eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaco lepsze Olympus E420 czy Nikon D3000 dla amatora fotografii? › Re: co lepsze Olympus E420 czy Nikon D3000 dla amatora fotografii?
    From: TomekM <t...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: co lepsze Olympus E420 czy Nikon D3000 dla amatora fotografii?
    Date: Fri, 15 Jan 2010 21:39:09 -0800 (PST)

    > Obawiam się, że E420 w ciemnym pomieszczeniu daje większe ziarno
    > czy macie może zdjęcia zrobione w trudnych warunkach oświetleniowych i
    > przedmiotów w ruchu tymi aparatami?
    Jeśli chodzi o fotki w ruchu to obie lustrzanki radzą sobie całkiem
    ok.
    Mój psiak wilczek jest ekstremalnie szybki.
    Zarówno fotki z Olka jak i Nikona są na ogół trafione z ostrością.
    Wydaje mi się, że Nikon ma tu ciut przewagę,
    między innymi dzięki temu, że ma więcej punktów AF.
    Łatwiej trafić szalejącego psa.
    Czasem sam się dziwiłem,
    że tak dynamiczne zdjęcia są ostre.
    Nikon ma też funkcje 3D tracking.
    Działa to tak, że celujesz na jakiś obiekt naciskasz migawkę do
    połowy,
    a potem kadrujesz wg uznania. Aparat utrzymuje aktywny punkt AF na
    wybranym obiekcie.
    Wprawdzie nie używam tej funkcji, ale jak testowałem to działało to
    całkiem ok.
    Aha Nikon ma diodę wspomagającą AF w ciemnych pomieszczeniach.
    To chyba jedyna z tanich lustrzanek z takim "luksusem".
    Błyskanie lampy błyskowej w OLku do ustawiania ostrości,
    może doprowadzić do szału ;)
    A jeśli chodzi o szumy to dla mnie te aparaty są dość porównywalne.
    Nikon ma wprawdzie ciut większą matrycę,
    ale za to w Olku można wybierać kilka stopni odszumiania.