eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyelektryczne wspomaganie kierownicy › Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder2.cambriumusenet.nl!feed.tweakn
    ews.nl!postnews.google.com!q23g2000yqd.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JAM <j...@y...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektryczne wspomaganie kierownicy
    Date: Mon, 26 Apr 2010 06:46:05 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 42
    Message-ID: <d...@q...googlegroups.com>
    References: <n...@4...com> <hr29id$5oc$1@news.onet.pl>
    <b...@4...com> <hr340o$s74$1@news.onet.pl>
    <6...@k...googlegroups.com>
    <hr3i0r$22o$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 198.208.159.19
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1272289565 12817 127.0.0.1 (26 Apr 2010 13:46:05 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Apr 2010 13:46:05 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: q23g2000yqd.googlegroups.com; posting-host=198.208.159.19;
    posting-account=nrUPGwkAAAA8KS3ZpDtIRdtV-DAhQOgS
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1;
    GM_UserLogonTimeUTC: 2010-04-26 12:00:31; GM_UserLogonTimeBias:
    240; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.04506.648;
    .NET CLR 3.5.21022; InfoPath.2; MS-RTC LM 8; .NET4.0C;
    .NET4.0E),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2275452
    [ ukryj nagłówki ]

    On Apr 26, 4:15 am, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "raadaar" <r...@g...com> napisał w
    >
    > >Układ kierowniczy jest zawsze bezpośredni, wszystkie "wałki" są ze
    > >sobą połączone. To o czym piszesz to "miękkość" wałka skrętnego
    > >"torsion bar". Jest on montowany zarówno w eletrycznym
    > >wspomaganiu,
    > >jak i w hydraulicznym.
    >
    > W hydraulicznym nie ma jakis zaworow w zamian ?
    >
    > >Pomimo zalet wspomagania
    > >elektrycznego, uważam to za kolejny wynalazek, który oszczędzi
    > >pieniążki producentów,
    >
    > Trudno ocenic, ale na oko to hydrauliczne rozwiazanie w produkcji
    > bardzo drogie nie bylo.
    > A to wydaje sie dosc skomplikowane, choc wiekszosc komplikacji w
    > elektronice, wiec tania.
    >
    > >a użytkownikom (zwłaszcza starszych samochodów)
    > >napędzi kłopotów.
    >
    > No owszem. Chyba ze to o tym mowisz "zaoszczedzi pieniazki"
    > producentom :-)
    >
    > J.

    Nie chodzi o oszczedzanie pieniedzy a o zmniejszenie zuzycia paliwa.
    Hydrauliczne sa bardziej paliwozerne. Co do oryginalnego pytania,
    zadne z nich nie sa samohamowne. Nie dostalyby homologacji gdyby byly.
    Uklad pokazany na linku to wspomaganie elektryczne w kolumnie
    kierownicy. To jest uklad najtanszy. Stosuje sie rowniez wspomaganie
    elektrzyczne bezposrednio w przekladni kierowniczej albo za pomoca
    drugiego walka (dual pinion) albo za pomoca "sruby" na zebatce (belt
    drive). Belt drive to uklad najnowoczesniejszy, ale tez i najdrozszy i
    trudny do upakowania.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: