    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: czy to dobry początek?
    Date: Fri, 01 Aug 2014 01:17:34 +0200

    On 31-07-2014 12:22, Jakub Rakus wrote:

    > Dla Twojej wiadomości Wielki Panie Specjalisto Bezgranicznie Ufający
    > Normom: nie jestem amatorem i umiem korzystać z norm, ale jednocześnie
    > potrafię też używać mózgu, a nie pracować jak bezmyślny robocik - bo tak
    > napisano w Przenajświętszej Normie. ROHS to też jest według Ciebie super
    > norma, dzięki której urządzenia elektroniczne są lepsze?

    Być może zarabiasz na życie robiąc coś w elektronice, ale świadomości
    konstruktora jeszcze nie masz.
    Wystęoując jako ekspert doradziłeś pytającemu podłączenie "gołego"
    uC (ze stabilizatorem liniowym) wprost do instalacji samochodowej
    w charakterze systemu alarmowego. Porada zupełnie nieprofejsjonalna,
    wystarczyło rzucić okiem na normę aby wiedzieć dlaczego.

    > Przypomina mi się scena z pewnego polskiego filmu, egzamin na prawo
    > jazdy autobusem:
    > "Proszę się tu zatrzymać"
    > Kierowca zatrzymuje autobus, a egzaminator dodaje:
    > "Widział Pan tamten znak?"
    > "Ale kazał się Pan zatrzymać"
    > "Jakbym kazał się Panu powiesić to też by Pan to zrobił?"

    Podstaw prawa obowiązującego w Polsce też chyba nie znasz - szczęśliwy
    z ciebie człowiek.

    > Przy okazji nie odpowiedziałeś na pytanie jak się mają normy do
    > wszędobylskiego śmiecia dostępnego na rynku. Czyżby wszystko to
    > projektowali amatorzy?

    Klientem jesteś - masz wybór, możesz nie kupować. Przymusu kupna nie ma.
    Jeśli jesteś oburzonym obywatelem, możesz złożyć skargę. Działaj.
    K.