  • 11. Data: 2011-09-19 07:08:01
    Temat: Re: co piszczy? pomysły?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > ma ktoś pomysł:
    > - na jakieś testy?
    > - co może być?
    > - sugestie?

    Czujniki zużycia klocków czyli blaszki na końcu klocka trą o tarcze.

  • 12. Data: 2011-09-19 07:35:01
    Od: "Ryszard G." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek" <N...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wiem w którym;)
    > brzmi, jak lekko piszczące hamulce. - tak jak to czasem w aucie bywa.
    >
    > przy prostej kierownicy i jezdzie na wprost. po minimalnym skręceniu -
    > pisk ustaje.
    > powrot na wprost - znowu wraca.
    >
    > wrazenia sa takie, że piszczy tylko po przejechaniu jakiegoś odcinka nieco
    > dluzszego - jak by się rozgrzały hamulce, lozyska, czy coś innego (co/?)
    >

    > opowiadam, to co mi opowiedziano, dopiero sam poslucham jutro.
    >
    > obstawiam albo hamulce [tylko nie bardzo widzimy związek
    > z wczesniejszym hamowaniem a powinno chyba piszczeć po przestaniu

    nie odbijają (nie cofają się) tłoczki

    > hamowania - jak byy np klocek nie odbijał? - ale to sprawdzimy] albo
    > łożysko, które niewiem, smaru niema i się grzeje i piszczy? było
    > wymieniane jakiś czas temu na nowe, ale czy było / wymagało smarowania?
    >
    > tylko te elementy jakoś wydają mi się zależne od jazdy na wprost i nie
    > wiem - temperatury pracy?:)
    >
    > ma ktoś pomysł:
    > - na jakieś testy?
    > - co może być?
    > - sugestie?

    Po dłuższej jeździe sprawdź który hamulec (tarcza, bęben, felga) ma wyrażnie
    wyzszą temperaturę od innych.
    Przyczyna w zależności od konstrukcji hamulca.
    Jeśli tarcze, możliwe zabrudzenie, korozja tłoczka; przy bębnach mechanizm
    regulacji, linka ręcznego itd..

    pozdrawiam,
    R.G.

  • 13. Data: 2011-09-19 09:46:57
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > brzmi, jak lekko piszczące hamulce. - tak jak to czasem w aucie bywa.
    > przy prostej kierownicy i jezdzie na wprost. po minimalnym skręceniu - pisk
    > ustaje.
    Miałem to samo w zaciskach ATE.
    Okazało się, że brudne były bolce prowadząc3e klocki. Te nie wracały całkiem na
    swoje miejsce tylko lekko dotykały tarczy.
    Po oczyszczeniu i przesmarowaniu bolców problem zniknął.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://speedyelise.fora.pl

  • 14. Data: 2011-09-19 10:51:08
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > całkiem na
    > swoje miejsce tylko lekko dotykały tarczy.
    > Po oczyszczeniu i przesmarowaniu bolców problem zniknął.

    ja obstawiam to samo. sprawdzimy, bo co ciekawe na zimno nic nie piszczy.
    czyli trzeba trochę się przejechać, rozgrzać hamulce [albo coś innego, jeśli
    to nie one :)] ui się pojawia pisk.

    ale nie o tym chcuiałem: czym smarujecie prowadnice klocków, zacisku? bo
    same tłoczki - mam pastę do tłoczków, natomiast nie wiem czym ew. same
    prowadnice zacisku i klocków - jakaś pasta miedziana? smar ?

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 15. Data: 2011-09-19 15:49:58
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-09-18 21:44, to pisze:
    > begin PiteR

    > No albo chomik...

    na 100% chomik!

  • 16. Data: 2011-09-19 16:06:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Sep 2011 21:11:12 +0200, w <j55fof$dkf$1@node2.news.atman.pl>, "Bartek"
    <N...@p...fm> napisał(-a):

    Mam identyczne objawy. Jazda na wprost, piszczy dopiero po ~10km, po ~100km
    przestaje. :) Skręcenie albo przyhamowania likwiduje pisk, czasem tylko na
    chwilę, czasem na stałe (tzn. na ileśtam km).

    > auto to alfa. ale to bez znaczenia raczej.

    Moja też alfa, więc chyba ma znaczenie :).

    Ja dopiero za tydzień jadę na podnośnik, więc wdzięczny byłbym jakbyś wcześniej
    odkrył.

    U siebie obstawiam coś z klockami, już się kończą, więc być może już się
    rozklejają.

  • 17. Data: 2011-09-19 16:25:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Olo

    > na 100% chomik!

    A co, jeśli to szynszyla? Będzie Ci głupio, że stawiałeś na chomika...

  • 18. Data: 2011-09-19 16:29:50
    Od: Olo <a...@d...pl>

    W dniu 2011-09-19 16:25, to pisze:

    > A co, jeśli to szynszyla? Będzie Ci głupio, że stawiałeś na chomika...

    a jeśli to wiewiórka? chomik ma zacięcie techniczne, dlatego często się
    wkręca i piszczy...

  • 19. Data: 2011-09-19 16:34:18
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Olo

    > a jeśli to wiewiórka?

    Wiewiórka to raczej skacze po szyszkach...

  • 20. Data: 2011-09-19 19:41:54
    Od: "Heinzkalter" <v...@g...com>

    "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> wrote in message

    > A taki ekran z żelastwa za tarczą masz? Nie wiem jak to się nazywa, ale
    > zdarza się to wygiąć i ubocznym efektem akustycznym jest rodzaj
    > piszczenia-zygzania. U mnie zależał od skrętu kół, zygzał złośliwie jak
    > ostro skręcałem w jedną stronę w bramę. :}
    >
    > S.

    Taki "ekran" przeważnie nazywa się "osłoną" :-)

    hk