-
Data: 2010-04-26 15:46:05
Temat: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Apr 26, 4:15 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> Użytkownik "raadaar" <r...@g...com> napisał w
>
> >Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
> >sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
> >"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym
> >wspomaganiu,
> >jak i w hydraulicznym.
>
> W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?
>
> >Pomimo zalet wspomagania
> >elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
> >pieniążki producentów,
>
> Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji
> bardzo drogie nie bylo.
> A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w
> elektronice, wiec tania.
>
> >a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
> >napędzi kłopotów.
>
> No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki"
> producentom :-)
>
> J.
Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia paliwa.
Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne. Co do oryginalnego pytania,
zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby byly.
Uklad pokazany na linku to wspomaganie elektryczne w kolumnie
kierownicy. To jest uklad najtanszy. Stosuje sie rowniez wspomaganie
elektrzyczne bezposrednio w przekladni kierowniczej albo za pomoca
drugiego walka (dual pinion) albo za pomoca "sruby" na zebatce (belt
drive). Belt drive to uklad najnowoczesniejszy, ale tez i najdrozszy i
trudny do upakowania.
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
Następne wpisy z tego wątku
- 26.04.10 17:46 J.F.
- 27.04.10 09:14 Michał Gut
- 27.04.10 19:38 Jacek
- 28.04.10 04:22 JAM
- 01.05.10 21:40 Stefan
- 04.05.10 23:23 J.F.
- 05.05.10 04:48 JAM
- 05.05.10 04:57 JAM
- 05.05.10 07:57 J.F.
- 05.05.10 08:00 J.F.
- 06.05.10 10:04 nom
- 08.05.10 22:54 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław