  • 1. Data: 2013-03-26 17:36:08
    Temat: awaria drukarki laserowej kolorowej
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    ja z g... to chyba nigdy nie wylezę...
    zapytał bym na elektrodzie, ale zbanowali mnie do 2037 i muszę czekać...

    mam problem z drukarką HP 2320nf MFP, objaw jest taki:
    http://ataridevs.eu/smietnik/druk_fault.JPG
    objaw na zdjęciu z prawej występuje przy xerowaniu w kolorze...
    można by pomyśleć, że to wina tonera - i nawet jak się tym tonerem potrzącha
    i wydrukuje, to pasów nie ma...

    ale...

    jest drugie dno...

    jak wyjaśnić zdjęcie z lewej? to jest wydruk przy kopiowaniu w cz-b...

    HELP! PILNA SPRAWA!

  • 2. Data: 2013-03-26 17:51:19
    Temat: Re: awaria drukarki laserowej kolorowej
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 26.03.2013 17:36, Ministerstwo Propagandy wrote:
> [...]
    > można by pomyśleć, że to wina tonera - i nawet jak się tym tonerem
    > potrzącha i wydrukuje, to pasów nie ma...

    Ja bym powiedział, że problem ze zbierakiem.

    > ale...
    >
    > jest drugie dno...
    >
    > jak wyjaśnić zdjęcie z lewej? to jest wydruk przy kopiowaniu w cz-b...

    Problem ze zbierakiem - taka elastyczna listwa zbierająca nadmiar z
    wałka. Wygląda na to, że coś pod nią wlazło.

    Michoo

  • 3. Data: 2013-03-26 18:02:32
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    > Problem ze zbierakiem - taka elastyczna listwa zbierająca nadmiar z wałka.
    > Wygląda na to, że coś pod nią wlazło.

    powiedziałem, żeby przynieśli nowy bęben z tonerem, czy po wymianie problem
    może ustąpić? przeleciałem tak pobieżnie SM, i widzę, że zborniki na zużyty
    toner są w kartridżach, o tym piszesz?

  • 4. Data: 2013-03-26 18:53:28
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    W dniu 2013-03-26 17:36, Ministerstwo Propagandy
    nabazgrał/nabazgrała/nabazgrało:

    Ja bym stawiał na pas transmisyjny...

    G.B.

  • 5. Data: 2013-03-26 18:56:24
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    najgorsze jest to, że ja tą drukarę trochę rozbierałem i w środku nie ma
    żadnych oznak sypania toneru, pas jest czysty... brudny jest ten wałek który
    przyciska papier do pasa transmisyjnego na jego końcu, niestety po jego
    dokładnym oczyszczeniu nic się nie zmieniło, co w sumie logiczne...

  • 6. Data: 2013-03-26 20:02:53
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-26 18:56, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    > który przyciska papier do pasa transmisyjnego na jego końcu, niestety po
    > jego dokładnym oczyszczeniu nic się nie zmieniło, co w sumie logiczne...

    Z ciekawości. Naprawiasz tą drukarkę znajomym, czy komercyjnie?

    pzdr
    bartekltg

  • 7. Data: 2013-03-26 20:15:32
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    > Z ciekawości. Naprawiasz tą drukarkę znajomym, czy komercyjnie?

    w ramach hobby...

  • 8. Data: 2013-03-26 21:13:41
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-26 17:36, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    >
    > ale...
    >
    > jest drugie dno...
    >
    > jak wyjaśnić zdjęcie z lewej? to jest wydruk przy kopiowaniu w cz-b...

    Do wywalenia toner, jego wymiana na nowy lub regenerowany ale z
    wymienionym wałkiem światłoczułym powinna wyeliminować brudzenie.
    Szkoda, iż nie napisałeś czy objaw ten występuje również przy drukowaniu.

    Olo
    Mój adres zakodowany ROT13.

  • 9. Data: 2013-03-26 22:08:52
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Zanim sie weźmiesz za rozbieranie, wymienianie etc. radzę z doświadczenia.
    Wyjmij zespół drukujący i postaw na 5-10 minut w okolicy nawilżacza
    ultradźwiękowego.
    Tak aby wydmuchiwany z nawilżacza pył wodny lekko otaczał zespół drukujący.

    Objaw powinien ustąpić.
    Dlaczego tak się dzieje ?
    Mamy sezon grzewczy. Wilgotność w pomieszczeniach jest ok. 20-25%.
    Elektryczność statyczna i te rzeczy.
    Nie ma jak dobrze rozładować wałka.
    W lecie przy typowej wilgotności ~ 60% nie będzie problemu.