  • 1. Data: 2009-07-20 18:47:09
    Temat: maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
    Od: "Końrad\(o\)" <n...@o...pl>

    potrzebuję komputer do poruszania się z nim, jak i do domu.

    1). na zewnątrz
    przenośny, ultra lekki i mały, netbook, który nie będzie obciążany żadnymi
    obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
    dokumentów/word/arkusze/prezentacje.
    poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocześnie (typu wiele ie,
    outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
    power point) - zależałoby mi na 2 GiB pamięci.
    nie musi mieć nagrywarki, zewnętrzna/przypinana wystarczy, a zależy mi na
    większym dysku (40 gb lub więcej)

    2) w domu
    jednocześnie komputer ma pozwalać na wygodną i komfortową pracę w domu.
    musi pozwalać na podłaczenie:
    - jednocześnie do dużego monitora (obecnie CRT, niebawem lcd) + zewnętrznej
    normalnej klawiatury + myszki
    - zewnętrzny dysk (najlepiej dwa) do backupów (mogę podpinać chwilowo)
    - zewnętrzna nagrywarka CD/DVD (podpinana tylko gdy będzie potrzebna)
    - w domu podłączenie do netu kablem (z tv kablowej), a później bezprzewodowo
    - drukarka (może nie być wpięta cały czas)

    czy do takich celów nada się nEtbook i spełni założenia?
    np. któryś (który?) z asusów eee, albo samsung nc10, albo jeszcze inny?
    czy te małe nEtbooki mają wystarczająca liczbę wyjść (np. d-sub dla lcd) i
    portów usb?
    czy do takiego maleństwa/nEtbooka da się podłaczyć/wykorzystać posiadany
    zestaw głośników 5.1 choćby wykorzystując 2.1?

    czy maleńki eee albo nc10 nada się do wygodnej (podkreślam: nie szybkiej,
    bez obciążania obliczeniowego) pracy w domu z zewnątrznym monitorem,
    klawiaturą i myszką?
    podłaczanie wtyczek usb i monitorowej nie stanowi problemu, nie muszę mieć
    stacji dokującej, o którą pewnie trudno przy netbookach.
    netbook nie musi być szybki/demon mocy, obecnie pracuję np. na bartonie amd
    chyba 1,2 ghz + 512ram.
    ma być nowy, gwarancja.

    proszę o wszelkie uwagi i spostrzeżenia, oraz wytknięcie ewentualnych błędów
    w moich założeniach.

  • 2. Data: 2009-07-20 19:29:51
    Od: Sztoker <x...@o...eu>

    On 20 Lip, 20:47, "Końrad\(o\)" <n...@o...pl> wrote:

> [...]
    > czy te małe nEtbooki mają wystarczająca liczbę wyjść (np. d-sub dla lcd) i

    D-Sub to standard, do tego zwykle 3 USB, czyli po odjęciu myszki i
    klawiszy zostanie 1. W razie potrzeby można się protezować hubem.

    > czy maleńki eee albo nc10 nada się do wygodnej (podkreślam: nie szybkiej,
    > bez obciążania obliczeniowego) pracy w domu z zewnątrznym monitorem,
    > klawiaturą i myszką?

    U mnie doszło do takiej paranoi, że MSI Wind robi jako stacjonarny, a
    17-calowa mocarna Toshiba - za mobilnego. Oczywiście lcd i mycha z
    zewnątrz, ale klawiatura juz netbookowa - dało się przyzwyczaić :-)

    Sztoker

  • 3. Data: 2009-07-20 19:55:51
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 20:47, Końrad(o) pisze:
    > potrzebuje komputer do poruszania sie z nim, jak i do domu.

    Czyli potrzebujesz dwóch komputerów.

    PS. Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci same.
    Nie da się czytać Twoich postów.
    http://www.grush.one.pl/mime/

    > przeno?ny, ultra lekki i ma?y, netbook, który nie bedzie obci??any ?adnymi
    > obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
    > dokumentów/word/arkusze/prezentacje.
    > poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocze?nie (typu wiele ie,
    > outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
    > power point) - zale?a?oby mi na 2 GiB pamieci.
    > nie musi mieae nagrywarki, zewnetrzna/przypinana wystarczy, a zale?y mi na
    > wiekszym dysku (40 gb lub wiecej)

    Nagrywarki i tak w netbookach nie dostaniesz najczęściej.

    Strasznie dużo aplikacji potrzebujesz na takim komputerku
    jednocześnie. Obawiam się, że się zniechęcisz jak zobaczysz
    efektywną wydajność pod takim obciążeniem w porównaniu do
    przeciętnego nowego notebooka.

    To komputery-notatniki, a nie uniwersalne maszyny do
    pracy wielozadaniowej. No, chyba, że kupisz ThinkPada x61s.
    Ostatnio kosztował koło 4000-5000 zł chyba.

    > jednocze?nie komputer ma pozwalaae na wygodn? i komfortow? prace w domu.
    > musi pozwalaae na pod?aczenie:

    Kup stacjonarnego, nie ruszaj go z domu i synchronizuj
    dane z przenośnym przez sieć.

