-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: John Smith <d...@b...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: czy to dobry początek?
Date: Thu, 31 Jul 2014 06:53:58 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <lrci55$snh$1@node1.news.atman.pl>
References: <lr8kk5$npq$1@dont-email.me> <lr8oe3$jqn$1@node2.news.atman.pl>
<lr9t9u$5v9$1@node1.news.atman.pl> <lrb5vh$h6g$1@node1.news.atman.pl>
Reply-To: d...@b...pl
NNTP-Posting-Host: 188.246.158.5.rev.vline.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1406782437 29425 188.246.158.5 (31 Jul 2014 04:53:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Jul 2014 04:53:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:24.0) Gecko/20100101 Thunderbird/24.1.1
In-Reply-To: <lrb5vh$h6g$1@node1.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668520
[ ukryj nagłówki ]On 30-07-2014 18:20, Jakub Rakus wrote:
> On 30.07.2014 06:44, John Smith wrote:
>>
>>>> Czy takie coś da się zaprogramować jako prosty alarm samochodowy bez
>>>> dodatkowych urządzeni (za pomocą komputera z usb oczywiście)
>>>
>>> Tak i nie.
>>> Tak - bez problemu możesz to wykorzystać do centralki alarmowej
>>> samochodu.
>>
>> Zgodnie z PN-ISO 7637-1
>> Pojazdy drogowe. Zaburzenia elektryczne przenoszone przez przewodzenie
>> oraz przez sprzężenia. Samochody osobowe i dostawcze z instalacją
>> elektryczną o nominalnym napięciu zasilania 12 V. Przewodzenie
>> elektrycznych przebiegów przejściowych wyłącznie wzdłuż przewodów
>> zasilających
>> przepięcia w instalacji mogą dochodzić do 100V w obydwie strony.
>>
>> "Tak - bez problemu możesz to wykorzystać" jest mocno na wyrost.
>> K.
>>
>
> Człowieku, nie miałem na myśli jakiś norm stworzonych dla firm
> ubezpieczeniowych, żeby nigdy nie wypłacić ani złotówki odszkodowania
> tylko możliwości techniczne płytki. To już sprawa tego, co sobie
> zamontuje w aucie takie ustrojstwo, czy będzie spać spokojnie. Swoją
> drogą myślisz, że chińskie alarmy z alledrogo które niby mają "atesty",
> "homologacje", spełniają CE, RoHSy i inne bzdety tak naprawdę trzymają
> się jakichkolwiek norm?
Szanowny Amatorze,
Norma dla profesjonalisty jest przyjacielem, zaś dla amatora wrogiem.
Dlaczego?
W normie znajdziesz opis wymagań które bezpośrednio albo pośrednio
pokazuje zakres problemów które trzeba pokonać, aby urządzenie
działało zgodnie z oczekiwaniami.
"Szpilki" które występują w pojazdach mają taką stromość, że bez problemu
przechodzą przez "gołe" stabilizatory linione typu 7805. Bez układów
zabezpieczających ani rusz.
Brak zabezpieczeń to niekoniecznie spalony uC, to mogą też być
poprzestawiane
rejesty, albo inne losowe zachowania, wszystko zależne od energii
zakłócenia.
K.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.07.14 12:22 Jakub Rakus
- 01.08.14 01:17 John Smith
- 01.08.14 12:12 Jakub Rakus
- 04.08.14 08:59 Krzysiek
Najnowsze wątki z tej grupy
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=