  • Data: 2019-10-10 15:03:25
    Temat: Re: bf214
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:
    >>> http://mmdz.pl/wp-content/uploads/2018/02/instrukcja
    -obs%C5%82ugi-odbiornika-telewizyjnego-Szecherezada-
    IV.pdf

    >A dlaczego nadajniki radiowe UKF w paśmie OIRT miały częstotliwości
    >od czapy, a nie trzymały się żadnego rastra? Może takie dziwne
    >cyferki
    >wyglądały bardziej uczenie, i było uzasadnienie dla pracy całego
    >sztabu
    >ludzi przy ich wymyślaniu?

    Nie mialy rastra 100kHz ?

    Ale ja o czym innym - u nas w radiu teraz raster 100kHz, a w USA
    200kHz ... tylko "nieparzyste".
    Jakos tak pare razy sie spotykalem, ze dobierano czestotliwosci
    specjalnie, zeby wlasnie nie bylo "wspolnego dzielnika".
    Czasem uzasadniano, ze to ponoc mniej interferencji, czasem nie.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fale_metrowe

    Akurat w USA te 6MHz kanaly bardzo rowno rozlozone ... choc gdyby
    spojrzec na srodkowa czestotliwosc kanalu, to znow "nieparzyscie".

    A w Europie te 7MHz tak jakos dziwnie.

    Choc tu akurat moglo zawazyc, ze dolna czestotliwosc dostepna wspolna,
    i akurat do 6MHz prasuje, a do 7 nie ... a skoro "rownosc" nie ma
    znaczenia, to sie nie przejmowali :-)

    J.

    --
    Jarek