  • 11. Data: 2009-02-25 12:11:39
    Temat: Re: brakuje mi slotów PCI-jakieś rozwiązanie?
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    marfi <marfi @bb.onet.pl> wrote:

    > Ty piszesz bez sensu...wyrzuciłbyś karty PCI warte sporo pieniędzy
    > tylko dlatego, ze są nowsze tosamorobiące?

    O tym wlasnie pisze, ale ludzie idacy na komende za kolejnymi
    rozwiazaniami, niekoniecznie lepszymi, za cholere nie chca tego do siebie
    dopuscic. Przypomne tylko ze przez dosc dlugi czas w cenie byly plyty
    zawieerajace poza AGP i PCE 2.x rowniez starenkie zlacze ISA - wlasnie
    ze wzgledu na kupione kiedys karty specjalizowane (diagnostyczne,
    laboratoryjne itp) kosztujace czasem wiecej niz caly pecet + majace jeszcze
    oprogramowanie pisane na specjalnie do tych kart. A roznica jakosci
    pomiedzy ISA a PCI byla ogromna, pomiedzy PCI 2.x a PCI-E az takiej nie ma.
    W sumie glowna roznica to transfer, reszta jest pomijalna. I nie dajmy sie
    zwariowac - karty graficzne od dwana sa na PCI-E, kontrolery dyskow czy
    gigabitowe sieciowki sa zintegrowane. Sprawa malej ilosci PCI 2.x rozbija
    sie o ogromna ilosc sprzetu PCI 2.x nie potrzebujacego duzych transferow -
    chocby wspomniane siecioki bezprzewodowe i przewodowe (czasem trzeba
    udostepnic siec itp), karty dzwiekowe, TV analogowe, DVB-T/S/C i mnostwo
    inych specjalizowanych. I tak by zmiescic SkyStara2.6 musialem wyjac tuner
    analogowy bo po prostu nie ma zlacz PCI 2.x. A nawet nowe SS S2 sa AFAIK na
    tym samym B2C i PCI 2.x tylko z glowica zgodna z S2.

    Wyzej ludzie pisali o kartach dzwiekowych i sieciowkach na USB.
    Wolne zarty - USB to jest dobry interfejs do podlaczenia myszki czy
    skanera, ALE NIE DO SIECI. Z kartami sieciowymi i modemami na USB sa
    wieczne problemy - sterowniki i stailnosc, w szczegolnosci problemy z
    zasilaniem. Poza tym te cuda na USB to jest w duzej mierze win-sprzet.
    Po to wybieram np: SkyStara 2.6, pierwsze Audigy i bezprzewodowke na
    Atherosie AR512A oraz PRISM 2.5 by nie miec z nimi problemu ze sterownikami
    czy to jest windows, linux czy BSD. Z tymi nowymi wynalazkami na PCI-E i
    USB ze sterownikami jest bardzo roznie.

    > Piszę jako mający w komputerze trzy karty PCI do odbioru DVB-S/T.

    BTW:
    Jak SkyView wspolpracuje z wiecej niz jedna karta na B2C? Zastanawiam sie
    czy nie dokupic SS S2 do obecnego SS 2.6. Tylko gdzie ja go do cholery
    wloze (i co 3 PCI to duzo? - to do przediscow w watku).
    Przy okazji jak SkyView dziala z CAMem na RS232C + pluginy w stylu Poor
    Man's Cam - sa problemy przy zapisie calego streamu z 2 sciezkami audio +
    napisy? Pytam bo zastanawiam sie nad kupnem takiego CAMa - coraz bardziej
    wkurza mnie ze place za C+ plus multipakiet HBO/Canal+/Cinemax a nie ma jak
    tego ogladac - albo mnie nie ma w domu, albo programy sie nakladaja. Caly
    styczen schodzilem szukajac w 3 miastach, w tym u dystrybutora regionalnego
    na wojewodztwo, tunerow PVR i dupa zbita. Moze beda w kwietniu. Tyle tylko
    ze 10 zl/mc obowiazywalo przy podpisaniu umowy, 20 zl/mc ekstra za tuner
    placic nie bede.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 12. Data: 2009-02-25 12:17:18
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    maX <aver@_out_of_spam_interia.pl> wrote:

    > Bo częściej ogranicznikiem framerate jest karta graficzna. Ale w tych
    > momentach gdy CPU jest wąskim gardłem, to przełączenie na 2ch i
    > wyłączenie EAX powinno przynieść zauważalne przyspieszenie gry.

