    From: Maciek <m...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
    Date: Sun, 22 Nov 2009 22:20:46 +0100

    Użytkownik Michał napisał:
    > witam,
    > znalazłem w piwnicy trafo o parametrach jak wyżej - pierwotne 2x110, wtórne
    > 80V 400VA. Do czego może służyć takie trafo? szczerze mówiąc leży razem z
    > innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam maszynach, albo resztkach
    > cnc.

    Mój typ, to centrala telefoniczna, obwód prądu dzwonienia. 80V zmiennego
    + nałożony na to prąd stały 48V daje właśnie prąd dzwonienia. Nie wiem
    ile mocy potrzeba na całą centralę ale z tego co pamiętam, to w E10A (na
    21 tysięcy numerów) były dwa dość sporego rozmiaru, zabudowane w stojaku
    rozdziału energii. Nałożenie składowej stałej odbywało się w innym
    miejscu. Przy braku 220V zaczynały pracować falowniki dzwonienia.
    Oczywiście transformator może być od innej centrali lub jeszcze zupełnie
    czegoś innego.
    Maciek