiast zaistniały problem rozwiązać wprost, wszyscy starają się
    podejść go jakoś od zakrystii.

    --
    Jarek