  • 11. Data: 2009-07-21 12:03:50
    Temat: Re: do poczytania i refleksji
    Od: Marrcino <n...@n...pl>

    Radosław Sokół pisze:
> [...]
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy
    grania.html

> [...]
    > żeby mi dali kurs takiego tworzenia SIWZów, żeby pasował
    > konkretny model urządzenia konkretnego producenta.
    >
    > Bo mimo tworzenia coraz dłuższych SIWZów, cały czas dostaję
    > zasilacze Tracera i płyty ASrocka i cholera mnie bierze, bo
    > po dwóch latach cały sprzęt nadaje się do wymian gwarancyj-
    > nych.
    >
    > Przetargi mają ograniczać konkurencję niby? Przetargi na
    > sprzęt komputerowy są, obawiam się, wyrzucaniem państwowych
    > pieniędzy na sprzęt tani, ale niskiej jakości, wymagający
    > wymiany po kilkunastu miesiącach użytkowania.

    Się skontaktuj z np. Dellem. Taki Ci SIWZ strzelą, że mucha nie siada.

    Marcin

  • 12. Data: 2009-07-21 12:31:41
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Pawel" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Witam
    > Właśnie znalazłem tekst, wklejam więc i proszę o opinię dotyczącą
    > tematyki grupy - a jakże :)

    Prawo o Zamówieniach Publicznych jest cholernie niedoskonałe. Zwłaszcza w
    sektorze komputerowym.
    Trudno jest tak się opisać by dostać to, czego naprawdę się chce.
    Chciałbym COMPAQA a dostanę SQUADAKA :)

    --
    Paweł

  • 13. Data: 2009-07-21 16:47:11
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 13:53:31 -0700 (PDT), Pawel napisał(a):

> [...]
    > tematyki grupy - a jakże :)
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,68403
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy

    Ja się wcale nie dziwię. Właśnie piszę specyfikację na komputery i klnę, bo
    nie moge sobie wpisac tego, co powinno w tym komputerze mieć. DObrze, że
    chociaż można zażądać CE, a nie trzeba pisać "komputer spełnia normy
    bezpieczeństwa, polegające na tym, że.... "

    Gdybym do pracy chciał kupić np monitor EIZO (akurat na taki poluję do
    domu, stąd skojarzenie), to bym się chyba nie udało. Kazdy producent
    wystawi coś z PVA, rozdzielczoscią i plamką jak w specyfikacji.Ba, będzie
    nawet krótszy czas reakcji i jaśniejszy obraz :)

    Prawo zamówień publicznych w IT jest nie tylko głupie, ale szkodliwe. Nawet
    ministerstwo finansów wtopiło...
    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,52981,24055
    00.html

  • 14. Data: 2009-07-21 16:51:57
    Od: z <z...@g...pl>

    Pawel pisze:
> [...]
    > tematyki grupy - a jakże :)
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,68403
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy

    Ja pie...
    Chcesz mnie zarazić jakiś świństwem na tej stronie. TFUUUU....

  • 15. Data: 2009-07-21 18:10:57
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 12:47, venioo pisze:
    > Tu nie chodzi o 20 laptopow, ale skoro przetarg na laptopy za 100kpln to
    > daje do myslenia jak jest z przetargami na np. samochody, ktore sa duzo
    > drozsze. "Obojetnie jaki samochod, ale zeby nazwa zaczynala sie na B..,
    > miala 3 literki w nazwie..., silnik tds" itd. itp. a to juz sa duzo
    > drozsze "zabawki", ktore sa kupowane z naszych pieniedzy.

    No i? Wolisz, żeby warunki na zakup samochodów były takie
    luźne, żeby zamiast faktycznych limuzyn na B wartych np.
    2 mln zł jakaś firma-krzak podstawiła chińskie podróby war-
    te 0.5 mln zł i skasowała 1.9 mln zł, wygrywając przetarg
    i narzynając państwo na 1.4 mln?

    Przetargi są po prostu *do niczego*. Kupujący musi mieć
    prawo wyraźnie napisać, *co* chce kupić. To dystrybutorzy
    i dostawcy mają ze sobą konkurować, a nie producenci.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 16. Data: 2009-07-21 18:37:55
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > sektorze komputerowym.
    > Trudno jest tak się opisać by dostać to, czego naprawdę się chce.

    No skoro warunkiem wygrania przetargu jest w 100% cena, to dlaczego mialoby
    byc inaczej :)

    A nie mozna w warunkach zamowienia ustawic np. 4letniej gwarancji NBD np w
    calej Polsce? Taka daje np DELL (oczywiscie kosztuje to nieco wiecej niz
    normalnie). Nie wydaje mi sie, zeby niewielcy skladakowcy byli w stanie
    zapewnic taki support.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 17. Data: 2009-07-21 19:22:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 20:37, Michal AKA Miki pisze:
> [...]
    > calej Polsce? Taka daje np DELL (oczywiscie kosztuje to nieco wiecej niz
    > normalnie). Nie wydaje mi sie, zeby niewielcy skladakowcy byli w stanie

    Można. Składakowcy po prostu podniosą cenę do poziomu nieco
    niższego od oferującej te same warunki gwarancji firmy i
    zgarną wielką kasę wychodząc z założenia, że nawet, jeśli
    coś po roku czy dwóch padnie, to z zysku będą w stanie
    i tak kupić nowe części na wymianę. Będą troszkę mniej do
    przodu, ale dalej do przodu.

    W efekcie problem dalej nie rozwiązany, a nawet się pogar-
    sza, bo za ten sam badziewny sprzęt płacisz jeszcze więcej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 18. Data: 2009-07-21 19:48:43
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > coś po roku czy dwóch padnie, to z zysku będą w stanie
    > i tak kupić nowe części na wymianę. Będą troszkę mniej do
    A żądanie CE ? Właśnie je próbjuję zastosować, obawiam się jednak,że
    składakowcy z garażu zostaną zastąpieni składakowcami z duża kasą i
    niekoniecznie większą /a czasem niższą/ jakością.

  • 19. Data: 2009-07-21 20:01:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 21:48, Marek pisze:
    > A żądanie CE ? Właśnie je próbjuję zastosować, obawiam się jednak,że

    a) Obecnie każdy sprzedawany sprzęt komputerowy musi mieć
    IIRC oznaczenie CE, więc warunek jest żaden. Oczywiście,
    CE elementów składowych nie oznacza CE dla zestawu, ale
    producent składakowiec nie będzie robił badań certyfika-
    cyjnych, tylko założy, że skoro części spełniają normy,
    to zestaw też spełnia.

    b) Oznaczenie CE jest *oświadczeniem* producenta zestawu.
    W zasadzie trzeba producentowi udowodnić, że jednak
    nie spełnia norm. A biorąc pod uwagę, że jednak zazwyczaj
    normy nie będą przekroczone -- marna szansa na sukces.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-07-21 20:55:31
    Od: Łukasz Ledóchowski <l...@t...pl>

    Radosław Sokół wrote:

    > Bo mimo tworzenia coraz dłuższych SIWZów, cały czas dostaję
    > zasilacze Tracera i płyty ASrocka i cholera mnie bierze, bo
    > po dwóch latach cały sprzęt nadaje się do wymian gwarancyj-
    > nych.

    Może umieszczenie w specyfikacji wymogu dłuższej gwarancji coś da?
    Takie ograniczenie raczej kontrowersji nie budzi, w przeciwieństwie do
    wymogu posiadania pamięci DDR3. Myślę, że w przypadku takich zamówień
    (sprzętu komputerowego) trzeba się liczyć z tym, że kupiony sprzęt nie
    będzie najwyższej jakości (w przypadku sprzętu komputerowego). Należy
    się przed tym zabezpieczyć.

    Dobrym pomysłem, tak mi się wydaje, byłoby też odrzucanie najtańszych
    ofert, ale to wymaga dosyć elastycznych warunków i nie można tego
    zamieścić w specyfikacji:)

    Spojrzałem na to zamówienie i zauważyłem, że w jednym z punktów
    określone jest 'Kamera - NIE'. Czy to oznacza, że komputer nie może
    mieć kamery? Po co umieszczać takie zastrzeżenie?

    Przy okazji. Jak wchodzę na Twoją stronę w IE8 to Avira wyrzuca mi
    podejrzany kod HTML w mailaddr.js. Pewnie to błąd antywirusa, ale
    myślę, że warto na to spojrzeć i jakoś zmienić, bo jednak może kogoś
    przestraszyć.

    --
    Łukasz Ledóchowski
    GG:503647 l...@t...pl