  • 21. Data: 2011-06-08 09:55:08
    Temat: Re: dłuższy wyjazd
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Carramba" <c...@o...pl> napisał

    > Pracowałem w Norwegii ponad rok, przy stawce godzinowej netto 187 NOK ceny nie
    > sa wygorowane, nadgodziny 120% lub 200%, 37 godzin tygodniowo podstawowe<
    > razem netto plus dodatek rodzinny i inne bajerki circa 16-17kzł miesiecznie.
    > Przelicz sobie, porownaj do cen zywnosci. To u nas jest drogo.

    Czlowieku, o czym ty piszesz??? Chodzi o wyjazd polaka pracujacego
    w Polsce do Norwegii. Dla takiego jest tam koszmarnie drogo.To ile Ty zarabiales
    Norwegi nikogo nie obchodzi i niczego nie wnosi w temacie.

    > A patelnia teflonowa sprawdza sie znakomicie, ja w wyjazdach bazuje na rybach
    > we wszelkiej postaci, zatem smazenie ich na zwyklej patelni to meczarnia, na
    > teflonie przyjemnosc. Dodatkowo wszelakie sznycle, warzywa z patelni, jajka,
    > kielbaski itp itd.

    Caly czas piszesz o wyprawach motocyklowych?
    Mam wrazenie ze nigdy na dalszym wyjezdzie MOTOCYKLEM nie byles.
    Chyba ze ciagnales moto na przyczepie za camperem...
    Czy wozisz tez stolik pod netbooka?

    > Jesli chodzi o noclegi to bardzo czesto taniej wychodzi wynajecie apartamentu
    > w condominium niz np campingi. No bo jesli cena campningu w sezonie oscyluje w
    > granicach 40-50 E za noc a cena mieszkania 35E to warto sie zatrzymac w
    > condominium.

    Ceny kempingow wzieles z ksiezyca. Kto ci takich glupot naopowiadal?
    W jakim kraju masz cene na poziomie 50E za 1 osobe + moto + namiot?
    Podajesz ceny dla Camperow - i to jak widze jest twoj zywiol, ale
    to nie ta grupa. My tu motocyklami jezdzimy :] Jak wiadomo na polnocy
    roi sie od hoteli i condominiow. Ot staje sobie wieczorem, rozgladam
    sie i pytam sie renifera gdzie jest najblizsze kondominium...
    Czemu uczepiles sie HR - to jedyny obcy kraj gdzie byles?
    To jest watek o Skandynawii!!! A jak chcesz o poludniu Europy,
    to prosze - tylko ze twoje rady nijak sie maja do Albanii, Bulgarii,
    Rumunii itd.
    I nie pisz tych glupot o darmowych kempingach :/

    Stwierdzam ze albo jestes kosmita, albo nigdy w zyciu nie
    byles na wyprawie motocyklowej. Nie wiesz o co w tym chodzi, jak
    sie to organizuje ani jakie sa realia takich wyjazdow.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 22. Data: 2011-06-08 10:03:06
    Od: sowa <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-08 11:55, Hinek pisze:
    > I nie pisz tych glupot o darmowych kempingach :/
    >
    > Stwierdzam ze albo jestes kosmita, albo nigdy w zyciu nie
    > byles na wyprawie motocyklowej. Nie wiesz o co w tym chodzi

    i szlag trafil info o darmowych campingach...
    ;]

    --
    pozdrawiam serdecznie
    sowa

  • 23. Data: 2011-06-08 10:39:10
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-08 11:55, Hinek pisze:
    > Stwierdzam ze albo jestes kosmita, albo nigdy w zyciu nie
    > byles na wyprawie motocyklowej. Nie wiesz o co w tym chodzi, jak
    > sie to organizuje ani jakie sa realia takich wyjazdow.

    Heniek, wyluzuj no - moze ktos lubi jezdzic z patelnia teflonowa i sobie
    robic pyszne jedzonko i moze nie robi tysiecy kilometrow, tylko sobie
    jedzie 200 dziennie i podziwia krajobraz miast gnac na zlamanie karku
    byle wypelnic plan...

