  • 11. Data: 2011-05-10 12:17:19
    Temat: Re: (crosspost) PRA a BRA
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    vari <v...@t...pl> wrote:
> [...]
    v =>
    v => Mnie wychodzi na to, że w kwocie 200 PLN, ale to do przyjęcia jak za wiedzę
    v => zdobytą na doświadczeniach.
    v => Dzięki wszystkim za informacje.

    Szukaj nie kart BRI do asteriska a modemów ISDN na odpowiednich chipach -
    wtedy to samo urządzenie kupisz za 10-15zł ;-)

    k.
    --
    Jakub Klausa, JK762-RIPE, j...@b...pl
    * <kater> "Soccer? That's the game with only one ball for 22 idiots right?" *

  • 12. Data: 2011-05-10 14:02:03
    Od: "vari" <v...@t...pl>

    > Szukaj nie kart BRI do asteriska a modemów ISDN na odpowiednich chipach -
    > wtedy to samo urządzenie kupisz za 10-15zł ;-)

    O ! Cenna informacja.
    Czy możesz podać na jakich chipach szukać modemu ?
    Może jakiś przykładowy popularny a nadający się modem byś mógł polecić ?
    Poszukałbym wtedy na allegro albo na e-bay.
    vari

  • 13. Data: 2011-05-10 14:12:48
    Od: Jakub Klausa <j...@b...pl>

    vari <v...@t...pl> wrote:
    v =>
    v => O ! Cenna informacja.
    v => Czy możesz podać na jakich chipach szukać modemu ?
    v => Może jakiś przykładowy popularny a nadający się modem byś mógł polecić ?
    v => Poszukałbym wtedy na allegro albo na e-bay.

    HFC-S i HFC-4S (multiport), nazw kart jest bardzo wiele, ale warto zwrócić
    po prostu uwagę na zdjęcie i chipa na nim widocznego - tak wiele ich znów
    nie ma, więc HFC na pewno da się zauważyć ;-)

    k.

  • 14. Data: 2011-05-10 17:12:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    >
    > Ale na ile sie orientuje to NT1 jest tylko "glupim modemem", ktory tylko
    > zmienia standardy lacznosci U na S/T.
    > Cala komunikacja odbywa sie na linii Centrala - urzadzenia na magistrali
    > S/T. W tym te dwa porty analogowe, ktore moga byc w NT1 wbudowane.
    Ogólnie to tak.
    Zrozumiałem natomiast, że vari chce zamiast NT podłączyć coś innego lub
    w ogóle nic. Po prostu, nie ma NT - nie ma sygnalizacji, o to mi chodziło.

  • 15. Data: 2011-05-10 17:23:09
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Jeśli to stare urządzenie, a celem variego jest nauka to nie polecam -
    > urządzenia starszej generacji miały wiele ograniczeń, szczególnie jeśli
    > idzie o 'mieszanie', a o to zapewne variemu chodzi ;-)
    5-6 lat ma na pewno, a może i więcej, bo wtedy miałem z nim do
    czynienia, ale w tym wypadku nic się nie zmieniło, bo i standardy się
    nie zmieniły.
    Urządzenie o którym pisałem to w pełni profesjonalny miernik i do zabawy
    faktycznie się nie nadaje, mało tego trzeba na prawdę trochę już znać
    technologię i sam miernik, żeby z niego w pełni korzystać

> [...]
    > i posiłkując się darmowym asteriskiem i jakimś pecetem pobawić się tym.
    > Implementacja obsługi BRI ostatnio bardzo się poprawiła, dość rzecz, że
    > kilka dużych instytucji (w tym finansowych) z ziemi obiecanej BRI - zza
    > naszej zachodniej granicy używa tego we wszystkich swoich oddziałach ;-)
    >
    > No i przy odrobinie 'grzebalstwa' można sobie sporo 'potestować' jak komuś
    > się chce w kodzie źródłowym grzebać ;-)
    >
    > Dekoder samego protokołu też jest dość przejrzysty i czytelny, nie tylko w
    > trzeciej ale i niższych warstwach (q921).

    Nigdy się nie bawiłem aż tak głęboko, bardziej mnie interesowało co było
    między centralą a NT, niż to co się dzieje za nim. Szczerze to nawet nie
    wiem czy wszystko co jest przesyłane w styku U jest powtórzone w S/T.

