  • 1. Data: 2009-07-20 20:53:31
    Temat: do poczytania i refleksji
    Od: Pawel <p...@g...com>

    Witam
    Właśnie znalazłem tekst, wklejam więc i proszę o opinię dotyczącą
    tematyki grupy - a jakże :)
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy
    grania.html

  • 2. Data: 2009-07-20 21:12:19
    Temat: Re: do poczytania i refleksji
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 22:53, Pawel pisze:
> [...]
    > tematyki grupy - a jakże :)
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,68403
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy

    Pomijając ewentualne niemożliwe do spełnienia warunki prze-
    targu (jeżeli faktycznie takie są -- nie analizowałem),
    chętnie bym się skontaktował z ludźmi, którzy to pisali,
    żeby mi dali kurs takiego tworzenia SIWZów, żeby pasował
    konkretny model urządzenia konkretnego producenta.

    Bo mimo tworzenia coraz dłuższych SIWZów, cały czas dostaję
    zasilacze Tracera i płyty ASrocka i cholera mnie bierze, bo
    po dwóch latach cały sprzęt nadaje się do wymian gwarancyj-
    nych.

    Przetargi mają ograniczać konkurencję niby? Przetargi na
    sprzęt komputerowy są, obawiam się, wyrzucaniem państwowych
    pieniędzy na sprzęt tani, ale niskiej jakości, wymagający
    wymiany po kilkunastu miesiącach użytkowania.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 3. Data: 2009-07-20 21:14:54
    Od: "Jwzw" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > tematyki grupy - a jakże :)
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,68403
    13,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_wy

    No i co?
    Nie widzę w tym nic nienormalnego.
    Jest to typowe i stosowane na szeroką skalę obchodzenie przepisów.
    Tak robią wszyscy - o przepraszam - większość, która nie płaci swoimi
    pieniędzmi.
    Normalnego burżuja, który na wszystko musi sobie zapracować własnymi
    rękami, nie stać na taką rozrzutność.
    Ale biedny urzędnik/budżetożerca spokojnie może sobie na to pozwolić.

  • 4. Data: 2009-07-20 21:33:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 20.07.2009 23:14, Jwzw pisze:
    > Normalnego burżuja, który na wszystko musi sobie zapracować własnymi
    > rękami, nie stać na taką rozrzutność.

    Czy wiesz, o czym piszesz?

    Normalny użytkownik pójdzie do sklepu i kupi to, co *chce*,
    płacąc za to *normalną* rynkową cenę.

    A instytucja państwowa musi rozpisać przetarg, dostaje ba-
    dziewie, a płaci i tak jak za zboże, bo wszyscy startujący
    w przetargu już zacierają rączki na 100% marży.

    A potem i tak wszystko się psuje i trzeba kupować nowe, bo
    obciążenie zazwyczaj jednak dosyć spore, a co wychodzi z
    używania po 10 h na dobę bez przerwy komputera z najtańszą
    płytą, obudową i zasilaczem to wszyscy wiedzą.

    W efekcie płaci się dodatkowo za pracę człowieka, który
    obsługuje reklamacje i naprawy sprzętu, a potem drugi raz
    płaci za te same komputery kupując nowe na szybką wymianę
    tych, które leżą w serwisie lub w kolejce do reklamacji.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-07-21 03:31:26
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Mon, 20 Jul 2009 13:53:31 -0700 (PDT), Pawel

    >Witam
    >Właśnie znalazłem tekst, wklejam więc i proszę o opinię dotyczącą
    >tematyki grupy - a jakże :)
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80271,6840
    313,Kancelaria_Prezydenta_oglosila_przetarg_nie_do_w
    ygrania.html

    ja tylko z ciekawosci. czy naprawde te 20 laptopow i troche sprzetu
    pomocniczego to jest wiadomosc warta takiego szumu? jesli nawet ten
    przetarg jest "zoptymalizowany" na konkretne modele czy linie, to te
    laptopy sa chyba rozprowadzane przez kilka firm. niech sie wiec tluka,
    ktora sprzeda taniej. nie sadze, by lenovo czy inan duza firma maczala
    palce w matactwach wartych 20 laptopow. <rs>

  • 6. Data: 2009-07-21 03:50:42
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Ja tam sie nie dziwie, skoro dokument podpisywala/akceptowala BABA:P

  • 7. Data: 2009-07-21 04:54:35
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > ktora sprzeda taniej. nie sadze, by lenovo czy inan duza firma maczala
    > palce w matactwach wartych 20 laptopow. <rs>

    A ja *w ogóle* nie rozumiem, w czym problem.

    Gdyby ten (czy dowolny inny) przetarg był rozpisany pod konkretnego
    dystrybutora, to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że to jakaś tam
    forma korupcji, czy czegoś (chociaż też niekoniecznie, bo ktoś może
    uczciwie preferować np. byłego pracodawcę i dać kolegom wyrobić targety
    z czystej sympatii, bez żadnych motywów korupcyjnych).

    Ale tutaj mówimy raptem o rozpisaniu przetargu pod konkretne modele
    sprzętu, które można kupić od wielu dystrybutorów - i naprawdę nie widzę
    nic dziwnego w tym, że przyszli użytkownicy tych laptopów chcą kupić
    konkretne modele, a nie jakieś przypadkowe najtańsze trupy.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 8. Data: 2009-07-21 05:40:07
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    To jak ogloszenie matrymonialne:
    poznam pana w srednim wieku, urodzonego 14.07.1957, zamieszkalego w
    sredniej wielkosci miescie - Grudziadz, ul. Kopernika 5b/17.
    Niewazne jaki bedzie, najwazniejsze, zeby jego PESEL to 57071400382;)

  • 9. Data: 2009-07-21 06:33:01
    Temat: Re: [OT] do poczytania i refleksji
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Patryk Włos" napisał:

    > A ja *w ogóle* nie rozumiem, w czym problem.

    W tym, że źródłem szumu są koła zbliżone do (za przeproszeniem) Agory a
    celem ataku pracownicy kancelarii prezydenta (za przeproszeniem)
    Kaczyńskiego. Nie od dziś ulubionym orężem w walce politycznej są samoloty i
    laptopy (coś o tym wie były na szczęście minister Ziobro). Tyle że ten
    ostatni oręż jest bronią obosieczną, jako że moje dzieci nadal czekają na
    realizację ogłaszanego z takim hukiem panatuskowego programu "laptop dla
    gimnazjalisty" ;->

    JoteR

  • 10. Data: 2009-07-21 10:47:50
    Od: venioo <v...@p...fm>

    rs pisze:
> [...]
    > ktora sprzeda taniej. nie sadze, by lenovo czy inan duza firma maczala
    > palce w matactwach wartych 20 laptopow. <rs>

    Tu nie chodzi o 20 laptopow, ale skoro przetarg na laptopy za 100kpln to
    daje do myslenia jak jest z przetargami na np. samochody, ktore sa duzo
    drozsze. "Obojetnie jaki samochod, ale zeby nazwa zaczynala sie na B..,
    miala 3 literki w nazwie..., silnik tds" itd. itp. a to juz sa duzo
    drozsze "zabawki", ktore sa kupowane z naszych pieniedzy.

    pzdr

    --
    venioo