    Ano wlasnie. AD 2009, od blisko 2 lat standardem sa CPU 2-rdzeniowe,
    powoli beda nim 4-rdzeniowki a nadal sporo gier jest pisana na jeden rdzen.
    Efekt jest taki, ze przy ustawieniu grafiki na max w 1650x1080, GPU (R4850
    ma monitorowanie) obciazony jest na 45-50%, jeden rdzen na 2-3% (OS) a
    drugi praktycznie na 100% i tu jest waskie gardlo. Wtedy przyda sie kazde
    odciazenie CPU, w tym liczenie pozycjonowanego dzwieku przez EAX/OpenAL.
    Nie lubie grac na sluchawkach (jak juz musze pozna o wnocy to na
    bluetoothowych by nie ciagnac kabla przy kazdym ruchu glowy) i podstawowym
    trybem jest 5.1 - tu juz jest co nieco do liczenia przy obrobce dzwieku.
    Widac to zreszta po temperaturze chipow na sprzetowych Audigy/XFi - sa
    mocno cieple.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 13. Data: 2009-02-25 12:18:15
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl> wrote:

    > Oglądasz trzy programy TV na raz, z ciekawości?

    Jakbys nie wiedzial - odpisujesz developerowi jednego z najlepszych
    o ile nie najlepszego, programu do obslugi kart na B2C.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 14. Data: 2009-04-13 10:56:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 24.02.2009 18:14, Michal Bien pisze:

    > Zycze milego grania na integrze np: w Fallouta3 czy FarCry2
    > na karcie zintegrowanej ;) R4850 TOP jest w 1650x1080 (typowa
    > rozdzielczosc dla LCD 22") "na styk".

    Wiele osób *nie gra* po prostu.

    Albo gra w gry typu OpenTTD, działające nawet na starym
    S3 Trio64 ;)

    > Karta telewizyjna, wifi i dzwiekowka i juz koniec. To 3 PCI,
    > a wiekszosc nowych plyt ma 2 PCI 2.x

    To nie jest *typowa* konfiguracja. Typowe są konfiguracje
    kupowane tysiącami przez firmy do biur, albo przez nie-
    wyedukowanych informatycznie użytkowników używających
    tylko przeglądarki WWW cały czas.

    > Chocby to ze, nie zbiera tak wszystkich zaklocen EMI z komputera jak
    > uklady zintegrowane. Na integrach bardzo czesto to slysze - nie bez powodu

    A dlaczego ma nie zbierać? Kilka centymetrów różnicy,
    połączenie galwaniczne. Zbiera tak samo.

    > lepsze karty jak nowy Xonar sa ekranowane blacha. To samo jest z radiem w

    Aaaaa, ale to jest kwestia *specjalnego* wykończenia karty,
    a nie samej jej odrębności. Nie ma powodu, by nie ekranować
    obwodów zintegrowanej karty dźwiękowej.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^
    >
    > No to mowimy o transferze teoretycznym czy praktycznym i to w
    > kiepskim wariancie?

    Już mi brakło historii wątku, więc nie wiem, o co chodzi.

    Dla użytkownika ważne jest to, co może uzyskać.
    Czyli praktyczny transfer.

    > Smiem twierdzic co innego. Jak dla mnie to doskonaly backup dla DSL w
    > razie awarii lacza, nie mowiac juz ze wielu ludzi ma w PL radiolinie jako
    > glowne lacza. I taz im powiesz ze sieciowka radiowa w pececie to kiepski
    > pomysl? IMHO jako dosyl sprawuje sie lepiej niz APC, a nie mowimy o

    Jak "wielu"? Znam może *parę* osób, które mają łącze interne-
    towe dociągnięte do peceta bezpośrednio kartą radiową. Inni
    mają osobny AP i z niego klasyczny kablowy Ethernet -- i to
    jest dla mnie rozwiązanie *normalne*. A większość ma jednak
    DSLe i łącza Ethernetowe.

    > A jak ma sie na mobo tylko sieciowke 100 mbps? To gdzie wasadzic
    > zewnetrzna 1 Gbps skoro sa tylko 2 PCI 2.x a PCI-E x1 zazwyczaj sa tak
    > blisko PCI-E x16, ze wspolczesne dwuslotowe karty graficzne blokuja
    > sasiedna PCI-E.

    Mówisz cały czas o *rzadkich*, ekstremalnie wypasionych
    konfiguracjach dla graczy. Ja się z takimi konfiguracjami
    nawet *nie spotkałem*. Po prostu z jakichś 200 znanych mi
    zestawów komputerowych (w tym ok. 30 domowych) *żaden* nie
    jest tak wyposażony.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |