  • 1. Data: 2009-11-21 20:08:28
    Temat: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    witam,
    znalazłem w piwnicy trafo o parametrach jak wyżej - pierwotne 2x110, wtórne
    80V 400VA. Do czego może służyć takie trafo? szczerze mówiąc leży razem z
    innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam maszynach, albo resztkach
    cnc.

    Może ktoś się przy okazji orientuje ile można wziąć za takiego toroida?
    Pozdrawiam
    Michał Trych

  • 2. Data: 2009-11-21 20:18:00
    Temat: Re: do czego sie stosuje trafo 2x110 / 80V 400VA?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Michał <m...@t...pl> wrote:
> [...]
    > mówiąc
    > leży razem z innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam

    Jakieś duuuże urządzenie lampowe mogłoby to być, tylko napięcia
    żarzenia mi brakuje. Choć w sumie, do tego mógł byc osobny
    transformator.
    Czy to na pewno toroid?

    > Może ktoś się przy okazji orientuje ile można wziąć za takiego
    > toroida?

    Realnie - w cenie złomu za kg. Chyba, że trafisz na amatora
    poszukującego akurat takiego nietypowego dziwa.
    Z drugiej strony - to dzielone uzwojenie 2x110V możeby pozwoliło z
    tego zrobić auotransformator?

    J.

  • 3. Data: 2009-11-21 20:19:19
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > razem z innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam maszynach, albo

    Hmmm... 2x220=220 dawniej napięcie pierwotne sieci.
    Wtórne Z ODCZEPEM mogło by mieć zastosowanie we wzmacniaczach
    dużej mocy... Ale jak bez odczepu, to jedynie DWA takie trafa uznałbym za
    interesujące :)))

    Feromon

  • 4. Data: 2009-11-21 20:38:28
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wtórne Z ODCZEPEM mogło by mieć zastosowanie we wzmacniaczach
    > dużej mocy... Ale jak bez odczepu, to jedynie DWA takie trafa uznałbym za

    W czym tak bardzo przeszkadza brak odczepu?

    Włodek

  • 5. Data: 2009-11-21 20:43:09
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > albo

    > W czym tak bardzo przeszkadza brak odczepu?

    No... można wirtualną masę na kondensatorach zrobić...
    Ale ja nie lubiłem tego rozwiązania. Nie było popularne.
    Tego pewnie ze 20 lat temu używałem... Nie wiem, jak jest teraz.

    Feromon

  • 6. Data: 2009-11-22 06:36:39
    Od: "Teatime" <s...@o...pl>

    pierwotne 2x110,

    Pierwotne można wykorzystać w Europie (połączenie szeregowe, 220V, pochodzi
    i na 240), oraz w Stanach (połączenie równoległe, 110V). Wtórne po
    wyprostowaniu mostkiem da około 100 V stałego (pod obciążeniem), co
    wystarczy na osiągnięcie mocy 400 W nawet na obciążeniu 15 ohm. Na moje to
    było do zasilania wzmacniacza estradowego . Ale mogę się mylić :)

    Teatime

  • 7. Data: 2009-11-22 08:13:42
    Od: "Tomi" <p...@n...pl>

> [...]
    > resztkach cnc.
    >
    > Może ktoś się przy okazji orientuje ile można wziąć za takiego toroida?

    Równie dobrze może to być transformator wyjścowy ze wzmacniacza
    radiowęzłowego.

    Tomix

  • 8. Data: 2009-11-22 20:02:12
    Od: "Michał" <m...@t...pl>

    dzxiękuję wszystkim za odpowiedzi, widzę, że chyba do niczego konkretnego mi
    sie nie przyda:)
    pozdrawiam
    Michał

  • 9. Data: 2009-11-22 20:53:09
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    > dzxiękuję wszystkim za odpowiedzi, widzę, że chyba do niczego konkretnego
> [...]
    Na allegro z nim!
    zawsze to wiecej dostaniesz jak na złomie ;)

    Włodek

  • 10. Data: 2009-11-22 21:20:46
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Michał napisał:
> [...]
    > innym złomem, który został po jakiś o ile pamiętam maszynach, albo resztkach

    Mój typ, to centrala telefoniczna, obwód prądu dzwonienia. 80V zmiennego
    + nałożony na to prąd stały 48V daje właśnie prąd dzwonienia. Nie wiem
    ile mocy potrzeba na całą centralę ale z tego co pamiętam, to w E10A (na
    21 tysięcy numerów) były dwa dość sporego rozmiaru, zabudowane w stojaku
    rozdziału energii. Nałożenie składowej stałej odbywało się w innym
    miejscu. Przy braku 220V zaczynały pracować falowniki dzwonienia.
    Oczywiście transformator może być od innej centrali lub jeszcze zupełnie
    czegoś innego.
    Maciek