  • 16. Data: 2011-05-10 17:37:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Różnie zeznają na Błękitnej Linii ale coś ok. 67 PLN brutto i 50 minut
    > wliczone (ciekawę dokąd te minuty).

    Jak dla mnie to za drogo, nawet licząc że masz 2 dwa aktywne
    telefony/urządzenia.

    > Daj znać na priva: varicap(e-magiel)onet.pl

    OK, jak się ze znajomym skontaktuje to będę wiedział coś więcej i dam znać.
    Ale cena za jaką chciał mi "sprezentować" ten miernik parę lat temu
    bardzo mnie zmroziła mimo, że znałem jego możliwości oraz ceny nowego w
    "sklepie", było to z tego co pamiętam 3000 euro. Dziś to już w ogóle dla
    mnie nie przydatne urządzenie, ale wiem że miernik nadal ma, czy nadal
    używa nie mam pojęcia, bo mieszka i pracuje w Niemczech.

  • 17. Data: 2011-05-11 13:09:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "vari" <v...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Do badań DSS nie kupię wszak drogiej PABX.
    > pozdrawiam,

    A nie wystarczy jakis Fritz - taki 5xxx (bez wifi).
    Kiedys za ok. 50 zl kupilem na allegro - bo sama plytka, bez obudowy.
    Jest normalnie styk S - mozna sie bawic w ISDNa (no chyba, ze U
    potrzebujesz, to juz nie wiem)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2011-05-11 13:57:17
    Od: "vari" <v...@t...pl>

> [...]
    > Kiedys za ok. 50 zl kupilem na allegro - bo sama plytka, bez obudowy.
    > Jest normalnie styk S - mozna sie bawic w ISDNa (no chyba, ze U

    Właśnie widzę, że sprzedają same ze stykiem S.
    A chciałbym coś ze stykiem U, odłączyć tepsianego NT i gadać od razu z
    centralą, bez ograniczeń jakie ma soft NT.
    No ale kupię co będzie i sprawdzę co się da.
    Oczywiście nawet jeśli zamieszkam w rejonie innej centrali, to mam rodzinę w
    rejonie S-12 idJot.
    A to tę centralę wolę maglować z powodu jej wspaniałego oprogramowania
    dającego "wiele możliwości".
    Skoro na POTS daje się sporo uzyskać (na pewno wiedzy a czasem dla czegoś i
    "zastosowanie praktyczne"), to na ISDN też coś sobie obecuję... :)
    vari

  • 19. Data: 2011-05-11 16:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Właśnie widzę, że sprzedają same ze stykiem S.
    > A chciałbym coś ze stykiem U, odłączyć tepsianego NT i gadać od
    > razu z centralą, bez ograniczeń jakie ma soft NT.

    Tak mi cos chodzi po glowie ze karty z U byly dostepne tylko w
    USA.
    I nie wiadomo czy ich U jest takie samo jak europejskie.

    A potem wracamy do dyskusji - wydaje mi sie ze caly soft w NT wiaze
    sie z portami analogowymi, interfejs U-S/T nie wymaga zadnego
    softu - NT po prostu przekazuje w obie strony.

    > Oczywiście nawet jeśli zamieszkam w rejonie innej centrali, to
    > mam rodzinę w rejonie S-12 idJot.
    > A to tę centralę wolę maglować z powodu jej wspaniałego
    > oprogramowania dającego "wiele możliwości".

    Uwazaj zeby cie nie wsadzili :-)

    > Skoro na POTS daje się sporo uzyskać (na pewno wiedzy a czasem
    > dla czegoś i "zastosowanie praktyczne"), to na ISDN też coś sobie
    > obecuję... :)

    Nie wiem czy nie plonne nadzieje :-)

    J.

  • 20. Data: 2011-05-12 06:47:40
    Od: "vari" <v...@t...pl>

    > Nie wiem czy nie plonne nadzieje :-)

    Miałem chwilowy dostęp i już wiem że coś mogę :)
    A że wsadzili ? Teraz w dobrym tonie jest być karanym a ja jestem i sie nie
    zatarło nawet.
    vari