    > czy malenki eee albo nc10 nada sie do wygodnej (podkre?lam: nie szybkiej,
    > bez obci??ania obliczeniowego) pracy w domu z zewn?trznym monitorem,
    > klawiatur? i myszk??

    A czy maluch z bagażnikiem dachowym i przyczepą kempingową
    nadaje się do wygodnego, choć niezbyt szybkiego przemierzania
    bezdroży australijskiego interioru? ;)

    > netbook nie musi byae szybki/demon mocy, obecnie pracuje np. na bartonie amd
    > chyba 1,2 ghz + 512ram.

    To prawdę mówiąc podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu
    wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie
    pracować ;) Sam piszę tego posta z Bartona 2500+ z 1 GiB RAMu,
    ale do *poważniejszej* *wygodnej* pracy to już za słaba maszyna.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-07-20 22:12:19
    Od: "BUNIEK" <N...@p...onet.pl>

    Polaczenie az tak skrajnych funkcji, moze byc klopotliwe ale kompromis
    bedzie dobrym kierunkiem
    proponuje Della 13" moze sa mniejsze nie wiem + stacja dokujaca w domu do
    ktorej podpiete sa klawiatura mysz monitor glosniki, Internet kablem i cala
    reszta majdanu.
    Testowalem taki zestaw i musze przyznac ze jest ok wpinamy lapa w stacje
    dokujaca a jest swiadomy ze sie w niej znajduje i po specjalnym zlaczu
    wszyskie jego porty IO laduja na stacji i pracuje zamkniety nawet wlacznik
    jest na stacji przy okazji sie z niej laduje.

    Buniek

  • 5. Data: 2009-07-20 23:01:31
    Od: Michał <m...@o...pl>

    > podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu
    > wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie
    > pracować ;)

    Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z
    komputera :)
    W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego wymagania spełni każdy
    netbook + aktywny hub USB :D

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 6. Data: 2009-07-21 13:16:42
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
    ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

    > Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z
    > komputera :) W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego
    > wymagania spełni każdy netbook + aktywny hub USB :D

    powiedzcie mi jeszcze proszę, czy taki notebook lub bardziej mnie
    interesujący nEtbook podczas pracy z zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty
    (ekran na klawiaturze) i czy wtedy ekran jest wygaszony? (o ile ma to
    jakiekoolwiek znaczenie dla matrycy note/netbooka)?

  • 7. Data: 2009-07-21 15:02:51
    Od: Końrad(o) <n...@o...pl>

[...]

    czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy na
    allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

    i skąd biora się asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro mają 2048 ram,
    a te same 1000h w komputroniku lub proline mają tylko 1048.

  • 8. Data: 2009-07-21 18:16:45
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 15:16, Końrad(o) pisze:
    > wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
    > ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

    Może. Ale pamiętaj, że Atom 1.6 GHz odpowiada tak Pentium III
    900 MHz, czyli Athlonowi o porównywalnym zegarze. W efekcie
    ten Atom może być nieco wolniejszy w typowej pracy, niż Athlon
    (aczkolwiek będzie lepszy w dekodowaniu multimediów).

> [...]
    > zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy ekran jest wygaszony? (o
    > ile ma to jakiekoolwiek znaczenie dla matrycy note/netbooka)?

    Zależy od budowy obudowy. Niektóre wciągają powietrze przez
    klawiaturę lub wentylację w górnej powierzchni i wtedy jest
    problem. Ale nawet, jeżeli wloty są z boku lub od spodu, to
    zamknięcie pewnie pogorszy warunki chłodzenia, zmniejszając
    powierzchnię i dodając warstwę izolacyjną.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 9. Data: 2009-07-21 18:17:43
    Od: Sztoker <x...@o...eu>

    On 21 Lip, 17:02, Końrad(o) <n...@o...pl> wrote:

    > czy taki notebook lub bardziej mnie interesujący nEtbook podczas pracy z
    > zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy
    > ekran jest wygaszony?

    Wszystko do ustawienia we "właściwościach zasilania".

    > czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy na
    > allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

    Najpopularniejszy w tego typu komputerkach procek Atom N270 posiada
    jeden rdzeń, byc może to hyper-threading wprowadza niektórych w błąd.

    Sztoker

  • 10. Data: 2009-07-21 18:18:18
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 21.07.2009 17:02, Końrad(o) pisze:
    > czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy
    > na allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

    Niektóre modele Atoma są dwurdzeniowe, ale większość w star-
    szych netbookach to proste jednordzeniówki.

    Te procesory nie mają wygrywać wyścigów, tylko pozwalać napi-
    sać prosty dokument tekstowy i poprzeglądać WWW.

    > i skąd biora się asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro mają 2048
    > ram, a te same 1000h w komputroniku lub proline mają tylko 1048.

    Bo ludzie pewnie sami rozszerzają. Microsoft nałożył IIRC
    ograniczenie na komputery sprzedawane wciąż z Windows XP,
    że nie mogą mieć więcej pamięci, niż 1 GiB.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |