  • 1. Data: 2012-12-16 16:01:23
    Temat: auto na okazjnalne dojazdy
    Od: WildS <f...@n...pl>

    Witam,

    Potrzebuję pomocy grupowiczow w sprawie wyboru auta.
    Okazało się, że potrzebuję jednak kupić osobówkę. Przez ostatni rok
    obywałem się bez ale sytuacja się nieco zmieniła i przydałaby mi się
    jakaś osobówka.

    Sytuacja wygląda tak, że potrzebowałbym auta, które przez 2-3 tygodnie
    stałoby sobie pod chmurką a potem musiało robić jakieś 800km.

    Wymagania:
    - Pojemność bagażowa większa niż VW polo, które miałem wcześniej.
    - Musi móc jechać 120-140km/h przez te 800km bez wydawania dzwieku
    startujacego odrzutowca (czytaj bez pałowania silnika). Trasy to pół na
    pół autostrada i polskie drogi.
    - Silnik najlepiej powyzej ok. 80KM jesli to mozliwe
    - Najlepiej diesel
    - Jeśli nie diesel to coś nie mniej ekonomicznego, moze byc z LPG.
    - Mało awaryjny - moze byc cos topornego, co by kowal mogl naprawic

    Nie zależy mi na gadżetach, byle miał poduszke powietrzną, ABS i
    najlepiej klimatyzację, szyby i inne pierdoly moze miec nawet na korbę.

    Teraz najaważniejsze kryterium (z uwagi na rzadkie wykorzystywanie) -
    cena.
    Chciałbym wydać nie wiecej niz 4-5kPLN netto. Nie wiem jak teraz z vatem
    jest ale mam DG wiec moglbym na firme kupic.

    Spodziewana żywotność zakupu bez awarii zagrazajacych rozkraczeniem sie
    w trasie - co najmniej 2 lata.

    Najpierw myslalem o czyms z trwalym silnikiem typu 1.9jtdi ale to troche
    za drogie. Potem o jakichs skodach oktawiach, starszych audii albo
    mondeo kombi ale ogolnie nie mam pomysłu.

    Auto może być stare, byle nie rozleciało się od rdzy od parkowania pod
    chmurką i spelnialo z grubsza powyzsze wymagania.

    Jakieś sugestie?

    --
    WildS

  • 2. Data: 2012-12-16 16:20:58
    Temat: Re: auto na okazjnalne dojazdy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello WildS,

    Sunday, December 16, 2012, 4:01:23 PM, you wrote:

    [...]

    > Jakieś sugestie?

    Ery już nie ma :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-12-16 16:32:58
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-16 16:01, WildS pisze:

> [...]
    > - Jeśli nie diesel to coś nie mniej ekonomicznego, moze byc z LPG.
    > - Mało awaryjny - moze byc cos topornego, co by kowal mogl naprawic

    Na pewno nie diesel ja ma być tanie w utrzymaniu i jeździć od przypadku
    do przypadku.

    Jakaś prosta benzyna 2.0+ z LPG
    Stare A80 B4 kombi za 5 spokojnie dostaniesz coś w miarę utrzymanego już
    z gazem. Unikać silnika 2.3, Najlepiej 2.0 ABK 115KM, ewentualnie 2.0
    ABT 90KM

    Lewis

  • 4. Data: 2012-12-16 16:37:27
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Hello WildS,
    > Sunday, December 16, 2012, 4:01:23 PM, you wrote:
    > [...]
    > Ery już nie ma :(

    dokładnie, za 4k coś co ma robić trasy po 800km przez dwa lata bez awarii ?
    jakos tego nie widzę, Xsara 1.9d ale 140km/h tym jechać to nie ma bata żeby nie
    było słychac przy 110-120 jest znośnie, jak trafisz dobry egzemplarz to
    pojeździ, w tym silniku nie ma sie praktycznie co zepsuć ja miałem taki przez
    dwa lata to wymieniłem rozrząd i sprzęgło, klocki płyny, normalna eksploatacja
    przez dwa lata jeżdżenia nie rozkraczył się nigdy na tyle zebym nie dojechał do
    celu nawet sprzęgło kończyło się powoli przez tydzień. Kup assistance za
    200zł/rok i się nie martw tym.

    Pzdr
    Piotrek

  • 5. Data: 2012-12-16 16:55:10
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Auto może być stare, byle nie rozleciało się od rdzy od parkowania pod
    > chmurką i spelnialo z grubsza powyzsze wymagania.
    Jak autostrada, i 800km - to domyślam się że nie liczysz na 800km
    polskich autostrad ;) tylko wyjedziesz gdzieś do np DE. Jak wcelujesz w
    zbyt stary samochód, to nie będziesz mógł nim wjechać do "eko-zone" w
    wielu germańskich miastach, sprawdź sobie to najpierw ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2012-12-16 17:46:15
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "WildS" <f...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest ale mam DG wiec moglbym na firme kupic.
    >
    > Spodziewana żywotność zakupu bez awarii zagrazajacych rozkraczeniem sie

    Nie chcę być złośliwy, ale to co napisałeś wyżej to jest definicja wszystkich
    pobożnych życzeń każdego kto chec kupić samochód i nie mieć z nim problemów.

    Może ktoś z Grupy Ci doradzi bo ja osobiście nie widzę niczego realnego za taką
    kwotę.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 7. Data: 2012-12-16 18:08:13
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> napisał(a)
    > Hello WildS,
    >
    > Sunday, December 16, 2012, 4:01:23 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ery już nie ma :(

    Ale gwiazdka idzie.

    Wystarczy powiedzić w odpowiednim momencie życzenie i już:).

    --
    Tomek

  • 8. Data: 2012-12-16 18:16:22
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-16 16:37, X-Man pisze:
> [...]
    > zepsuć ja miałem taki przez dwa lata to wymieniłem rozrząd i sprzęgło,
    > klocki płyny, normalna eksploatacja przez dwa lata jeżdżenia nie

    na xsare jest szansa w tej cenie
    benzyna+lpg będzie tańsza w zakupie niż diesel i tańsza w eksploatacji..
    gdybyś trafił 1,8 - 2.0 to spoko pojedziesz te 120km/h

    logo citroena dobrze obniża cenę w stosunku do produktów germańskich.

  • 9. Data: 2012-12-16 23:29:24
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-16 16:01, WildS wrote:

> [...]
    > Auto może być stare, byle nie rozleciało się od rdzy od parkowania pod
    > chmurką i spelnialo z grubsza powyzsze wymagania.

    IMHO to brzmi abstrakcyjnie - przynajmniej zakladajac ze oczekuje
    sie ze pojazd ze zdecydowanej wiekszosci takich wypraw wroci na
    wlasnych kolach i o wlasnym napedzie, a nie cudzej lince czy lawecie.

    W starszym, odstawianym na tak dluzszy czas pojezdzie, rosnie ryzyko ze
    po wyruszeniu w dluzsza trase wyjdzie ze cos zardzewialo, zapieklo sie
    czy sparcialo, albo nagle pocieknie, czy zawilgotnialo z szeregiem
    roznych interesujacych mozliwych skutkow. I ze wyjdzie to gdzies
    po dluzszym czasie jazdy na stalych zwiekszonych obrotach i dosc
    znacznej predkosci. Nie chodzi zreszta tez o awarie ale i
    bezpieczenstwo.

    Innymi slowy, osobiscie balbym sie ruszac w taka trase wozem
    zakladajac ze stal 3 tygodnie, a jedyne co sie po tym czasie robi
    to zapina klemy, pali silnik, przeciera szyby i zaczyna nawijac setki
    kilosow.

    Jesli masz DG, to chyba bardziej oplaci sie wydac te pieniadze
    na wypozyczalnie. A z niej prawie nowy samochod ktorym sie
    specjalnie nie martwisz, a jeszcze ma dobre assistance.
    A za 4-5k to sie najezdzisz przez ten jeden-dwa razy w miesiacu
    przez conajmniej wymienione dwa lata pewnie spokojnie i to
    wliczajac paliwo i wypozyczony dobrze wyposazony samochod
    niezlej klasy. I z pewnoscia takze bezpieczniejszy od staruszka.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2012-12-17 07:32:53
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-12-16 23:29, elmer radi radisson pisze:
> [...]

    nawet nowe auto nie da ci gwarancji nierozkraczenia w trasie, a ty
    chcesz to w aucie za 4000zł? :P

> [...]
    > zakladajac ze stal 3 tygodnie, a jedyne co sie po tym czasie robi
    > to zapina klemy, pali silnik, przeciera szyby i zaczyna nawijac setki

    ee, tak źle by pewnie nie było, stał u mnie pod domem kiedyś trup
    którego brałem właśnie w razie awarii innego i jeździł- przy czym przed
    takim 'garażowaniem' był normalnie przeze mnie eksploatowany i doinwestowany

> [...]
    > wliczajac paliwo i wypozyczony dobrze wyposazony samochod
    > niezlej klasy. I z pewnoscia takze bezpieczniejszy od staruszka.

    i to jet chyba najlepsza rada, do 5000zł doliczyć musisz OC, przegląd,
    naprawy, a to już faktycznie wystarczy na dwa lata wypożyczeń...

    Lukasz