    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: elektryk po polsku
    Date: Sun, 7 Oct 2018 21:35:30 +0200

    W dniu 2018-10-06 o 10:10, J.F. pisze:

    > Sprawą zajęła się spółdzielnia, która twierdzi, że samochód ładowany
    > jest nielegalnie. Właściciela nie udało się znaleźć, ponieważ w garażu
    > nie ma monitoringu. Nie pomogła nawet interwencja policji, bowiem
    > krnąbrny kierowca "elektryka" zdążył wyciągnąć wtyczkę "

    Ja bym wojsko nasłał na tego krnąbrnego właściciela Leafa. A nawet
    egzorcystę! :-D

    > Duza to ma baterie ? 10kWh to jakies 6zl, codziennie to raptem
    > 200zl/mc, rozlozone na wiele osob - trudne do zauwazenia.
    > Chyba ze w jakims zbiorczym rozliczeniu za pol roku.

    Nowy Leaf ma 40kWh. Kiedyś opisywałem tutaj moje doświadczenia ze starym
    Leafem, który miał chyba 30kWh. Pisałem jak wygląda rzeczywistość. Twoja
    kalkulacja rozmija się z rzeczywistością. Ładowanie Nissana wychodziło
    mi niewiele taniej niż jazda na benzynie podobnym autem. Przypomnę, że
    początkowo pełne ładowanie = 200km jazdy a po roku 120km - w realnych
    warunkach to była norma. Założenie: nie używasz niczego poza silnikiem i
    jedziesz optymalnie, a w szczególności nie dotykaj nastaw ogrzewania.
    Najlepiej je wymontuj :-)

    Gdy zasięg spadł do 120km - nie oznacza to, ze skrócił się czas
    ładowania! Nadal ładujesz auto tak, jakby miało zasięg 200km. Można
    powiedzieć, że cena prądu po roku czasu "wzrasta" prawie 2x dla
    użytkowników elektryków. Przy okazji: powszechnie ignorowane kosztowne
    smrodzenie CO2 elektryków też wtedy wzrasta liniowo.

    Koszty "tankowania" 200zł? Ja sobie nie przypominam tak niskich kwot.
    600zł już prędzej przy codziennym korzystaniu z auta w mieście. No
    chyba, że ktoś jeździ do kościoła i z powrotem w niedziele.

    W artykule nie napisali jednoznacznie czy kwota 300zł jest w
    przeliczeniu na najemcę czy na wspólnotę. Pewnie chodzi o całą
    wspólnotę. Zapewne więc wzrost wydatków rzędu 10zł na głowę lokatora
    spowodował, że wezwali helikoptery na odsiecz :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek