    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 8 Aug 2015 23:33:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: białe kropki na wideo
    From: "P.Sperling" <p...@g...com>

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 09:15:49 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

    > Robiłem dziś w nocy jeszcze kilka prób. Widzi mi się, że mam jedną dużą
    > kolorową kropkę na stałe (pal licho) a zgraja białych mniejszych kropek
    > pojawia się i znika w czasie nagrania 4 x 17 minut. Wydaje mi się, że
    > pojawianie ich prowokują wybuchy światła na scenie i potem bledną.
    >
    > To teraz co kupić do 1000zł heavy duty zeby nie mieć kolegów hot?
    > Bardzo pasuje mi uchwyt "aparatowy" Nienawidzę kamerowego wyłamującego
    > nadgarstek.
    >
    > --
    > Piter
    >
    > Let me see your war face.

    Ta duża kolorowa kropka to najprawdopodobniej nie bad pixel a tzw. stuck pixel (one
    właśnie są kolorowe w kolorach RGB). Starsze aparaty miały nawet możliwość kalibracji
    matrycy (wewnętrzne firmware lub poprzez oprogramowanie zewnętrzne), aby je
    wyeliminować. Dziś już się raczej tego nie spotyka. Postęp, panie, postęp. Reszta to
    klasyczne hot pixele. Opis wręcz modelowy.

    Co dokładnie kupić to nie wiem bo ja aparatu do kręcenia filmów używam rzadko,
    zazwyczaj jakiś sytuacji typu "bawiące się kotki", ale ogólne reguły są takie:
    - im większa matryca i mniejsze zagęszczenie pikseli na tym samym etapie rozwoju tym
    mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia hot pixeli
    - im matryca jest w stanie przenieść większy rozpiętość tonalną tym lepiej

    Niemniej to tylko ogólne zasady.