    From: bartekltg <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: chwilowa przeciazalnosc smd 1206
    Date: Sun, 27 May 2012 23:36:45 +0200

    W dniu 2012-05-27 22:56, BartekK pisze:

    > Może inaczej to rozumiemy, ale obawiam się że tekst o 2.5 raza większym
    > napięciu ma się nijak do mocy wydzielanej. Napięcie maksymalne dla
    > wszystkich smd w tej obudowie jest podawane takie samo, i chodzi o fakt
    > przebicia (po obudowie, do otoczenia, przez obudowę do ścieżki pod
    > opornikiem) a nie pracę "opornikową". Przecież jak podają 200V dla
    > opornika 10ohm to musi zapalać się pewna lampka kontrolna "to chyba o
    > coś innego chodzi" ;)

    Mówisz o overload voltage.

    Tam mamy napisane:

    "2.5 times of rated voltage or maximum overload
    voltage whichever is less for 5 sec at room
    temperature "

    Czyli podłączamy mniejsze z U_overload (400V,
    niezależnie od opornika) i 2.5 U_rated.

    A co to jest Rated voltage? Napięcie znamionowe;) Ale co to?
    Na stronie 5 jest o tym cały akapit.
    Trochę zakamuflowane, ale jednak oznacza po prostu napięcie,
    przy którym na okorniku wydziela się moc znamionowa
    (rated power).

    V_rated = sqrt ( R * P_rated) {wzór z datasheeta}

    P = I_r^2*R,
    gdzie I_r to nateżenie, przy którym osiagamy moc znamionową.

    V_r = sqrt (R^2 * I_r^2) = R*I_r

    Tak więc test wyglądał tak, że na 5 sekund przykładano
    albo napięcie maksymalne, albo napięcie 2.5 raza większe
    niż dające moc znamionową, cokolwiek jest mniejsze.

    pzdr
    bartekltg