  • Data: 2011-11-22 19:11:42
    Temat: Re: [ciekawostka] Ceny paliw w Polszy
    Od: "Ivam" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marider" napisał w wiadomości grup
    > Zdaje mi sie ze tu ludzie zyja w wymyslonym "dobrobycie" i

    A co zle jest? Moja siostra systematycznie, kwartalnie dostaje podwyzke (i
    to nie tylko na papierze, ale w przeliczeniu na litr paliwa). Jest inz
    chemikiem. Ja dostaje co pol roku, mniejsza niz moja siostra, ale tez
    zauwazalna, ale ja mam niewielki staz, wiec moge jeszcze poczekac. Rodzice 9
    lat jezdzili starym autem i kombinowali jak do konca miesiaca dociagnac, az
    ojciec zmienil prace i tez przestal narzekac.

    > Dalem tylko info ze w Egipcie za 6l paliwa placi sie $1 USD. Jeden (to
    > cena lepsza nawet niz w USA).

    Istny raj! Trzeba teraz tam sie przeniesc, a do tego moglibysmy miec okazje
    do tworzenia tam wladzy!

    Na serio - do tematu, to powiem, ze u nas w ciagu roku cena paliwa poszla do
    gory (przynajmniej na stacjach w moim poblizu) o ok 30%. We Francji (okolice
    szampanii), Niemczech (okolice Berlina i Frankfurtu n/o) i Luksemburgu
    (okolice Luksemburga) ceny paliwa w ciagu 2 lat poszly do gory o ok 60% (dwa
    lata temu placilem za litr bezolowiowki okolo 1eur, w tym roku na przelomie
    sierpnia i wrzesnia placilem w okolicach 1,6 - 1,7 za zwykla 95).

    > mozesz sobie kupic polise emerytalna i juz od np 40 roku zycia zyc
    > dostatnio za emeryture wyplacana z odlozonych pieniedzy.

    > 4. Hipotetyczna emerytura (I filar) jaka uzyskalby ubezpieczony (wedlug
    > stanu konta na dzien 31 grudnia 201Or. ) w wieku**:
    >
    > emerytalnym 824.26 zl,

    Srutututu - prawda jest taka, ze sa jakies byki w systemie, albo sam nie
    wiem co. Mojemu znajomemu wyliczli tez cos kolo tego (a cale zycie mial
    dobra prace). Przyszlo do emerytury i sie okazalo, ze dostanie blisko 3 razy
    tyle. Zreszta podobna sytuacja miala moja mama z renta - blisko 2 razy
    wyzsza po kilku apelacjach niz poczatkowo byla wyliczona.

    > A teraz Ci powiem drogi kolego ze $300 w USA bierze byle jaki "family dr"
    > czyli rodzinny za pare godzin pracy

    A od kogo bierze te pieniadze? Albo od pacjenta, albo z jego (najczesciej
    prywatnej) polisy ubezpieczeniowej, tak?

    > bez przemeczania sie i 36h dyzurach zeby podbic pensje.

    Raj. Jeszcze, zeby nie mial kredytow pozaciaganych na studia, albo zeby jego
    rodzicie cale zycie nie zbierali na czesne, to juz by bylo super.

    A tak na serio wyjsc jest kilka:
    - albo "raj" podobny do Egiptu - tanie paliwo i w ogole wszystko tanie, ale
    nikogo na nic nie stac
    - raj podobny do Stanow - tanio, wszystkich na wszystko stac, kredyt sie
    splaci hipoteka, jakos bedzie
    - raj podobny do Polski - drogo, ale jakos koniec z koncem kazdy wiaze, do
    tego mozna przekroczyc predkosc bez strachu, ze policja od razu do pierdla
    wsadzi

    Narazie raj typu trzeciego wydaje mi sie ok, zobaczymy co to bedzie z
    podwyzkami cen i zarobkow.

    --
    pzdr:
    Ivam