  • Data: 2012-04-02 10:46:54
    Temat: Re: dalsza optymalizacja
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > - za drugim razem odwrotnie - nie inty i floaty zdaja sie
    > najwiekszym problemem tylko konwersje z float na int
    > (defakto jest to bug spolki fpu+kompilatory)

    testy u mnie na starym p4

    for(int i=0; i<100000000; i++)
    {
    // int_ = (int) i; // 140 ms

    //int_ = i * 80; // 180 ms
    // int_ = i/40 ; // 2500 ms

    // float_ = (float) i; // 230 ms

    // float_ = ((float) i/ (i+23)); // 1800
    // float_ = sqrt(float(i) ); // 2300
    // float_ = cos(float(i) ); // 9600
    // float_ = ((float) i/ 3.3345); // 420
    // float_ = (float) i * float(i); // 350

    // int_ = (float) i; // 6900 ms

    }

    konwersja floata na int kosztuje tyle co kilka dzielen, i tyle co
    sinus jest to rodzaj buga bo konwersja z floata na int dziala normalnie
    a po takim wyrazeniu malo kto sie spodziewa ze to tak wolno dziala
    - jest to bug (choc nie wiem ilu i jakoch prockow/kompilatorow to dotyczy)