eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaco zamiast "polskiego samochodu elektrycznego" › Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    References: <d...@g...com>
    <oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oapbml$dpc$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oapm2c$o8p$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oars92$r3i$1@node2.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <oas6ne$fa9$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <58d26e84$0$15208$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <58d27fb6$0$5157$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <58d2945c$0$5151$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    Date: Fri, 24 Mar 2017 12:18:00 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 200
    Message-ID: <58d50068$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.234.84
    X-Trace: 1490354281 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 658 83.7.234.84:58828
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38157
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:16620636-c59a-417f-a966-7bcc29df9a8b@go
    oglegroups.com...
    W dniu czwartek, 23 marca 2017 00:13:18 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > >> >> >Wydaje mi się że to nie jest problem programów nauczania.
    > >> >> >Zawsze
    > >> >> >będą w każdym społeczeństwie głąby który w życiu niczego się
    > >> >> >nie nauczą, nawet obsługi klucza. Ja bym się nimi nie
    > >> >> >przejmował.

    > >> >> Eee - i co zrobisz, jak sie okaze, ze rosnie ? [...]

    >> >Ja niczego nie zamierzam. Opowiadam Ci jak było/jeszcze
    >> >gdzieniegdzie
    >> >jest w welfare states.
    >> >Ustala się jaki procent społeczeństwa lepiej jest odstawić na
    >> >zasiłek, niż uporczywie próbować edukować.
    >> >To ustalenie zależy od aktualnego budżetu, więc nie jest stałe.
    >>
    >> Tylko, ze w pewnym momencie stwierdzasz np, ze tych glabow masz 25%
    >> i
    >> budzet tego nie zniesie.

    >No więc po to regularnie robisz przegląd kryteriów, żeby ten procent
    >mieć taki jak założyłeś.

    Ale ciagle omijasz meritum problemu. To "takie glaby, ze w zyciu
    niczego nie naucza".
    A ty robisz przeglad, wychodzi, ze jest ich za duzo ... i teraz co:
    -zlikwidowac glabow,
    -jednak czegos nauczyc,
    -zagonic do zamiatania ulic

    >> >Kiedyś Ci tu opowiadałem jak Nokia wycofywała się z rynku,
    >> >zabezpieczając sobie ewentualny powrót. Ja akurat życzę im
    >> >powodzenia.
    >> >W kraju Samsungów i LG, każdy mnie pyta co to takiego leży u mnie
    >> >na
    >> >biurku: CAT?
    >> popatrza, popatrza i wypuszcza takie same. Tylko lepsze.
    >> O ile juz tego nie zrobili, bo Samsung mial jakies "wzmocnione"
    >> modele.

    >Z kamerą termowizyjną?

    Jesli bedzie takie "zapotrzebowanie spoleczne" to czemu nie...

    >> >> >> >A wcześniej przyglądałem się Danii, oni mają system przyjęty
    >> >> >> >przez wiele krajów UE jako model.
    > > >
    >> >> >> A jak to tam wyglada, o te zawodowki mi chodzi ?
    > >
    >> >> >System cechowy, przy czym to już XXI wiek, więc rolę cechów
    >> >> >przejął przemysł.
    > >
    >> >> Ale w jakim sensie cechowy - ze pracownik musi 10 lat terminowac
    >> >> u
    >> >> pracodawcy, zanim samodzielne uprawnienia dostanie ?
    >
    >> >A czemu 10 lat?
    >
    >> Bo w cechu chyba jakos tak to trwalo.
    >> Ale moze w przemysle wystarczy mniej.

    >No więc zdefinuj kryteria tego wystarczania. Pomyśl kiedy potrzeba
    >więcej, kiedy mniej i skąd wiadomo że już jest dobrze.

    No to stop - wrocmy do poczatku.
    Jak dokladniej wyglada ten system w Danii ?
    Bo jesli Cie dobrze zrozumialem, to przemysl przyjmuje mlodych,
    edukuje, oni w tym przemysle dalej pracuja.

    Dobrze zrozumialem ? To czemu Ci sie nie podoba likwidacja zawodowek w
    Polsce :-)

    >> >> Ale jak to sie ma do do tego co pisales ?
    >> >> Ze u nas przemysl nie chce wyksztalcic pracownika ... a tam
    >> >> chce ?
    >> >> Moze dlatego, ze im odpowiednio placi, wiec nie sp* do lepszej
    >> >> pracy
    >
    >> >Dokładnie tak. Tu w kodeksie pracy nie ma rozwiązania stosunku
    >> >pracy
    >> >na mocy porozumienia stron,
    >> Ale zwolnic sie chyba jakos pracownik moze ?
    >Jak go odwiążą od kaloryfera :-)

    Czyli co - nie moze ? Podpisal umowe na 10 lat i nie moze ?

    >> >> >W Danii szkolnictwo zawodowe (zasadnicze i średnie) jest
    >> >> >zorganizowane przez uniwersytety techniczne.
    >> >> Podobnie ponoc w Niemczech ... ale czy my aby na pewno o tym
    >> >> samym
    >> >> mowimy ?
    >> >> Kafelki wykladac tam ucza, sciany tynkowac, czy bardziej
    >> >> ambitnych
    >> >> rzeczy, ktore pasuja do TU.
    >> >> U nas politechniki spawaczy np ucza. Inzynierow spawaczy.
    >
    >> >Chyba chciałeś powiedzieć inżynierów spawalników. To nie ma
    >> >niczego
    >> >wspólnego ze spawaczem.
    >
    >> Tak chcialem napisac.
    >> A w Danii ksztalca tez zwyklych spawaczy ?
    >A myślisz że nie?

    Nie wiem. Przez polska rzeczywistosc wydaje mi sie troche dziwne, aby
    politechnika robila tez za "zwykla zawodowke".

    >> >> >> Bo tak z drugiej strony ... ile trzeba do kursu spawacza ?
    >> >> >> Dwa
    >> >> >> tygodnie ?
    >> >> >No ale jakieś wstępne wymagania są. Humanisty w dwa tygodnie
    >> >> >nie
    >> >> >nauczysz.
    >> >> Glowy nie dam. Jesli mozna nauczyc kogos po podstawowce, to
    >> >> chyba
    >> >> da sie i humaniste.
    >> >> Oczywiscie mowie o jakis podstawowych umiejetnosciach
    >
    >> >No to trzeba by zdefiniować tę podstawowość. Bo wiesz, spawacz ma
    >> >w
    >> >WPS-ie całą listę zmiennych, do każdej jakiś zakres wartości,
    >> >jednak
    >> >tam jest dużo wiedzy potrzebnej w ramach tych podstaw.
    >> Tym niemniej po paru dniach powinno sie okazac czy proste prace
    >> potrafi zrobic.

    >Czyli wciąż za mało żeby stwierdzić czy będzie dobrym spawaczem.

    No to ile taki spawacz "studiuje" na dunskiej uczelni, i kto za to
    placi ?

    >> >Po paru dniach będziesz produkował smarki, kluski, napsujesz
    >> >elektrod, namarnujesz gazu, skończą Ci się opłacone kawałki blachy
    >> >do
    >> >próbowania i dalej
    >> niczego się nie dowiesz.
    >
    >> Zlom tani, a elektrody chyba nie takie znow drogie.
    >> No dobra, po paru dniach sie nie dowiem, to po ilu sie dowiem ?
    >> Kiedys trzeba rzucic ten kurs, jesli sie naprawde nie nadaje.
    >> Zawodowki tez to dotyczy.

    >Już Ci powiedziałem: po kilku miesiącach.
    >W większości przepisów jest okres 6 miesięcy, po którym trzeba
    >spawacza ponownie zakwalifikować jeśli miał przerwę.

    Ale zupelnie co innego.
    I ponowna kwalifikacja na pewno nie trwa 6 miesiecy, tylko ... pare
    godzin ? :-)

    >> >> Ale co proponujesz w zamian ?
    >> >> Srednia szkole zawodowa, 2-3-letnia, gdzie sie dowiem po 2
    >> >> latach,
    >> >> choc oczywiscie dadza mi swiadectwo/dyplom i bede spawaczem i
    >> >> pojde
    >> >> szukac pracy :-)
    >
    >> >Ale ja nie jestem od martwienia się niespełnionymi lub niedoszłymi
    >> >spawaczami.
    >> >Ja jestem przemysł, ja chcę żeby do mnie przychodzili zawodnicy
    >> >przebrani, nauczeni, zdyscyplinowani.
    >
    >> I myslisz, ze narzekanie i pisanie petycji do ministra rozwiaze
    >> twoje
    >> problemy ?

    >W przemyśle są ludzie których zadaniem jest rozwiązywanie problemów.
    >I rozwiązują, każdy tak jak sam sobie wymyśli. Jakoś nie spotkałem
    >się jeszcze żeby narzekanie było najskuteczniejszym sposobem.

    Rozwiazuja. Tylko ciekawe jak:
    -wysylaja chetnych na kurs spawacza/sami organizuja,
    -przenosza biznes do kraju, gdzie minister edukacji placi ..

    >> No coz, jak minister poslucha, to moze i rozwiaze, ale i w szkole
    >> zawodowej trzeba sobie kiedys powiedziec "spawacza ze mnie nie
    >> bedzie".
    >> A to tylko panstwowa szkola, darmowa, wiec sie tak nie mowi :-)

    >Co kto sobie powie to jest jedna rzecz, a druga to są formalne rygory
    >każdej szkoły. Są oceny, są promocje do kolejnej klasy, jest egzamin.

    ze spawania 3-, z polskiego 5 (teraz 2- i 6), razem "dobry" :-)

    >> >> A skad sie biora w Danii ?
    >> >Z Polski.
    >
    >> I to ma byc przyklad na wyzszosc dunskiego szkolnictwa zawodowego ?
    >
    >A gdzie ja tutaj porównuję poziomy szkolnictwa?

    Pisales, ze dunski system jest "wzorcowy", i teraz nie wiem - nabijasz
    z tymi polskimi spawaczami, czy w Danii tak dobrze ucza, ze potem duzo
    zarabiaja, wiec prosci spawacze to sami do nich przyjezdzaja, czy ten
    wzorcowy system produkuje bezrobotnych :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: