  • 31. Data: 2011-01-21 04:08:32
    Temat: Re: co kosztowalo 2 MLD pln w trasie a8 ?
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    zinek <u...@o...pl> napisał(a):

    > bo jakos skumac nie moge ...
    > zloto kladli pod ukradziony tluczen czy jak ?
    > chyba ze znowu poszlo fifty / fifty...
    Za komuny był taki dowcip. Wysoki polski urzędnik państwowy został zaproszony
    do ZSRR na jakies rozmowy. Po skończeniu pojechał do swojego radzieckiego
    odpowiednika do daczy. No ładna mówi. Pewno sporo kosztowałą. E tam drogo.
    Wyjrzyj pzrez okno. widzisz most. No widzę. Jak budowali to cement, stal,
    robotnicy stamtąd. Po jakimś czasie rewizyta. Wchodzi rosjanin do domu a to
    nie dom tylko palac. Marmury spawane srebrem itd. Pyta o kasę. Polak mowi
    wyjrzyj przez okno. Widzisz ten most, nie widzę, a widzisz.

  • 32. Data: 2011-01-21 08:29:53
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-20 20:39, masti pisze:

    > ale jego wykonawca nie wystartowł w tym przetargu.
    > Wiesz jak działają przetargi publiczne?

    A Ty wiesz?

    A.

  • 33. Data: 2011-01-21 08:49:12
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-20 21:19, masti pisze:

    > prosto . trzeba spełnić wymogi wpłacić wadium i złozyć ofertę.
    > Samo opracowanie oferty na taki przetarg kosztuje ogromne pieniądze i
    > lepiej żebyś był pewien, że jesteś w stanie to zrealizować. Inaczej grozi
    > Ci wykluczenie na 5 lat z przetargów publicznych.

    To jeszcze wytłumacz jak to możliwe, że w takim przetargu wygrywa firma,
    która ma najdroższy na świecie przelicznik za km, bo ok 200mln! I nie
    starcza jej na materiały, oraz robociznę, bo fuszerka goni fuszerkę.

    Tak mi się trochę wydaje, że Ty po prostu głupi jesteś.

    A.

  • 34. Data: 2011-01-21 09:36:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > To jeszcze wytłumacz jak to możliwe, że w takim przetargu wygrywa firma,
    > która ma najdroższy na świecie przelicznik za km, bo ok 200mln! I nie
    > starcza jej na materiały, oraz robociznę, bo fuszerka goni fuszerkę.

    Skoro nikt nie wystartował z niższą ofertą, to wygrywa.

  • 35. Data: 2011-01-21 09:47:22
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-21 09:36, Cavallino pisze:

    > Skoro nikt nie wystartował z niższą ofertą, to wygrywa.

    Znalazłem jakiś artykuł z 2007:
    "Wybór wykonawcy ze względu na ogrom przedsięwzięcia poprowadzi centrala
    GDDKiA. Postępowanie będzie otwarte, więc wystartują w nim wszystkie
    firmy budowlane spełniające wymagania ze specyfikacji istotnych warunków
    zamówienia."

    Te "istotne warunki zamówienia" - tak się dobiera aby wygrał ten co ma
    wygrać. Tak działają przetargi, zwłaszcza publiczne.

    Fakt, że przedsięwzięcie nie było trywialne, ale, skoro popełniali tak
    żenujące fuszerki, to jak wygląda jakość pozostałych prac które
    wykonali? Jedno wiemy, firma, spełniła: "istotne warunki zamówienia".

    A.

  • 36. Data: 2011-01-21 10:37:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 21 Jan 2011 08:29:53 +0100 osobnik zwany Arek wystukał:

    > A Ty wiesz?

    owszem, w wielu uczestniczyłem, wygrywałem, przegrywałem, procesowałem się
    z zamawiającym w arbitrażu itd. wystarczy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2011-01-21 10:38:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 21 Jan 2011 02:56:57 +0000 osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Kluczem do rozwiązania zagadki jest prawdopodobnie ichnie prawo. Za
    > przekręty biorą goscia na stadion i przy pełnych trybunach dostaje kulkę
    > w tył głowy.

    tak, tak. A komunistyczna prokuratura to taka święta jest.

  • 38. Data: 2011-01-21 11:50:18
    Od: PaPi <...@...3>

    > bo zapewne były warunki wstępne dla przystępujących
    > takie żeby odcedzić "nieuczciwą" konkurencję

    I dlatego w przetargach drogowych w Polsce w tej chwili startuje po
    kilkanascie firm, polowa z nich nie majaca siedziby w Polsce ?

  • 39. Data: 2011-01-21 11:56:29
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > stawiany w skrajnie arcytrudnych warunkach morskich ma 36 km długości.
    > Mostem biegnie 6 pasowa trasa szybkiego ruchu.

    Przez kogo gwarantowana ?
    WSZYSTKIE obiekty mostowe w Polsce o klasie obciazen A (czylio
    praktycznie wszystkie nowe obiekty) maja okres eksploatacji wlasnie 100
    letni.
    Drogi budowane w Polsce o nawierzchni bitumicznej maja okres
    eksploatacji 20 lat, przy czym po 10 latach nalezy zrobic remont
    nawierzchni bitumicznej. Po 20 latach droge nalezy rozebrac i wybudowac
    od nowa.

> [...]
    > kilometr tej ekstremalnej kanstrukcji budowlanej.
    > Za 2 mld zł byłoby tego mostu 20 km. A jest 10 km drogi.

    I dlatego startujace w Polsce konsorcja chinskie wygraly de facto jeden
    przetarg ? A startuja to praktycznie kazdego duzego ?
    Np. za budowe mostu w Toruniu konsorcjum chinskie chcialo ~ 800 mln
    zlotych. Wygral Strabag za niecale 600 mln zlotych.

  • 40. Data: 2011-01-21 11:58:31
    Od: PaPi <...@...3>

> [...]
    > oświecisz wszystkich, jaka jest prawda (jaśli ją znasz).
    > Chętnie też posłuchamy jak wygladają (nie jak powinny wyglądać)

    Zarzucasz "przekret" to Ty go udowodnij.
    Nie mozna udowodnic braku przekretu.