  • 31. Data: 2014-12-05 19:13:41
    Temat: Re: ciekawe
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Nie sądzę, żeby były cieńsze - niedawno wymieniałem kartę i mam
    > możliwość wydłubania do nano włącznie. Ale to nie starter.

    Wg wikipedii 0.76 vs 0.67 mm, ale skoro ludzie tną karty (nawet operator
    proponował mi taką usługę w punkcie za ścianą), to tolerancje są pewnie
    wystarczające.

  • 32. Data: 2014-12-05 19:16:51
    Od: pravus <m...@...mail.co.com>

    On Fri, 5 Dec 2014 13:23:41 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Pan J.F. napisał:
    >
    > Do telefonu z sześć dych nie pasuje mikroskopijna karta SIM wyjęta
    > z iTelefonu. A swoją drogą, to karta SIM kupina gdzieś w kiosku na
    > lotnisku, nawet jak się ją oberżnie do wymaganych wymiarów, to nie
    > zadziała bez odprawienia jakichś guseł z rejestracją.

    Za ~1 euro/dollara/funta można przecież kupić przejściówkę z 4FF(nano) na
    3FF(micro) lub 2FF(mini)

  • 33. Data: 2014-12-05 19:20:22
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Zbych <a...@o...pl> wrote:
    > Widocznie przespałem jakąś rewolucję, bo ostatnio jeszcze były karty
    > mikro. Na kiedy są planowane wersje piko?

    Już jest - Embedded-SIM 5x6 mm w obudowie smd SON-8

  • 34. Data: 2014-12-05 19:22:30
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:
    > karty
    >
    > W końcu odkryją, ze karta sim nie jest potrzebna. Szczególnie do
    > jednorazowych telefonów.

    Wystarczy czujnik biometryczny ;)

  • 35. Data: 2014-12-05 19:22:33
    Od: Mirosław Kwaśniak <m...@u...ikem.pwr.wroc.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Problem jest sztuczny, ale IMO nie o to chodzi.
    > Apple musi sie wyrozniac, wiec poszlo "z czasem, z przyszloscia i
    > osiagnieciami".

    A inni poszli za jabłuszkiem :(

  • 36. Data: 2014-12-05 19:42:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirosław,

    > Wg wikipedii 0.76 vs 0.67 mm, ale skoro ludzie tną karty (nawet operator
    > proponował mi taką usługę w punkcie za ścianą), to tolerancje są pewnie
    > wystarczające.

    Sprawdziłem mikrometrem - 0.73mm. Zapewne mieści się w tolerancji dla
    wszystkich typów kart.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2014-12-05 19:47:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello RoMan,

    > Sprawdziłem mikrometrem - 0.73mm. Zapewne mieści się w tolerancji dla
    > wszystkich typów kart.

    Znalazłem starego startera z mini/micro - 0.8mm

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2014-12-05 19:49:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirosław Kwaśniak" napisał w wiadomości
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A inni poszli za jabłuszkiem :(

    Sam Apple tego nie wymyslil.
    Trzeba bylo przekonac producentow kart, zeby zechcieli nowy format
    robic, operatorow, zeby zechcieli je kupic, a wczesniej prawdopodobnie
    przekonac rozne komitety, ze tak trzeba.
    I to chyba nie Apple zasluga - inni musieli pociagnac sprawe.

    A Apple potem, po prostu wybral "najnowszy standard", z typowym u
    siebie dbaniem o klienta :-)

    Tak swoja droga, to ten nano niewiele mniejszy od micro ...
    moze ich, tzn producentow, urzekla wizja wymiany paru mld sim na nowe
    :-)

    J.

  • 39. Data: 2014-12-05 23:59:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Sam Apple tego nie wymyslil.

    Otóż nie. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że akurat to
    wyjątkowo było ich pomysłem.

    > Trzeba bylo przekonac producentow kart, zeby zechcieli nowy format
    > robic, operatorow, zeby zechcieli je kupic, a wczesniej prawdopodobnie
    > przekonac rozne komitety, ze tak trzeba.

    Kolejność była inna. Najpierw zrobili telefon na karty nano (być może
    nawet sam Tim Cook przyciął pierwszą nożyczkami), potem pokazali ten
    wynalazek gawiedzi (amazing!), a dalej wystarczyło już kazać operatorom,
    by od jutra dawali klientom karty w tym formacie. Przekonywanie komitetów
    było na końcu i wcale nie poszło tak gładko.

    > I to chyba nie Apple zasluga - inni musieli pociagnac sprawe.

    Nie musieli i niewielu chciało pociągnąć. Poza Apple zaledwie kilka
    telefonów korzysta z tego formatu.

    --
    Jarek

  • 40. Data: 2014-12-06 00:02:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pravus pisze:

    > Za ~1 euro/dollara/funta można przecież kupić przejściówkę z 4FF(nano)
    > na 3FF(micro) lub 2FF(mini)

    W porównaniu z telefonem za kilkanaście euro, to taki odpad plastikowy
    wypada trochę drogo.

    --
    Jarek