  • 24. Data: 2011-06-08 11:14:22
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

> [...]

    > Mam wrazenie ze nigdy na dalszym wyjezdzie MOTOCYKLEM nie byles.
    > Chyba ze ciagnales moto na przyczepie za camperem...

    Ja bralem czajnik, menazki do gotowania (wszystko alu z PRLowskiego
    zestawu) nawet jak wszstko na wlasnym grzbiecie nosilem. Na motocyklu
    nie widze zadnego problemu.
    Z czasow slusznie minionych pamietam ze najwygodniej sie wozilo ryz i
    makaron, teraz sa te nowomodne kuskusy.
    Na gotowanie wszystkiego musisz miec oczywiscie troche czasu.
    Jesli chodzi o pieczywo w Szwecji to im tansze tym bylo bardziej podobne
    do naszego.

    > W jakim kraju masz cene na poziomie 50E za 1 osobe + moto + namiot?

    Moze chodzilo o kemping w sensie hyyte, a nie kawalka trawnika ?

    > To jest watek o Skandynawii!!! A jak chcesz o poludniu Europy,
    > to prosze - tylko ze twoje rady nijak sie maja do Albanii, Bulgarii,
    > Rumunii itd.

    W tych krajach nie wolno usmazyc jajka na wlasnej patelni ?

    pozdr
    newrom
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 25. Data: 2011-06-08 12:06:49
    Od: "Hinek" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> napisał

    > Ja bralem czajnik, menazki do gotowania (wszystko alu z PRLowskiego zestawu)
    > nawet jak wszstko na wlasnym grzbiecie nosilem.

    Ja uzywam do tej pory takich aluminiowych garow i czajniczka :)

    Carramba mnie zlekka rozbawil i tyle. Szaszlyczki, patelenki,
    condominia, hotele, netbooki...a przeciez w temacie chodzilo o
    wyjazd typu trampingowego. Ja wiem ze wiekszosc ludzi jezdzi
    sobie dookola komina a jak juz wyprawi sie do Horwacji to ho, ho..
    Chodzi oto, zeby nie pisac bez sensu o darmowych kampach,
    noclegach w hotelach i taniej zywnosci w Norwegii czlowiekowi
    ktory chce zazyc wolnosci wloczac sie z namiotem po Skandynawii.

    A co do pakowania:
    2 osoby na 2 tygodnie pod namiot motocyklem to jest duuuzy
    problem. Oszczednosci szukalem nawet biorac tylko jedna lyzke
    do herbaty albo krotkie szczotki do zebow (!) A zakladalem
    tylko 4-5 dniowa autonomie :)

    Watkotworcy zycze milego wyjazdu
    Carrambe dobrotliwie informuje ze zwykly netbook
    rozpierdzieli sie po dwutygodniowej wyprawie od drgan i wilgoci.

    I to by bylo na tyle.

    --
    Hinek

  • 26. Data: 2011-06-08 12:27:13
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-08 14:06, Hinek pisze:

    > Ja uzywam do tej pory takich aluminiowych garow i czajniczka :)

    Czytalem w internacie ze to niezdrowe, znaczy gary z alu.

    > Carramba mnie zlekka rozbawil i tyle. Szaszlyczki, patelenki,
    > condominia, hotele, netbooki...a przeciez w temacie chodzilo o
    > wyjazd typu trampingowego.

    W Szwecji kupowalem takie gotowe kawalki padliny (przyprawione, gotowe
    do wrzucenia na patelnie) jak masz gary to chwila moment i mozna sie
    napchac do syta za ulamek kasy ktora bys zostawil w knajpie. A jest to
    duzo smaczniejsze od smazonej mortadeli (ktora jest tania i da sie ja
    przyrzadzic na 1000 sposobow ;>). Wydaje mi sie ze w trampingowym
    wypadzie wlasnie wlasnoreczne przygotowywanie michy pozwala oszczedzic
    sporo gotowki.

    > Ja wiem ze wiekszosc ludzi jezdzi sobie dookola komina

    To tak jak ja, najlepsze biwaki mialem 80km od domu :)

    > ktory chce zazyc wolnosci wloczac sie z namiotem po Skandynawii.

    Wolnosci ? To tak, nad morzem lowisz ryby (w morzu bez zezwolen!),
    pozniej suszysz i pakujesz na dalsza podroz (uwaga, z Norwegii mozna
    wywiezc max 15kg filetow na osobe), do tego w lasach zbierasz zurawine,
    grzyby i jagody borowek po czem jestes wolny jak pinkponk ;)

    > A co do pakowania:
    > 2 osoby na 2 tygodnie pod namiot motocyklem to jest duuuzy
    > problem.

    Zamiast bawelny syntetyki termoaktywne - duuuza oszczednosc miejsca.
    Najwieksza oszczednosc jednak udalo mi sie uzyskac gdy powiedzialem
    mojej pani 'to jest kufer na rzeczy wspolne/motocykla/kempingowe, a
    polowa tego jest na Twoje osobiste i mozesz tam wlozyc majtki albo
    suszarke - sama wybieraj' :-)

    > Carrambe dobrotliwie informuje ze zwykly netbook
    > rozpierdzieli sie po dwutygodniowej wyprawie od drgan i wilgoci.

    To lipa jakas.
    --
    Estrella - do sprzedania
    RD07 - dożywocie.

  • 27. Data: 2011-06-08 12:34:29
    Temat: Re: d?u?szy wyjazd
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    > zaciekawiasz
    > i intrygujesz
    Np jeden z aquparkow w Europie ma wlasny camping, gdzie mozesz rozbic namiot
    i sie zatrzymac jesli masz bilet do aquaparku. Kasy zamykają o 16,00 a wiec
    jesli przyjedziesz po 16 tej to bilet na atrakcje mozesz kupic dopiero
    nastepnego dnia, zatem nocleg na wypasionym campingu przy aquaparku masz
    gratis. Nastepnego dnia grzecznie pakujesz sie przed 10 rano, czyli przed
    otwarciem kas i ruszasz dalej. Robi tak wielu tubylcow. Mozna??

  • 28. Data: 2011-06-08 12:38:45
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    Dlaczego uwazasz ze motocyklista to musi byc zuczek bez kaski???
    Niekoniecznie jest to tramping ekstremalny, ale jesli lubisz?? Twoj wybor.
    A ceny 50E za moto, namiot plus pitch?? Sierpien cale Włochy i dalej na
    poludnie, SP, POR itd.
    Sprobuj znaleźć wolne miejsce w sierpniu w Italii, chyba ze nad Gardą. Costa
    Brava moze w sierpniu? Sprobuj.

  • 29. Data: 2011-06-08 12:40:01
    Od: Piotr <z...@g...com>

    W dniu 2011-06-08 14:34, Carramba pisze:
    > Nastepnego dnia grzecznie pakujesz sie przed 10 rano, czyli przed
    > otwarciem kas i ruszasz dalej. Robi tak wielu tubylcow. Mozna??

    Mozna, a w Polsce nawet jak sie idzie do aquaparku i kupuje bilet itd to
    trzeba placic za parking - 3 zl / godzina ;(((

  • 30. Data: 2011-06-08 12:42:07
    Od: "Carramba" <c...@o...pl>

    A kolezko czy 109 E za tydzien za mieszkanie M3 nad Adriatykiem w czerwcu to
    duzo??? Ja mysle ze nie.
    A apartament na Kanarach za 170E na tydzienn to duzo? Plus bilet u Ryana za
    212 zeta? Mysle ze nie.
    A tramping? bardzo proszę, ale w cywilizowanych warunkach. Ganiac sie z
    Norwegami nie mam zamiaru, ale zawsze mozna.
    Za stary jestem na spanie na trawniku stacji benzynowej.