  • 1. Data: 2015-08-08 00:10:24
    Temat: białe kropki na wideo
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Dziś po raz pierwszy filmowałem w ciemności, na koncercie i po
    przyjściu do domu coś mnie trafiło. Na ciemnych scenach widać
    nieruchome białe kropki. Jest ich może ze 20 szt. Wyglądają jak gwiazdy
    na niebie albo bad piksele na monitorze tylko rozmyte :/

    wtf?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2015-08-08 04:24:33
    Temat: Re: białe kropki na wideo
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2015-08-08 00:10, PiteR wrote:
> [...]
    > nieruchome białe kropki. Jest ich może ze 20 szt. Wyglądają jak gwiazdy
    > na niebie albo bad piksele na monitorze tylko rozmyte :/

    Bad piksele na matrycy?

  • 3. Data: 2015-08-08 07:50:25
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    [ciach]

    Najprawdopodobniej "gorące piksele" - bo matryce aparatów fotograficznych generalnie
    nie są najlepszym rozwiązaniem do kręcenia filmów. Najlepiej to sprawdzić zostawiając
    aparat w spokoju przez 24 godziny, włożyć aparat do lodówki na jakieś 2-3 godziny
    (tak aby ochłodzić go do tych 6-8 stopni) i wtedy nakręcić krótki filmik w ciemnej
    scenerii. Jak to zjawisko nie wystąpi to właśnie to były hot piksele. Jeśli wystąpi -
    to są martwe piksele.

    Skądinąd wybrałeś sobie wszystkie warunki do ujawnienia hot pixels - ciemna sceneria,
    dłuższy filmik i rozgrzana matryca - jak nic spełnione wszystkie warunki brzegowe.

  • 4. Data: 2015-08-08 09:15:45
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    P.Sperling pisze tak:

> [...]
    >
    > Skądinąd wybrałeś sobie wszystkie warunki do ujawnienia hot pixels
    > - ciemna sceneria, dłuższy filmik i rozgrzana matryca - jak nic

    Robiłem dziś w nocy jeszcze kilka prób. Widzi mi się, że mam jedną dużą
    kolorową kropkę na stałe (pal licho) a zgraja białych mniejszych kropek
    pojawia się i znika w czasie nagrania 4 x 17 minut. Wydaje mi się, że
    pojawianie ich prowokują wybuchy światła na scenie i potem bledną.

    To teraz co kupić do 1000zł heavy duty zeby nie mieć kolegów hot?
    Bardzo pasuje mi uchwyt "aparatowy" Nienawidzę kamerowego wyłamującego
    nadgarstek.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-08-08 17:51:26
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sat, 08 Aug 2015 00:10:24 +0200, PiteR napisał(a):

> [...]
    > nieruchome białe kropki. Jest ich może ze 20 szt. Wyglądają jak gwiazdy
    > na niebie albo bad piksele na monitorze tylko rozmyte :/

    Jeśli są rozmyte, to nie są żadne bad piksele, ale zwykłe odblaski od
    drobinek kurzu w powietrzu, gdy padnie na nie silne światło - np. od
    flasha lub reflektorów. Szczególnie mocno może to być widać przy
    dłuższej ogniskowej, gdy bliski snop światła podświetlał takie drobiny.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 6. Data: 2015-08-09 00:34:51
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > flasha lub reflektorów. Szczególnie mocno może to być widać przy
    > dłuższej ogniskowej, gdy bliski snop światła podświetlał takie drobiny.

    Mogą być rozmyte w wyniku dekodowania bayerowskiej matrycy. Wielokrotne
    to widziałem.

  • 7. Data: 2015-08-09 08:33:07
    Od: "P.Sperling" <p...@g...com>

    W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 09:15:49 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:

> [...]
    >
    > To teraz co kupić do 1000zł heavy duty zeby nie mieć kolegów hot?
    > Bardzo pasuje mi uchwyt "aparatowy" Nienawidzę kamerowego wyłamującego

    Ta duża kolorowa kropka to najprawdopodobniej nie bad pixel a tzw. stuck pixel (one
    właśnie są kolorowe w kolorach RGB). Starsze aparaty miały nawet możliwość kalibracji
    matrycy (wewnętrzne firmware lub poprzez oprogramowanie zewnętrzne), aby je
    wyeliminować. Dziś już się raczej tego nie spotyka. Postęp, panie, postęp. Reszta to
    klasyczne hot pixele. Opis wręcz modelowy.

    Co dokładnie kupić to nie wiem bo ja aparatu do kręcenia filmów używam rzadko,
    zazwyczaj jakiś sytuacji typu "bawiące się kotki", ale ogólne reguły są takie:
    - im większa matryca i mniejsze zagęszczenie pikseli na tym samym etapie rozwoju tym
    mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia hot pixeli
    - im matryca jest w stanie przenieść większy rozpiętość tonalną tym lepiej

    Niemniej to tylko ogólne zasady.

  • 8. Data: 2015-08-09 16:26:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sylwester Zarębski pisze tak:

> [...]
    > np. od flasha lub reflektorów. Szczególnie mocno może to być widać
    > przy dłuższej ogniskowej, gdy bliski snop światła podświetlał

    Zobaczcie sami jak wyglądają te kropki. Dobrze je widać w prawym dolnym
    rogu klatki. Co za zaraza :/

    http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_b
    ez_kropek.jpg
    http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_01.jpg
    http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_02.jpg
    http://piterpro.private.pl/img/CanonSX260HS/klatka_k
    ropki_03.jpg

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2015-08-09 17:25:16
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Sun, 09 Aug 2015 16:26:30 +0200, PiteR napisał(a):

    > Zobaczcie sami jak wyglądają te kropki. Dobrze je widać w prawym dolnym
> [...]

    One nie są rozmyte, moim zdaniem, a ze względu na powtarzalność sugerują
    hot piksele, czyli efekty gorącej matrycy. Poza tym czy powyższe zdjęcia
    są oryginalne w rozdzielczość źródłowej (mam wrażenie, że nie)?

    Zdecydowanie nie jest to kurz w powietrzu, bo on daje piękne kółka
    nieostrości (bokeh).

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 10. Data: 2015-08-09 23:10:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Sylwester Zarębski pisze tak:

    > Poza tym czy powyższe zdjęcia są oryginalne w rozdzielczość
    > źródłowej (mam wrażenie, że nie)?

    Weż mnie nie dobijaj :) Cokolwiek znaczy rozdzielczość źródłowa,
    w aparacie jest takie ustawienie dla fimów 1920x1080 i właśnie takie wybrałem.

    Format : MPEG-4
    Format profile : QuickTime
    Codec ID : qt
    File size : 4.00 GiB
    Duration : 16mn 21s
    Overall bit rate : 35.0 Mbps
    Encoded date : UTC 2015-08-07 21:16:10
    Tagged date : UTC 2015-08-07 21:16:10
    CNTH : ...ň-ŚĘUŤ×ó8?ţ&G6 / iĄ(
    com.apple.quicktime.make : Canon
    com.apple.quicktime.model : Canon PowerShot SX260 HS

    Video
    ID : 1
    Format : AVC
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : B...@L...0
    Format settings, CABAC : No
    Format settings, ReFrames : 1 frame
    Codec ID : avc1
    Codec ID/Info : Advanced Video Coding
    Duration : 16mn 21s
    Bit rate mode : Variable
    Bit rate : 33.4 Mbps
    Width : 1 920 pixels
    Height : 1 080 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate mode : Constant
    Frame rate : 23.976 fps
    Resolution : 8 bits
    Colorimetry : 4:2:0
    Scan type : Progressive
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.673
    Stream size : 3.82 GiB (96%)
    Language : English
    Encoded date : UTC 2015-08-07 21:16:10
    Tagged date : UTC 2015-08-07 21:16:10
    Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
    Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
    Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

    --
    Piter

    Let me see your war face.